موافقت دولت بایدن با یک معامله نظامی ۵۰۰ میلیون دلاری با عربستان

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که وزارت خارجه این کشور برای توافق نظامی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار با عربستان موافقت کرده است.

موافقت دولت بایدن با یک معامله نظامی ۵۰۰ میلیون دلاری با عربستان

به گزارش خبرگزاری رویترز، آژانس همکاری دفاعی و امنیتی وابسته به پنتاگون روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد که وزارت خارجه با قرار داد احتمالی به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار برای ارایه خدمات پشتیبانی نظامی به عربستان موافقت و این توافق را برای بررسی به کنگره این کشور ارسال کرده است.

بر اساس این گزارش، در قرارداد نظامی میان واشنگتن و ریاض، خدمات پشتیبانی نگهداری تجهیزات نظامی برای ناوگان بالگردهای شینوک پیش بینی شده است.

این نخستین توافق عمده نظامی برای عربستان سعودی بوده که از زمان ریاست جو بایدن در ۲۰ ژانویه انجام شده است.

این در حالی است که عربستان سعودی به دلیل انجام عملیات تحت عنوان ائتلاف سعودی در خاک یمن مورد انتقاد شدید مجامع حقوق بشری بین المللی قرار دارد.

از سال ۱۹۹۰ عربستان بیشترین نیروهای آمریکایی در منطقه خلیج فارس را در خود جا داده است. در این کشور امکانات نظامی مختلفی متعلق به نیروهای آمریکا در مناطق «دمام، هفوف، خبر، تبوک، ینبع»، پایگاه «ملک عبدالعزیز» در ظهران، پایگاه دریایی «ملک فهد» در جده، پایگاه هوایی «ملک خالد» در ابها، پایگاه نظامی ریاض و «الطائف» مستقر هستند. پایگاه هوایی «الأمیر سلطان» در جنوب ریاض، مهمترین پایگاه نیروهای نظامی آمریکا در عربستان است که در آن بیش از پنج هزار نظامی آمریکایی حضور دارند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها