بازار سیاه بلیت پرواز تهران - نجف تا ۱۰ میلیون تومان

در حالی سازمان هواپیمایی کشوری سقف قیمت بلیت پروازهای رفت و برگشت اربعین را ۵ میلیون تومان اعلام کرده که ایرلاین‌ها با همدستی شرکت‌های چارتری بلیت این پروازها را تا ۱۰ میلیون تومان نیز به فروش می‌رسانند.

بازار سیاه بلیت پرواز تهران - نجف تا ۱۰ میلیون تومان

17 شهریور امسال سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از تعیین قیمت 5 میلیون تومانی بلیت پروازهای رفت و برگشت اربعین خبر داد.

«محمدحسن ذیبخش» تصریح کرد: براساس تصمیم اتخاذ شده، قیمت بلیت پروازهای اربعین برای بازه زمانی 28 شهریور تا 10 مهر، 5 میلیون تومان تعیین شد. این قیمت سقف بلیت پروازهای اربعین است و این احتمال وجود دارد برخی ایرلاین‌ها با قیمت کمتری بلیت مسیرهای پروازی بغداد و نجف را به فروش برسانند.

بر اساس اعلام سازمان هواپیمایی این قیمت برای 30 هزار سهمیه تعیین شده بود.

این در حالی است که برخی سایت‌های اینترنتی بلیت حداکثر 5 میلیون تومانی را با قیمت تا 10 میلیون تومانی یعنی 2 برابر بفروش می‌رسانند. به نظر می‌رسد شرکت‌های هواپیمایی با همدستی چارترکنندگان از شرایط به وجود آمده نهایت سوءاستفاده را می‌برند.

بررسی قیمت پروازهای اربعین حاکی از آن است در زمان حاضر قیمت بلیت رفت و برگشت تهران ـ نجف برای هواپیمایی قشم 9 میلیون و 71 هزار تومان است. این بلیت اکونومی و چارتر است.

قیمت بلیت رفت و برگشت مسیر پروازی تهران ـ نجف هواپیمایی معراج نیز 9 میلیون و 135 هزار تومان برای بازه زمانی 30 شهریور (رفت) و 7 مهر برای برگشت است.

قیمت بلیت این شرکت برای همین بازه زمانی در مسیر فرودگاه امام خمینی(ره) ـ فرودگاه نجف به صورت چارتری 10 میلیون و 255 هزار تومان است.

در حالی انتظار می‌رفت انجمن شرکت‌های هواپیمایی در رابطه با این نابه‌سامانی تصمیمات سریعی را اتخاذ کند اما به نظر می‌رسد فعلاً قرار نیست این بخش سامانی به خود ببیند.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری ساعتی قبل، از تلاش برای قیمت مناسب پروازهای عتبات عالیات خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم زائران با قیمت مناسب به عتبات عالیات مشرف شوند؛ مبنا 30 هزار مسافر بود. همکاران بنده در حال رایزنی با ایرلاین‌ها هستند تا بتوانیم قیمت بلیت مناسب برای زائران اربعین ارائه کنیم.

در حال حاضر قیمت بلیت رفت پرواز تهران ـ نجف هواپیمایی کیش‌ایر 3 میلیون و 740 هزار تومان برای تاریخ 29 شهریور 1400 است. نرخ بلیت رفت پرواز همین مسیر پروازی برای هواپیمایی قشم‌ایر 4 میلیون و برای هواپیمایی معراج 4 میلیون و 88 هزار تومان است.

لازم به ذکر است تماس‌ها با انجمن شرکت‌های هواپیمایی برای پیگیری موضوع نابه‌سامانی بازار بلیت پروازهای اربعین بی‌نتیجه ماند.

منبع: تسنیم

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 11
  • ناشناس
    0

    خدا رو شکر طالبان حمله نکرده قرار نیست از ایران فرار کنیم ک قیمت مصوب دوبرابر شده چقدر نظارت هست حواسمون هست این اتفاقات در زمان روحانی هم می افتاد ک بما می گفتن مقصر دولته حالا کیه ؟

    نظرات شما -
    • مرجان
      0

      سالهاست ، خبر نداری ؟؟؟

  • مجید
    0

    خیلی کمه برای مردم احمق باید ۱۰۰ ملیون باشه

    نظرات شما -
    • شوقی
      0

      امروز اربعین است یا خمسه و عشرین است خخخخخ

  • ناشناس
    0

    فساد و سوء مدیریت ساختاری قرینه و مترادف یکدیگرند لذا این فساد هم در عرضه است و هم تقاضا.

  • یک قانون نانوشته
    0

    مذهبی ها پولدارند

  • عباس
    0

    نظارت خیییییلی شدیده

  • مرد
    0

    خدایا احمق ها را هدایت نکن بگذار همینطور باشن

  • حامد
    0

    زیارت اربعین اینقدر لاکچری!!!! شده؟ بعد به دین و مذهب ما نباید اشکال بگیرند؟ این بود فلسفه قیام امام حسین؟!! واقعا مملکت یک متولی در این موضوع نداره؟

  • ناشناس
    0

    از خدا میخواهم که زائرین کربلا را به آرزویشان که رسیدن بآن دنیا ‌پیوستن به لقا الله است .برساند

  • بازنشسته
    0

    پول مفت بیت المال را سالها غارت کرده اند . برای جبران مکافات می خواهند به کربلا برود ودر کنار قبر امام گریه کنند تا بخشوده شوند !!!غافل از اینکه بخشش حق الناس با شفاعت هیچ کسی حتی امام میسر نمی شود .اهای ادمهای غافل کربلا دروازه بهشت نیست . عمل صالح ...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها