دعوت رئیس جمهور چین از پوتین برای حضور در المپیک زمستانی

رئیس دولت چین از رئیس جمهور روسیه برای حضور در بازی‌های المپیک زمستانی دعوت کرد.

دعوت رئیس جمهور چین از پوتین برای حضور در المپیک زمستانی

به گزارش راشاتودی، ولادیمیر پوتین دعوت شی جین پینگ رئیس جمهور چین را برای حضور در المپیک زمستانی سال آینده در پکن پذیرفت. پوتین به دلیل دوپینگ گسترده ورزشکاران روسی از حضور در این مراسم منع شده بود مگر اینکه از سوی "شی" دعوت شود.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه این خبر را پس از دیدار با همتای چینی، وانگ یی فاش کرد.

لاوروف گفت: رئیس جمهور ولادیمیر پوتین با خوشحالی دعوت شی جین پینگ را برای حضور در المپیک زمستانی پکن در فوریه ۲۰۲۲ پذیرفت.

لاوروف ضمن تقدیر از روابط گرم بین دو طرف اظهار داشت: البته ما امیدواریم که جلسه حضوری (بین پوتین و شی) برگزار شود و ورزشکاران چینی و روسی بار دیگر بالاترین ویژگی های ورزشی و شخصی خود را ثابت کنند.

بازی‌های زمستانی از ۴ تا ۲۲ فوریه در پکن برگزار می شود. درست مانند المپیک تابستانی اخیر در توکیو، ورزشکاران روسی به دلیل ممنوعیت آژانس جهانی مبارزه با دوپینگ به دلیل دستکاری داده ها در آزمایشگاه مسکو مجبور خواهند شد با وضعیت بی طرف رقابت کنند.

در حکم اولیه وادا در سال ۲۰۱۹، روسیه چهار سال از حضور در مسابقات بزرگ بین المللی محروم شد اما این حکم در دادگاه داوری ورزش به درخواست تجدیدنظر به دو سال کاهش یافت و در دسامبر سال آینده منقضی می شود.

این تحریم ها شامل ممنوعیت حضور مقامات و نمایندگان دولت روسیه در رویدادهایی مانند المپیک و مسابقات جهانی می شود.

با این حال یک شرط این است که این دستور در مورد نماینده دولت اعمال نمی شود که توسط رئیس دولت یا نخست وزیر (یا معادل) کشور میزبان دعوت شده باشد.

با توجه به اینکه شی جین پینگ شخصاً از پوتین دعوت کرده است، این به رئیس جمهور روسیه اجازه می دهد در پکن شرکت کند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها