مدیرکل آموزش و پرورش قزوین:

آمادگی بازگشایی مدارس را داریم

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: همه مدارس با رعایت پروتکلها و آمادگی کامل برای بازگشایی مهیا شده اند.

آمادگی بازگشایی مدارس را داریم

حسنعلی اصغری، مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در جلسه بررسی پروژه مهر برای بازگشایی مدارس گفت: با واکسیناسیون معلمان و تامین بهداشت در فضاهای آموزشی و کلاس ها، سال تحصیلی همزمان با سراسر کشور در سوم مهرماه با حضور تمامی عوامل اجرایی آغاز می شود.

اصغری با بیان اینکه با بسیج همه امکانات تمرکز روی بازگشایی مدارس و پروژه مهر است، افزود: در جهان امروز اگر مدیریت ما هوشمند نباشد کارها سخت می شود و باید سال تحصیلی جدید را با شکوه و عزتمندی توام با سلامت آغاز کنیم.

اصغری تصریح کرد: با حداکثر تعامل و همدلی ایجاد شده در استان خوشبختانه وضعیت خوبی داریم و اطمینان می دهیم همه مدارس با رعایت پروتکلها و آمادگی کامل برای بازگشایی مهیا شده اند.

او گفت: از روز شنبه بیستم شهریور ماه آماده آغاز سال تحصیلی هستیم و امکان حضور را داریم و در ۱۷موضوع پیش بینی لازم انجام شده است و به طور رسمی مراسم بازگشایی در سوم مهرماه انجام می شود.

اصغری تصریح کرد: ضمن تعمیر و بازسازی فضاهای آموزشی و سرویس بهداشتی مدارس و بازدید از کلاس ها تلاش می کنیم تا بتوانیم امسال بهتر عمل کنیم زیرا مدیریت دانش ایجاب می کند دستاورد بهتری داشته باشیم.

او ادامه داد: با آسیب شناسی از همه تجارب ۱۹ماه گذشته در فضای مجازی استفاده می کنیم و با مدیران مدارس جلسات گفتگوی هفته داریم تا ارتباط حداکثری برقرار شده و به اهداف تعیین شده دست یابیم.

اصغری اظهارکرد: همراهی فرمانداران با روسای مناطق خیلی خوب بوده و مباحث بهداشتی مدارس و واکسیناسیون معلمان دراولویت قرار گرفت و در نوبت اول بیش از ۹۸ درصد واکسیناسیون معلمان و فرهنگیان انجام شده و رتبه اول کشور را داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: در استان ۱۸۱۵ مدرسه داریم که ۱۴۲۰ مدرسه روزانه است.

او افزود: در حال حاضر ۱۰۱۷ مدرسه به اینترنت رایگان متصل هستند و فقط ۱۰۲ مدرسه مشکل اینترنت دارند که برای اتصال آنها نیز اقدام شده است.

این مقام مسئول یادآور شد: ۲۷۰ مدرسه زیر ۱۵ نفر داریم که می توانیم تحصیل حضوری را در آنها برگزار کنیم.

اصغری تصریح کرد: بازگشایی مدارس از روز شنبه سوم مهر انجام می شود و عوامل اجرایی در مدارس حضور خواهند یافت و حضور تمام کادر مدرسه بجز معلمان اجباری است.

او گفت: سال تحصیلی به صورت ترکیبی( مجازی و حضوری) و تدریجی است و تا تکمیل واکسیناسیون همه دانش آموزان، رانندگان سرویس ها، سرایداران و والدین هیچ اجباری برای حضور دانش آموزان نیست.

این مقام مسئول افزود: ثبت نام دوره ابتدایی ۱۰۵ درصد و پایه دهم ۶۵ درصد انجام شده است.

منبع: خبرآنلاین

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها