تارزان واقعی در ۵۱ سالگی درگذشت

مردی که به مدت ۴۱ سال همراه با پدرش در جنگل های ویتنام و به دور از هر انسان دیگری زندگی کرده بود، به خاطر سرطان کبد در ۵۲ سالگی درگذشت.

تارزان واقعی در ۵۱ سالگی درگذشت

تارزان ویتنامی که به مدت ۴۱ سال در جنگل‌های ویتنام زندگی می‌کرد، ۸ سال پس از بازگشت به «دنیای متمدن» به خاطر سرطان کبد در ۵۲ سالگی درگذشت. به گزارش دیلی میل، هو وان لانگ، که بعد از فرار پدرش به جنگل در سال ۱۹۷۲ به خاطر بمباران‌های امریکا ـ که نیمی از خانواده‌اش را کشت ـ به مدت ۴۱ با او آنجا زندگی کرده بود، دوشنبه‌ی گذشته تسلیم بیماری‌اش شد.

این پدر و پسر وقتی در سال ۲۰۱۳ با ورود به یک روستا برای دریافت کمک پزشکی با جامعه ارتباط برقرار کردند، فکر می‌کردند هنوز جنگ امریکا علیه ویتنام در جریان است. آن زمان پدر لانگ به کمک‌های پزشکی نیاز داشت.

بعد از ۲۰۱۳، لانگ به یک سبک زندگی نسبتاً مدرن روی آورد، اما به اعتقاد برخی شاهدان و ناظران، استرس‌ها و تغذیه‌ی نامناسبِ «دنیای متمدن» تاثیر مخربی بر روی سلامت او داشت.

آلوارو سِرِزو، کاوشگر و دوست لانگ می‌گوید که شروع یک زندگی «مدرن» و خوردن غذاهای فرآوری‌شده و بعضاً نوشیدن الکل عواقب مرگباری برای لانگ داشت.

سرزو می‌گوید: «من از رفتن او بسیار ناراحتم ولی از طرف دیگر رفتن او به نظرم نوعی رهایی است، چون در ماه‌های آخر او داشت زجر می‌کشید. او انسان فوق‌العاده‌ای بود. فراموش کردن او غیر ممکن است. هر روز دلم برایش تنگ خواهد شد.
اما دوست نداشتم او را در حال زندگی در "تمدن" ببینم. همیشه این نگرانی را داشتم که او و بدنش طاقت تغییر به این بزرگی را نداشته باشند.»

مقامات می‌گویند برادر بزرگ‌تر لانگ پس از وخیم شدن حال پدر در سال ۲۰۱۳ آن‌ها را به بازگشت به تمدن ترغیب کرده بود. پدر لانگ در سال ۲۰۱۷ به دلایل نامعلومی درگذشت.

منبع: روزیاتو

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • سعید
    0

    کبدش از بس سم ندیده بوده سوسول بار اومده بوده .. خدایش بیامرزاد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها