قیمت خودرو در هفته گذشته چه تغییری کرد؟

رصد بازار خودرو در هفته گذشته حاکی از کاهش قیمت ها در برخی از مدل های پراید مانند پراید ۱۳۱ و ۱۵۱ است.

قیمت خودرو در هفته گذشته چه تغییری کرد؟

در بین خودروهای گروه پراید موجود در بازار در هفته گذشته پراید ۱۳۲ با کاهش قیمت یک میلیون تومانی به ۱۳۳ میلیون تومان رسیده است و پراید ۱۵۱ نیز در هفته گذشته ۲ میلیون تومان ارزان شده است و در حال حاضر ۱۴۷ میلیون تومان قیمت خورده است؛ سایر خودروهای این گروه در این مدت از نوسانات قیمتی در امان بودند.

در بین خودروهای پژو موجود در بازار پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۰ در هفته گذشته یک میلیون تومان گران شده و در حال حاضر ۲۵۲ میلیون تومان قیمت خورده است و پژو پارس ساده مدل ۱۳۹۹ نیز از ۲۵۴ میلیون تومان در شنبه گذشته امروز به ۲۶۲ میلیون تومان رسیده است و پژو پارس سال نیز در این مدت ۹ میلیون تومان گران شده است و در حال حاضر ۲۸۲ میلیون تومان قیمت دارد.

در میان خودرو های مونتاژ این گروه اما در یک هفته گذشته کاهش قیمت ها رخ داده است و همسو با انتشار اخباری مبنی بر آزادسازی واردات خودرو پژو ۲۰۰۸ مدل ۱۳۹۸ نزدیک به ۸ میلیون تومان و مدل ۱۳۹۹ این خودرو نیز ۱۵ میلیون تومان ارزان شده است.

در بین خودروهای سمند اما نوسانات قیمتی در هفته گذشته حداقل بوده است و تنها سمند ال ایکس ای اف ۷ مدل ۱۳۹۹ در این مدت ۲ میلیون تومان گران شده است و ۲۶۲ میلیون تومان قیمت خورده است و خودروهای دنا نیز در هفته گذشته افزایش قیمت ها را تجربه کردند به طوری که دنا معمولی مدل ۱۴۰۰ از ۳۲۹ میلیون تومان در روز شنبه گذشته امروز به ۳۳۱ میلیون تومان رسیده است و دنا توربو پلاس دنده ای نیز در این مدت ۲ میلیون تومان گران شده است و در حال حاضر ۴۳۵ میلیون تومان قیمت خورده است.

قیمت روز خودرو در جدول زیر آمده است:

قیمت خودرو در هفته گذشته چه تغییری کرد؟/ خودروهای مونتاژ ارزان شدند

منبع: خبرآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • .
    0

    ازشنبه افزایشی میشه قطعا.دلاربالارفت

  • کوخ نشین
    0

    خیلی از مردم مستضعف تمید داشتن با رفتن دولت گرین کارتی، بساط نفوذیها خائن ضد ایرانی در حاکمیت جمع شود، اما سیگنالهای بدی در چند هفته از جانب دولت جدید میدهد (برخی انتصابها نامناسب!) که نشان میدهد پسمانده های نفوذیها خائن به وطن هنوز فعالند! از جمله عوامل مافیاها مثل مافیای لجن ایرانخوار یعنی مافیای خودرو/ خدایا اینکشور و ملت را از شر خشکسالی و دشمن و دروغ(+مافیا+رانتخوار+مفسداقتصادی+کارمند مفتخور+مسئول حرام لقمه خائن و نفوذی اجنبی دشمن ...) ایمن نگه دار.

  • کوخ نشین
    0

    من نوعی حتی پراید نصف قیمت هم بشود توان خرید ندارم/ اما اگر از واردات خودرو با شرایط خاص-مثل بدون انتقال غرز و یا در ازای صادرات- حمایت میکنم، به دلیل حجم عظیم فساد و رانت و زیانهای این وضع ناعادلانه انحصار است که ضربات مهلکی(مانند چند دهه اخیر) به تقتصاد کشور زده است، پولهایی بایست صرف سرمایه کذاری و رونق بازارهای مولد همچون ساختمان و بورس بشود متاسفانه به دلالی و گرانفروشی کالای مصرفی مثل خودرو شده و از طرفی این حمایت ناعدلانه ضد رقابتی موجب افت کیفیت و عقب ماندگی صنعت خودروی ایران شده! در حالی اگر شرایط ایجاد شود بدون انتقال ارز، سالی یک میلیون خودروی مناسب و ارزان خارجی (دلار۲۰۰۰۰ ت) وترد شود یعنی سالی بیسن میلیارد کالا بادوام خودرو وارد چ بخشی از این نقدینگی تورم زا ریالی جذب شده و در حقیقت به نوعی باعث تقویت پول و جلوگیری از تورم و گرانی میشود، چون در پوشش کالا عملا ارزش کالایی به ریال داده میشود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها