وزیر بهداشت:

سیل "واکسن کرونا" سمت کشور سرازیر شده است

وزیر بهداشت با اشاره به پیگیری‌های بسیار دولت سیزدهم در تامین واکسن گفت: در حال حاضر سیل واکسن کرونا سمت کشور سرازیر شده است.

سیل "واکسن کرونا" سمت کشور سرازیر شده است

دکتر بهرام عین اللهی در جلسه امروز (25 شهریور) ستاد مدیریت و مقابله با کرونا استان کرمانشاه به نقش مهم واکسیناسیون در کنترل بیماری کرونا اشاره کرد و افزود: در دنیا ثابت شده و مقالات علمی هم این را نشان می‌دهد که واکسیناسیون نقش مهمی در کنترل بیماری کرونا دارد و باید تلاشمان این باشد که هرچه سریعتر روند واکسیناسیون در کشور را تسریع کنیم.

وی به تلاش های دولت سیزدهم در تامین واکسن اشاره کرد و افزود: با پیگیری هایی که شخص رییس جمهور داشته و گفت و گوهایی که با روسای جمهور کشورهای مختلف داشته اند و نیز با پیگیری های بسیار معاون اول رییس‌جمهور، خوشبختانه سیل واکسن کرونا سمت کشور سرازیر شده است.

عین اللهی با اشاره به جهش در واردات و تولید واکسن در کشور، گفت: امروز واکسن فت و فراوان در کشور موجود است و تمام استان ها باید روند واکسیناسیون را سرعت ببخشند.

وی افزود: هر دقیقه برای واکسیناسیون کرونا دارای اهمیت است و باید تعداد مراکز و شیفت های کاری مراکز واکسیناسیون افزایش یابد.

وزیر بهداشت با تاکید بر لزوم همکاری مردم در امر واکسیناسیون، گفت: خوشبختانه با حضور موثر مردم در هفته جاری توانسته‌ایم رکورد واکسیناسیون هفتگی در دنیا را که در اختیار کشور آلمان بود بشکنیم.

وی افزود: در هفته جاری که هنوز به انتهای آن نرسیده ایم هفت میلیون و 900 هزار دوز واکسن تزریق شده این درحالی است که رکورد هفتگی آلمان در این زمینه تزریق شش میلیون دوز واکسن بوده است.

عین اللهی افزود: اگر روند واکسیناسیون شتاب بیشتری بگیرد قطعا دیگر شاهد مرگ و میر عزیزانمان و تکرار تلخ روزهای مرداد و شهریور نخواهیم بود.

باید به سمت قرنطینه هوشمند حرکت کنیم / در قرنطینه هوشمند محدودیت ها برداشته می شود

وی افزود: با انجام واکسیناسیون تمام گروه ها عملا می توانیم به سمت قرنطینه هوشمند حرکت کنیم و در این شرایط تمام محدودیت های تردد و مسافرت و زیارت و ... برداشته خواهد شد.

وی افزود: در قرنطینه هوشمند اقتصاد می تواند با قدرت پیش رود و کارخانه ها و مراکز تولیدی با فراغ بال به فعالیت های خود بپردازند و نیازی دیگر به اعمال محدودیت ها نخواهد بود.

وزیر بهداشت در بخش دیگر صحبت هایش با تاکید بر بازگشایی حضوری دانشگاه های علوم پزشکی کشور از مهرماه امسال، گفت: آموزش مجازی در رشته های پزشکی کاربردی ندارد و باید هرچه سریعتر دانشگاه ها بصورت حضوری آغاز به کار کنند.

وی افزود: دانشجویان پزشکی تامین کننده آینده سلامت کشور هستند و باید آموزش های آن ها با دقت بیشتری پیگیری شود.

عین اللهی در ادامه با تقدیر از عملکرد مدافعان سلامت در مبارزه با کرونا، گفت: علی رغم هجمه های بسیار که گروه پزشکی را قشر منفعت طلب و .. می دانستند فداکاری ها و ایثار این قشر در ایام مبارزه با کرونا بی اساس بودن این هجمه ها را نشان داد.

وی افزود: در راه سلامت مردم بیش از 100 شهید را تقدیم کرده ایم و تمام کادر بهداشت و درمان همچنان فداکارانه برای سلامت مردم تلاش می کنند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: امروزه مدافعان سلامت بصورت یک فرهنگ درآمده و ایثارگری های این قشر برای همیشه درتاریخ ماندگار خواهد شد.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه دانشگاه "تیپ یک" محسوب می شود/ پیگیری راه اندازی پایگاه هوایی فوریت‌های پزشکی اورامانات

وزیر بهداشت در ادامه با تقدیر از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در حوزه های مختلف گفت: طی بازدیدی که از این دانشگاه و فعالیت های آن داشته ایم خوشبختانه توسعه و رشد آن قابل تقدیر است.

وی افزود: از نظر بنده دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تمام شاخص های دانشگاه های علوم پزشکی تیپ یک کشور را دارد و از نظر ما این دانشگاه یک دانشگاه تیپ یک محسوب می شود ودیگر نباید آن را تیپ دو دانست.

وزیر بهداشت گفت: قطعا به این دانشگاه و توسعه فعالیت های آن کمک خواهیم کرد و پیگیر تکمیل پروژه های نیمه تمام آن خواهیم بود.

عین اللهی با تاکید بر لزوم ساخت بیمارستان های روانسر و ثلاث باباجانی، گفت: راه اندازی پایگاه هوایی فورریت های پزشکی در منطقه اورامانات هم یکی از اولویت های کار ما برای استان خواهد بود.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • کاربر ناشناس
    0

    از تمامی کادر درمان تشکر می کنیم وروح شهدای سلامت تا ابد شاد یادشان گرامی.از تمامی کسانیکه برای سلامت ملت عزیز ایران اسلامی زحمت می کشن خالصانه تشکر می کنیم .درپناه خدا باشید.

  • ناشناس
    0

    پس چه کسانی مانع ورود سیل واکسن به کشور بودند و باعث داغدار شدن مردم شدند و چرا به دست قانون سپرده نمی شوند ایا عمل انان به خطر انداختن جان مردم ایران نبود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها