رئیس ستاد عتبات عالیات استان اردبیل:

موکب‌های اربعین عازم عراق می‌شوند

رئیس ستاد عتبات عالیات استان اردبیل گفت: موکب‌ های تجمیعی از استان اردبیل برای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی در کشور عراق و در مسیر حرکت زائران به سمت کربلا ارائه خدمات خواهند کرد.

موکب‌های اربعین عازم عراق می‌شوند

اسفندیار هوشیار ۲۴ شهریور در جلسه هماهنگی موکب‌های عزاداری در اربعین حسینی اظهار کرد: با تاکید مسئولان کشوری قرار شده سهمیه ۳۰ هزار نفری زائران برای شرکت در مراسم اربعین حسینی به موکب‌های عزاداری اختصاص داده شود که در استان اردبیل نیز ۱۰ موکب فعال در این حوزه داریم.

وی تصریح کرد: با همکاری استانداری اردبیل و حج و زیارت مقرر شد با تجمیع موکب‌های عزاداری پنج موکب در مسیر حضور زائران برای شرکت در مراسم اربعین حسینی حضور پیدا کنند تا ارائه خدمات به زائران را به شکل مطلوب و مناسب شاهد باشیم.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان اردبیل شرط لازم برای حضور اعضای این موکب‌ها را تزریق واکسن در دو مرحله و دریافت کارت دیجیتالی واکسن اعلام کرد و گفت: اعزام این زائران در قالب موکب‌های عزاداری به صورت هوایی خواهد بود و به هیچ وجه مرزهای زمینی به روی زائران باز نخواهد شد.

هوشیار افزود: با تاکید مسئولان بهداشت کشور عراق قرار شده ۷۲ ساعت قبل از عزیمت از فرودگاه آزمایش پی.سی.آر کرونا از زائران گرفته شده تا در فرودگاه با ارائه کارت دیجیتال و سلامت امکان حضور زائران در قالب موکب‌های اربعین فراهم آید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: هنوز برای افزایش ظرفیت بیش از ۳۰ هزار نفر در سطح کشور تصمیم‌گیری نشده و قرار است اطلاع‌رسانی در صورت افزایش سهمیه به انجام برسد.

هوشیار اضافه کرد: ثبت‌نام در سامانه سما برای حضور زائران در کشور عراق ضروری است و قطعا مراحل صدور ویزا از طریق این سامانه و به صورت متمرکز در کشور انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: امکانات و زیرساخت‌ها برای حضور پنج موکب عزاداری در اربعین از استان اردبیل فراهم شده و ما تلاشمان بر این خواهد بود با استقرار در مسیر نجف به سمت کربلا برای زائران حسینی ارائه خدمات کنیم.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان اردبیل ادامه داد: امیدواریم بهترین شرایط را برای برپایی همایش بزرگ اربعین حسینی در مهرماه شاهد باشیم و قطعا از طرف اهالی استان اردبیل نایب‌الزیاره آنها در عتبات عالیات خواهیم بود تا بعد از رفع بلای کرونا، در سال‌های آینده امکان حضور بیشتر زائران و علاقمندان فراهم آید.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها