پسر نوجوان سارق پس انداز پدرش بود

پسر نوجوان وقتی دید همه دوستانش گوشی هوشمند مدل بالا دارند برای اینکه جلوی آنها کم نیاورد نقشه سرقت از حساب پدرش را کشید.

پسر نوجوان سارق پس انداز پدرش بود

مدتی قبل مرد 70ساله ای نزد مأموران پلیس شیراز رفت و خبر از دستبرد میلیونی به‌حساب بانکی‌اش داد. این مرد گفت: همه پس انداز بازنشستگی‌ام را در یک حساب بانکی نگهداری می‌کردم تا اینکه چند روز پیش که به بانک رفته بودم، متوجه شدم بخشی از آن سرقت شده است. وقتی ماجرا را با مسئولان بانک درمیان گذاشتم، آنها به بررسی حسابم پرداختند و در نهایت اعلام کردند که این مبلغ از طریق خرید اینترنتی از حسابم خارج شده است. حال آنکه من همیشه کارت و اطلاعات بانکی‌ام را نزد خودم نگه می‌داشتم و نمی‌دانم چطور سارقان موفق شده‌اند به حسابم دستبرد بزنند.
با شکایت این مرد تحقیقات برای کشف راز سرقت میلیونی آغاز شد. شواهد از این حکایت داشت که فردی با دستیابی به اطلاعات حساب بانکی شاکی، اقدام به خرید اینترنتی کرده است. در ادامه معلوم شد که مبلغ سرقت شده، صرف خرید یک گوشی گران‌قیمت از یکی از فروشگاه‌ها شده است.
ماموران به تحقیقات خود ادامه دادند و با بررسی‌های تخصصی موفق شدند فردی را که از حساب شاکی سرقت کرده بود شناسایی کنند. او کسی نبود جز پسر 16ساله شاکی که با در اختیار داشتن اطلاعات حساب بانکی پدرش، از آن سوءاستفاده و اقدام به خرید گوشی گران‌قیمت کرده بود.
ماموران به سراغ پسر نوجوان رفتند و او که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به سرقت میلیونی اعتراف کرد. وی گفت: همه دوستانم گوشی‌های هوشمند مدل بالا داشتند و هر چه به پدرم می‌گفتم که برایم گوشی بخرد، قبول نمی‌کرد و می‌گفت باید با همان گوشی‌ای که در اختیار دارم، سر کنم.
وی ادامه داد: خرید گوشی گران‌قیمت برایم آرزو شده و در نهایت برای اینکه جلوی دوستانم کم نیاورم، تصمیم به سرقت از حساب پدرم گرفتم. من می‌دانستم که او از وقتی بازنشست شده، پس‌انداز قابل توجهی در یکی از حساب هایش دارد. اطلاعات حساب پدرم را داشتم و یک روز که در خانه خوابیده بود، به سراغ گوشی‌اش رفتم و ابتدا اقدام به خرید اینترنتی یک گوشی گران‌قیمت کردم و با استفاده از گوشی پدرم، پیامک رمز دوم را هم وارد کردم و وقتی پیامک کسر مبلغ به گوشی‌اش فرستاده شد، آن را پاک کردم تا هیچ سرنخی از خودم به جا نگذارم. بعد از آن هم مخفیانه از آن گوشی استفاده می‌کردم تا اینکه پدرم متوجه سرقت از حسابش شد و با شکایت او، لو رفتم.
سرهنگ حشمت سلیمانی، رئیس پلیس فتای استان فارس با بیان این خبر گفت: شهروندن باید دقت کنند که کارت‌ها و اطلاعات بانکی خود را در محل‎های امن و دور از دسترس دیگران و حتی فرزندنشان قرار دهند. چرا که تا‌کنون پرونده‌های زیادی در ادارات پلیس فتا در سراسر کشور تشکیل شده که موضوع همه آنها، سوءاستفاده فرزندان نوجوان از اطلاعات حساب والدین و خریدهای میلیونی اینترنتی از طریق آنها بوده است.
وی به والدین توصیه کرد مراقب رفتار فرزندان خود در فضای مجازی باشند و سعی کنند اطلاعات مربوط به حساب‌های بانکی‌شان را در دسترس آنها قرار ندهند.

منبع: همشهری

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها