تجمع نانوایان برای افزایش قیمت نان در ارومیه/ قیمت نان افزایش نمی‌یابد

روز گذشته نانوایان در ارومیه مقابل استانداری تجمع کرده و خواهان افزایش قیمت از سوی مسئولان شدند اما به گفته مسئولان امر، قیمت نان افزایش نمی‌یابد.

تجمع نانوایان برای افزایش قیمت نان در ارومیه/ قیمت نان افزایش نمی‌یابد

نان یکی از اقلام ضروری و اساسی خانوارها در ایران به شمار می‌رود که اکنون بر سر قیمت‌گذاری آن چالش‌های مختلفی وجود دارد و با افزایش قیمت نان مردم دچار نگرانی و استرس می‌شوند و از سوی دیگر پایین بودن قیمت نان هم به ضرر نانوایان تمام می‌شود.

طی سال‌های اخیر با توجه به اینکه قیمت تمامی اقلام خوراکی افزایش 100 درصد داشته است اما خوشبختانه نان با افزایش جزئی قیمت‌ مواجه بود که این موضوع باعث اعتراض نانوایان ارومیه شده است.

بنابراین روز گذشته نانوایان در اعتراض به پایین بودن قیمت نان در ارومیه و افزایش هزینه‌های تولید نان از قبیل حامل‌های انرژی و مواد اولیه پخت نان و دستمزد کارگران در مقابل استانداری تجمع کردند.

گذران زندگی با این اوضاع جامعه سخت است

محسن اجاقی یکی از نانوایان در ارومیه در خصوص اوضاع معیشتی و عدم رسیدگی مسئولان به اوضاع کنونی جامعه عنوان کرد: در حال حاضر افزایش قیمت نان باعث نگرانی‌های از سوی مردم می‌شود چرا که نان جزو پرمصرف‌ترین اقلام بین مردم ایران است.

وی افزود: اما در این میان هزینه‌های آب و برق، کرایه حمل و نقل و دستمزد کارگران افزایش یافته است اما نانوایان قیمت‌های خود را تغییر نداده‌اند بنابراین گذران زندگی با این اوضاع به واقع دشوار است.

اجاقی عنوان کرد: سال گذشته مقرر شده بود که با افزایش هزینه‌های جاری قیمت نان، در قیمت نان نیز تجدید نظر شود که فعلا این موضوع عملی نشده است.

وی بیان کرد: نانوایان همانند مردم در این جامعه زندگی می‌کنند و از اوضاع سخت معیشتی نیز باخبر هستند بنابراین افزایش اقلام اساسی به ضرر نانوایان نیز است اگر مسئولان به دنبال افزایش قیمت نان نیستند حداقل به فکر معیشت نانوایان و خانواده‌های آنان باشند.

قیمت نان فعلا افزایش نمی‌یابد

غلامرضا بابایی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌‌غربی با بیان اینکه، افزایش قیمت نان قبل از تصویب در ستاد اقتصادی دولت ممنوع است، اظهار داشت: در خصوص افزایش قیمت نان پیشنهاداتی داده شده است اما در سطح ملی اجازه افزایش قیمت نان را نداده‌اند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • علیرضا
    0

    آقا کجا کاری افزایش داده شده دیگه چه خبره بربری 4 تومن شده سنگک2500 شده تبریز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها