وزیر بهداشت: این هفته ایران رکورد تزریق واکسن کرونا را در جهان خواهد شکست


24 شهریور 1400 - 13:52
6141ba26d495d_6141ba26d4960
وزیر بهداشت از افزایش حجم ورود واکسن در کنار تامین واکسن های داخلی کرونا خبر داد و گفت: این هفته ایران رکورد تزریق واکسن کرونا را در جهان خواهد شکست.

بهرام عین اللهی افزود: هم اکنون رکورد تزریق هفتگی واکسن در اختیار آلمان با تزریق ۵ میلیون دُز در یک هفته است که این هفته این رکورد را می شکنیم.

وی اظهار داشت: اگر تولید داخلی ما کافی بود واکسن وارد نمی کردیم اما چون شروع کار است و حجم زیادی واکسن احتیاج داریم به طوری که ۶۰ میلیون جمعیت باید واکسینه شوند و اگر ضرب در دو شود، ۱۲۰ میلیون دُز و اگر بچه ها هم بخواهند واکسینه شوند ۱۴۰ میلیون دُز واکسن احتیاج داریم؛ بنابراین برای ما زمان خیلی مهم است چرا که اگر امروز واکسن بزنیم بهتر از فردا است.

عین اللهی ادامه داد: متاسفانه موج پنجم باعث غم و اندوه مردم شد و هم اکنون تلاش می شود با کمک نیروهای وزارت بهداشت، دانشجویان و مردم به سرعت واکسینه شوند.

وزیر بهداشت با اشاره به تلاش ها برای تامین واکسن کرونای مورد نیاز مردم، گفت: در دولت جدید مجوز تولید داخلی پنج واکسن کرونا سیناژن، رازی، پاستور، فخرا و برکت داده شده است.

وی درباره دلایل افزایش بی سابقه ورود محموله های جدید واکسن کرونا به کشور گفت: من هیچ وقت درباره گذشته صحبت نمی کنم بلکه صحبت من درباره آینده است و از وقتی که نمایندگان به ما رأی اعتماد دادند و تکلیف به دوش ما افتاد شبانه روز برای تامین واکسن کار کردیم.

وزیر بهداشت افزود: مهمترین مسأله که باعث موفقیت شد تلاش های شخص رییس جمهور، معاون اول، بانک مرکزی و سایر وزارتخانه ها بود و این همکاری و همدلی موجب شد که شاهد ورود محموله های جدید واکسن به کشور باشیم.

عین اللهی با اشاره به صدور مجوزهای اضطراری برای استفاده از واکسن های داخلی کرونا، گفت: در بحث مجوزهای اضطراری به تولیدات داخلی باید به این مساله اشاره کرد که تا قبل از دولت جدید فقط " واکسن برکت" مجوز تولید و مصرف داخلی داشت اما امروز ما شاهد هستیم که پنج مرکز ما از جمله سیناژن، رازی، پاستور و فخرا مجوز تولید داخلی دریافت کردند و همین موضوع باعث می شود که کشورهای دیگر از این فرصت استفاده کنند و بیشتر راغب ورود واکسن به کشور ما باشند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: همانطور که قبلا قول داده شده تا پایان شهریور ۵۰ میلیون دز وارد می شود و در مهر ۴۰ میلیون دز دیگر وارد می کنیم البته این میزان واردات علاوه بر تولیدات داخلی است و ما سعی می کنیم که همه مردم واکسن را دریافت کنند.

وزیر بهداشت از افزایش حجم ورود واکسن در کنار تامین واکسن های داخلی کرونا خبر داد و گفت: این هفته ایران رکورد تزریق واکسن کرونا را در جهان خواهد شکست.

پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

6141ba26d495d_6141ba26d4960
24 شهریور 1400 - 13:52

بهرام عین اللهی افزود: هم اکنون رکورد تزریق هفتگی واکسن در اختیار آلمان با تزریق ۵ میلیون دُز در یک هفته است که این هفته این رکورد را می شکنیم.

وی اظهار داشت: اگر تولید داخلی ما کافی بود واکسن وارد نمی کردیم اما چون شروع کار است و حجم زیادی واکسن احتیاج داریم به طوری که ۶۰ میلیون جمعیت باید واکسینه شوند و اگر ضرب در دو شود، ۱۲۰ میلیون دُز و اگر بچه ها هم بخواهند واکسینه شوند ۱۴۰ میلیون دُز واکسن احتیاج داریم؛ بنابراین برای ما زمان خیلی مهم است چرا که اگر امروز واکسن بزنیم بهتر از فردا است.

عین اللهی ادامه داد: متاسفانه موج پنجم باعث غم و اندوه مردم شد و هم اکنون تلاش می شود با کمک نیروهای وزارت بهداشت، دانشجویان و مردم به سرعت واکسینه شوند.

وزیر بهداشت با اشاره به تلاش ها برای تامین واکسن کرونای مورد نیاز مردم، گفت: در دولت جدید مجوز تولید داخلی پنج واکسن کرونا سیناژن، رازی، پاستور، فخرا و برکت داده شده است.

وی درباره دلایل افزایش بی سابقه ورود محموله های جدید واکسن کرونا به کشور گفت: من هیچ وقت درباره گذشته صحبت نمی کنم بلکه صحبت من درباره آینده است و از وقتی که نمایندگان به ما رأی اعتماد دادند و تکلیف به دوش ما افتاد شبانه روز برای تامین واکسن کار کردیم.

وزیر بهداشت افزود: مهمترین مسأله که باعث موفقیت شد تلاش های شخص رییس جمهور، معاون اول، بانک مرکزی و سایر وزارتخانه ها بود و این همکاری و همدلی موجب شد که شاهد ورود محموله های جدید واکسن به کشور باشیم.

عین اللهی با اشاره به صدور مجوزهای اضطراری برای استفاده از واکسن های داخلی کرونا، گفت: در بحث مجوزهای اضطراری به تولیدات داخلی باید به این مساله اشاره کرد که تا قبل از دولت جدید فقط " واکسن برکت" مجوز تولید و مصرف داخلی داشت اما امروز ما شاهد هستیم که پنج مرکز ما از جمله سیناژن، رازی، پاستور و فخرا مجوز تولید داخلی دریافت کردند و همین موضوع باعث می شود که کشورهای دیگر از این فرصت استفاده کنند و بیشتر راغب ورود واکسن به کشور ما باشند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: همانطور که قبلا قول داده شده تا پایان شهریور ۵۰ میلیون دز وارد می شود و در مهر ۴۰ میلیون دز دیگر وارد می کنیم البته این میزان واردات علاوه بر تولیدات داخلی است و ما سعی می کنیم که همه مردم واکسن را دریافت کنند.

منبع: ایرنا

70

نظرات 32
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد.
  • پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
ناشناس 0 0 پاسخ 1400/6/25 -13:17

بعدازاین هم تلفات انسانهای شریف وبی گناه که هنوز هم ادامه دارد داری افتخار هم میکنی

سید مجید 2 0 پاسخ 1400/6/25 -12:21

بابا اسکول دنیا واکسن زده تموم شده تو تازه اول راهی خدا این مسئولین شوت رو از ما نگیر

پرتوی 0 0 پاسخ 1400/6/25 -08:13

انشالله. ولی شتر در خواب ...

زهرا 1400/6/25 -10:06

صرفا بخاطرلجبازی با روحانی نزاشتین واکسن وارد بشه جواب اینهمه کشته را باید بدین

محمد 2 0 پاسخ 1400/6/25 -07:38

خدایا اینها چقدر رو دارند ......

سید علی میری 4 0 پاسخ 1400/6/25 -01:25

آقایان لطفا محض رضای خدا، کمی شرم کنید و خجالت بکشید با اینهمه که همه مردم رو داغدار کردید بخاطر سیاسی بازی و رانت خواری و هزارجورفساد در دارو، واکسن حالا داری پُز چی رو میدی کدوم رکورد؟ چرا همیشه انگار از یه کُره دیگه ی دارید حرف میزنید و نظر میدید؟ چرا همش برخلاف جهت آب شنا میکنید؟ لطفا سکوت مرگ بار کنید که هوا خیلی پسه.....

متفاوت 1 0 پاسخ 1400/6/24 -21:48

یعنی میگویید ملت خیالشان از کرونا دیگه راحت باشه؟من یکی که فکرنمیکنم تسلیم بازیچه وملعبه افکاردیگران شدن هنرباشه.

عبداللهی 3 0 پاسخ 1400/6/24 -20:11

جنابعالی هم ور ریا وخود نمایی دست کنی از نمکی نداری . اگر راست می گویی رکورد مرگ ومیر را کم کن ان وقت هرچی خواستی ژست وپز موفقیت بده .

رضا 7 0 پاسخ 1400/6/24 -20:04

جناب و زیر شما با امضاء عدم ورود واکسن خارجی قبلا رکورد زدید.

ناشناس 4 0 پاسخ 1400/6/24 -19:03

هم رکورد جهانی آزمایش بالینی واکسن کم کیفیت سینوفارم چین را همچون موش آزمایشگاهی بر روی ملت ایران شکستید و هم رکورد مبتلایان و جان باختگان مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا را به نسبت درصد جمعیت در سطح جهان شکستید! به شما و دستندرکاران مربوطه این رکورد جهانی را تبریک عرض می کنیم!

.وکمکم 4 0 پاسخ 1400/6/24 -17:14

خواهشا از رکورد و تولید و اختراع حرف نزنید بزارید ببینیم چی میشه؟

خسیس 5 0 پاسخ 1400/6/24 -16:48

هر کسی رکوردو بشکنه خودشم باید پولشو بده، ما که نشکستیم

ناشناس 8 0 پاسخ 1400/6/24 -16:27

داری با خودت مسابقه میدی 6ماه پیش دنیا واکسیناسیون انجام داده دنبال دوز سومه وزرات بهداشت دولت قبل و شخص نمکی که شما ازش به عنوان الماس مبارزه با کرونا تقدیر کردی باید به مردم و قانون بابت کوتاهی در واکسناسون عمومی پاسخگو بشه .

رضا 1400/6/24 -18:00

پس آمار کرونا مال کجاست؟ دقیقا کدوم کشور ها تموم کردند؟ اگر با مدرنا آلوده و فایزر آب مقطر باشه افتخاری نداره!!!!!

ناشناس 4 1 پاسخ 1400/6/24 -16:14

لطفا مدال ها را آماده کنید این بابا نیامده رکورد زده است.

۱۱ 9 1 پاسخ 1400/6/24 -15:48

ممکنه بفرمایند با کی داریم مسابقه میدیم؟ زمانی که سوت مسابقه را یکسال پیش زدند ما تازه داشتیم در مورد شرکت در این مسابقه بحث میکردیم. الان که کشورهای دیگه آردشون رو ریختن و الکشون را آویختن ...

سردار الاغ 11 0 پاسخ 1400/6/24 -15:28

نوشدارو بعد مرگ سهراب؟ حالا که همه جمعیت کشور به کرونا مبتلا شدن و خیلی ها خود به خود به لطف خدا خوب شدن و به طور طبیعی واکسینه شدند و بعضی هم فوت شدند، هی بیاید تبلیغات کنید که چنین می کنیم و چنان، سیصد هزار خانواده داغدار شدند الاغها، حالیتون نیست؟

علی 1400/6/24 -16:56

الان یعنی چی؟؟ خب همینم مگه بده؟؟؟ درسته یکم دیر. خبر خوب هم بیاد ما ایرانیا عادت داریم یه الگونت ازش دربیاریم.

جاوید 7 5 پاسخ 1400/6/24 -15:25

آقای روحانی باید پاسخگو باشد که ۶ماهه چه غلطی میکردند؟

ناشناس 1400/6/24 -15:47

همینم الان از قبل روحانیه اون سفارش داده این اقایون وب لا چرخ کردن تا الان و اینکه واکسن برکت مال جناب مخبره که الان معاونه و کلی مردمو سرش معطل کرد

۱۱ 1400/6/24 -15:50

بهتر نیست وزیر بهداشت فعلی که نامه مخالفت با واردات واکسن را امضا کرده، توضیح بده؟

به ناشناس 1400/6/24 -17:57

ثبت نام واکسن رو بچه دوساله هم بلده ولی اونی که مدعی زبان دنیا بلدی هستش چرا نتونست وارد کنه!

به ۱۱ 1400/6/24 -17:58

از کجا درآوردی که مخالف واکسن بوده والان در عمل چه کسی آمار واکسن را بالا برده است ؟ کمی فکر کنید

کامبیز 3 13 پاسخ 1400/6/24 -15:24

درود بر رئیسی و وزیرانش که محکم پای واکسن ایستادند و نه مثل دولت بنفش به بهانه fatf واکسن وارد نکنند!!!!!!

امیر1 8 0 پاسخ 1400/6/24 -15:22

با تشکر از کسانی که از واردات واکسن حمایت کردند.ایا نمی شد این کار را شش ماه پیش می کردید واز مرگ چهار هزار انسان جلو گیری می کردید