دیابت مادر، عامل آسیب های دائمی به جنین

نتایج یک آزمایش تایید می کند که بیماری دیابت در مادران باردار می تواند با نارسایی های مادرزادی و آسیب دائمی برای جنین همراه باشد.

دیابت مادر، عامل آسیب های دائمی به جنین

نتایج یک مطالعه نشان داد: دیابت مادر حتی اگر با تزریق انسولین کنترل شود و سطح قند خون تحت نظر باشد، می تواند باعث آسیب دائمی به جنین شود.

بیش از سه میلیون زن در ایالات متحده در سن مناسب برای بارداری قرار دارند و ۶۰ میلیون نفر در جهان به دیابت مبتلا هستند. این بیماری زمانی رخ می دهد که قند خون از حد طبیعی خود بیشتر بالا رود.

کارشناسان در آمریکا می گویند سالانه حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار جنین از مادران مبتلا به دیابت دچار نقص لوله عصبی می شوند. این عارضه زمانی بوجود می آید که بافت تشکیل دهنده مغز و نخاع به درستی شکل نگرفته باشد و می تواند منجر به سقط جنین یا ناتوانی عمیق شود.

متخصصان آمریکایی در دانشکده طب دانشگاه مری لند با مطالعه روی موش های آزمایشگاهی، مکانیزم موثر در بروز این نقص های مادرزادی ساختاری را شناسایی کردند که به گفته آنها به دلیل فرسودگی زودرس بافت عصبی است و رشد آن را پیش از اینکه سلولهای کافی برای تشکیل لوله عصبی ایجاد شود، متوقف می کند.

به گزارش هندوستان تایمز، اگرچه به طور کلی خطر ابتلا به دیابت با افزایش سن مرتبط است، شیوع دیابت مدرن در جوانان تا حد زیادی ناشی از چاقی و بی تحرکی است.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها