درگیری مسلحانه پلیس با سارقان خانه های خالی

2 گروه سارق و زورگیر خشن در عملیات مسلحانه پلیس مشهد دستگیر شدند.

درگیری مسلحانه پلیس با سارقان خانه های خالی

مأموران کلانتری های شانزده و یازدهم مشهد در عملیاتی ضربتی و با شلیک چند تیر هوایی توانستند به سرقت های سریالی 2گروه سارق و زورگیر پایان داده و 3متهم را دستگیر و روانه زندان کنند.

اولین پرونده با گزارش چند تن از شهروندان وظیفه شناس مشهدی به جریان افتاد. خبری که موجب شد تا مأموران دایره تجسس کلانتری احمدآباد سرخط پیگیری یک پرونده سرقت قرار گیرند.

مأموران کلانتری به محض دریافت گزارش بلافاصله خود را به محلی رساندند که یک ساختمان خالی از سکنه در آن قرار داشت. 2مرد مشکوک به وسیله یک دستگاه خودرو وانت پیکان وارد محل شدند و مشغول بار زدن مقدار زیادی آهن آلات، در و ایرانیت بودند.

مأموران برای اینکه مانع از فرار متهمان شوند و از سویی مدارک کافی از این افراد داشته باشند، بدون اینکه سارقان از حضور آن ها بویی ببرند تا لحظه خروج این افراد صبر کردند و محل را زیر نظر گرفتند.

همین که خودرو پیکان وانت از خانه مورد نظر خارج شد مأموران وارد عمل شدند و از راننده خواستند تا خودرواش را متوقف کند. اما راننده که از سوی سرنشین این خودرو تحت فشار روانی قرار داشت به اخطار ضابطان قضایی توجهی نکرد و به سرعت خودرواش افزود.

در این لحظه مأموران دست به کار شدند و با استفاده از قانون به کارگیری سلاح چند تیر هوایی شلیک کردند. شنیده شدن صدای شلیک نشان از عزم جدی مأموران برای متوقف کردن خودرو وانت داشت که البته راننده بلافاصله خودرواش را متوقف کرد و در حالی که دست هایش را به نشانه تسلیم در برابر قانون بالا گرفته بود از وانت پیکان پیاده شد. مأموران در این عملیات بلافاصله 2مرد جوان را دستگیر و به کلانتری 16 مشهد انتقال دادند.

راننده وانت در اظهاراتش به پلیس گفت که دیگر متهم دستگیر شده در خیابان به سراغش آمده و خودرو او را برای چند ساعت به مبلغ 150 هزار تومان کرایه کرده است. این فرد ادعا کرد که متهم به او گفته است مقادیری آهن آلات را قرار است به یک منطقه انتقال دهد. او در ادامه اظهاراتش بیان کرد که از نیت شوم این مرد جوان اطلاع نداشته است.

دیگر متهم این پرونده نیز که دارای سابقه کیفری و اعتیاد به مواد مخدر دارد ابتدا منکر ادعای راننده وانت شد اما بعد از اینکه دریافت حنایش برای مأموران رنگی ندارد به جرمش اعتراف کرد.

متهم که از چندی پیش زاغ سیاه خانه خالی از سکنه را چوب می زده با کرایه یک دستگاه وانت پیکان تصمیم گرفته تا لوازم و آهن آلات داخل این ساختمان را سرقت کند و برای تأمین هزینه مصرف مواد مخدرش به فروش برساند.

افراد دستگیر شده در این پرونده برای ادامه تحقیقات در اختیار مقام قضایی قرار گرفتند.

محاصره جوان زورگیر بین مردم در مشهد
دومین پرونده نیز از سوی مأموران کلانتری شهید آستانه پرست مورد رسیدگی قرار گرفت. مأموران دایره تجسس این مجموعه انتظامی در پی دریافت گزارش مردمی مبنی بر دستگیری جوانی زورگیر در یکی از خیابان های حوالی کلانتری، بلافاصله وارد عمل شدند و خود را به محل رساندند.

با حضور مأموران در صحنه جرم مشاهده شد که مردی جوان در حالی که یک قبضه چاقو در دست گرفته با تهدید مردم قصد فرار دارد که در این لحظه مجریان قانون سر رسیده و در اقدامی ضربتی این متهم را خلع سلاح و زمین گیر کردند. در تحقیقات تکمیلی پرونده و با اعلام گزارش اولیه از سوی شاهدان عینی ماجرا، مشخص شد که متهم به دام افتاده با همدستی فردی دیگر سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت بوده اند که او از موتور پیاده شده و با تهدید چاقو گوشی تلفن همراه پسری نوجوان را زورگیری کرده است. در این لحظه چند تن از مردم که شاهد این ماجرا بوده اند وارد عمل شده اند و راه فرار را به روی زورگیران بسته اند که در این میان راکب موتور گریخته اما همدستش دستگیر شده است.

مأموران در عملیات بعدی خود با در دست داشتن سرنخی از راکب موتورسیکلت او را نیز در یکی از خیابان های مشهد شناسایی و دستگیر کردند.

سارقان دستگیر شده سابقه کیفری دارند
فرمانده انتظامی مشهد در تشریح دیگر ابعاد این 2پرونده بیان کرد: مأموران کلانتری احمد آباد در عملیات مسلحانه خود که موفق به دستگیری یک سارق سابقه دار شده بودند، 25 نبشی و تعدادی ایرانیت و چند عدد درب آهنی و 45 شاخه میلگرد را از خودرو وانت پیکان کرایه ای کشف و ضمیمه پرونده این فرد کرده اند. به گفته سرهنگ حسین دهقانپور، در پرونده دوم نیز که مأموران کلانتری شهید آستانه پرست مسئولیت رسیدگی به آن را بر عهده داشتند 2جوان زورگیر موتورسوار دستگیر شدند که دارای سابقه کیفری و اعتیاد شدید به مواد مخدر دارند.

این مقام ارشد انتظامی مشهد ادامه داد: زورگیران به دام افتاده انگیزه خود را از سرقت های خشن و خیابانی خود، تأمین هزینه مصرف مواد مخدر بیان کرده اند.

اگر چه هنوز مشخص نیست که این افراد تاکنون مرتکب چند فقره سرقت شده اند اما هر 2 ضمن اقرار صریح به سرقت های خود در تحقیقات اولیه به ارتکاب چند زورگیری در روزهای اخیر اعتراف کرده اند. 3متهم به دام افتاده هر2 پرونده برای ادامه تحقیقات روز گذشته در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.

منبع: رکنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • کاربر ناشناس
    0

    زندان رفتن تجربه سختیست چون تاحالا وحشیتروقاتل میشوندبایدبسزای اعمالشان برسندتوبه گرگ مرگه

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها