استاندار خوزستان:

بروکراسی اداری در مسیر سرمایه‌گذاری مانع توسعه خوزستان می‌شود

استاندار خوزستان گفت: اگر سرمایه گذاران در چرخه بروکراسی اداری خسته شده و از سرمایه گذاری خود منصرف شوند مانع توسعه و در نتیجه عقب ماندن استان می‌شود.

بروکراسی اداری در مسیر سرمایه‌گذاری مانع توسعه خوزستان می‌شود

صادق خلیلیان در نشست جذب سرمایه گذاری در سرسرای اداری استانداری خوزستان اظهار داشت: در این راستا باید مقررات زدایی و حذف موانع صورت گیرد و راه سرمایه گذاران تسهیل شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه هر کشور و استان منوط به سرمایه گذاری است گفت: توسعه استان مبتنی بر جذب سرمایه گذاری‌های داخلی و ایرانیان خارج از کشور است و مشوق های قانونی نیز باید اعمال شود.

خلیلیان ادامه داد: بنابراین باید زمینه جذب سرمایه گذاری داخلی و ایرانیان و خوزستانی‌های خارج از کشورفراهم شود که نیازمند بهبود فضای کسب و کار و فعالیت پنجره واحد سرمایه گذاری برای اخذ مجوز است.

استاندار خوزستان بیان کرد: در دوران اخیر تمام تلاش ما این است که سرمایه گذاری داخل و خارج کشور تقویت و تسهیلات طبق قوانین و مقررات فراهم شود تا با سرمایه گذاری در خوزستان، ثروت و رفاه جامعه افزایش یابد.

وی گفت: اگر سرمایه گذاری در زمان بندی مشخص و بدون مشکل در چرخه‌های اداری صورت گیرد روند توسعه سرمایه گذاری افزایش و سرعت می‌گیرد.

خلیلیان اضافه کرد: گاهی برای انجام یک پروژه بین دستگاه‌های مختلف ناهماهنگی وجود دارد در نتیجه کارها به خوبی پیشرفت نمی کند پس با مانع ایجاد کردن و یا انتقاد دستگاهها از یکدیگر، وضعیت استان تغییر نمی‌کند.

استاندارخوزستان اظهار داشت: ما باید گزارش کار توسعه و پیشرفتی را به مردم ارائه کنیم که عینیت داشته باشد و تمام دستگاه‌های اجرایی دست به دست یکدیگر داده و پنجره واحد را محقق کنیم.

وی با اشاره به اینکه اولویت‌های سرمایه گذاری استان باید به سرمایه گذاران اعلام شود و تسهیلات لازم در اختیار آنها قرار گیرد ادامه داد: سرمایه گذاران باید بتوانند با مراجعه به سایت هر دستگاه و بدون مراجعه حضوری بداند در کدام نقاط استان چه نوع سرمایه گذاری با کدام نوع امتیازها حمایت می شوند.

مدیر کل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری خوزستان نیز در جمع خبرنگاران با اشاره به قابل قبول بودن عملکرد دستگاههای اجرایی از نظر اجرای مصوبات گفت: از جمله پروژه های سرمایه گذاری شهرک خودرویی کاریانا با حجم سرمایه گذاری قریب به هفت هزار میلیارد ریال و با پیشرفت فیزیکی ۸۱ درصد در حال اجراست که پس از بهره برداری برای سه هزار و ۵۰۰ نفراشتغال ایجاد می‌کند.

حمزه خسروانی افزود: مشکلاتی در حوزه زیر ساخت این پروژه گزارش شد که هماهنگی لازم با دستگاه‌های اجرایی از جمله شهرداری انجام و دستورات لازم صادر شد.

وی بیان کرد: با توجه به تاکید استاندار خوزستان لازم است همکاری بین دستگاه‌های اجرایی در بهره برداری از پنجره واحد سرمایه گذاری برای کاهش بروکرواسی و فرایندهای منجر به صدور مجوز سرمایه گذاری توسط دستگاههای اجرایی صورت گیرد و اولویت ها در قالب کتاب راهنمای فرصت های سرمایه گذاری بارگزاری شود.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها