اینستاگرام برای نوجوانان زیان آور است

روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی اعلام کرد مطالعات فیس بوک نشان داده که اپلیکیشن اینستاگرام برای شماری از نوجوانان زیان آور است.

اینستاگرام برای نوجوانان زیان آور است

باین نشریه آمریکایی به مطالعاتی اشاره کرد که فیس بوک در سه سال گذشته انجام داد و تاثیر اینستاگرام روی کاربران نوجوانش به خصوص دختران را بررسی کرد. طبق یک بررسی داخلی در فیس بوک، در میان نوجوانانی که افکار خودکشی را گزارش کرده اند، ۱۳ درصد از کاربران بریتانیایی و شش درصد از کاربران آمریکایی این موضوع را در اینستاگرام دنبال کردند.

محققان اعلام کردند ۳۲ درصد از دختران نوجوان گفتند هنگامی که درباره بدنشان حس بدی داشتند، اینستاگرام این وضعیت را برای آنها بدتر کرد. بر اساس یافته های فیس بوک، ۱۴ درصد از پسران نوجوان آمریکایی اظهار کرده اند اینستاگرام باعث شد آنها احساس بدی درباره خودشان داشته باشند.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، اگرچه فیس بوک نتیجه گیری کرد که درصد زیادی از نوجوانان از اینستاگرام تاثیر منفی نپذیرفته اند اما قابلیتی که این شرکت شبکه اجتماعی بسیار زیان آور شناخت، بخش کلیدی ساختار این اپلیکیشن است. محققان هشدار دادند صفحه اکسپلور اینستاگرام که پستهایی از حسابهای مختلف را نمایش می دهد، ممکن است کاربران را به سمت محتوایی سوق دهد که می تواند زیان آور باشد. این اپلیکیشن همچنین فرهنگ پست تنها بهترین عکسها و لحظات را دارد و به عنوان یک محصول اعتیادآور عمل می کند.

مدیران ارشد فیس بوک این تحقیقات را مشاهده کرده اند و این تحقیقات سال گذشته به مارک زاکربرگ، مدیرعامل این شرکت ارائه شد. با این حال فیس بوک همچنان برای مدیریت این مشکل کشمکش دارد و همچنان این اپلیکیشن را اعتیادآور نگه داشته است.

فیس بوک در حال ساخت اپلیکیشن اینستاگرام ویژه کودکان پایین ۱۳ سال است. کاربران جوان برای موفقیت اینستاگرام حائز اهمیت هستند. آماری که توسط ژورنال مشاهده شد نشان می دهد بیش از ۴۰ درصد از کاربران اینستاگرام ۲۲ سال یا کمتر سن دارند.

کارینا نیوتون، مدیر سیاست عمومی اینستاگرام در یک پست وبلاگ به این گزارش واکنش نشان داد و اعلام کرد این شرکت در حال بررسی راههایی است تا کاربران را از تمرکز روی انواع خاصی از پستهای اینستاگرام دور کند.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، جمهوریخواهان لوایحی را در دست بررسی دارند که شامل ملزم کردن پلتفرمهایی مانند فیس بوک به ارائه گزارشهای مرتب به کمیسیون تجارت فدرال درباره تاثیر شرکتهای آنها روی سلامت روانی کودکان است.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها