رئیس جمهور عراق: عادی سازی روابط با اسراییل، هرگز مطرح نبوده است

رئیس جمهور عراق یکشنبه شب در خصوص روابط کشورش با اسراییل گفت که موضوع عادی سازی روابط با اسرائیل اشغالگر هرگز برای بغداد مطرح نبوده است.

رئیس جمهور عراق: عادی سازی روابط با اسراییل، هرگز مطرح نبوده است

برهم صالح که با برنامه "الجانب الآخر" در شبکه تلویزیونی "الجزیره" سخن می‌گفت، همچنین بار دیگر اعلام کرد که بغداد به دفاع از آرمان فلسطین و حق فلسطینی متعهد است و برقراری صلح در منطقه بدون به رسمیت شناختن حقوق کامل و مشروع مردم فلسطین امکان‌پذیر نخواهد بود.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که بار دیگر به عنوان رئیس جمهوری انتخاب شود تا بتواند طرح‌هایی را که دارد، اجرا کند.

صالح به موضوع انتخابات ریاست جمهوری در کشورش پرداخت و آن را فرصتی برای هموطنانش خواند و گفت که انتخابات تنها بدیل و جایگزین هرج و مرج است، به همین دلیل این انتخابات، باید شفاف و بیانگر اراده آزاد مردم باشد تا بتواند دولتی مقتدر و تأثیرگذار ایجاد کند که در واقع برآمده از اراده عراقی‌ها باشد و برای استفاده از منابع شهروندانمان در خدمت رسانی به آنها تلاش کند.

وی شرایط پیش رو در عراق را یک مرحله سرنوشت ساز دانست و افزود: پس از ۱۸ سال تنها می‌توان به وجود نقص ساختاری در سیستم حکومت اعتراف کرد.

صالح بار دیگر گفت: عراق یا باید صحنه درگیری دیگران باشد و همه از آن متضرر شوند و یا به پلی برای ارتباط اقتصادی، تجاری و طرح‌های زیر ساختی [میان کشورها] تبدیل شود.

رییس جمهوری عراق وضعیت کنونی در کشورش را غیر قابل قبول خواند و گفت: این شرایط نباید ادامه یابد.

وی در پایان افزود: زمان آن رسیده است که کشورمان، پس از این این که این سال های دشوار را سپری کرده است، دارای یک نظامی حکمرانی قدرتمندی باشد که یک زندگی آزاد و شرافتمندانه را برای شهروندانش برآورده کند.

منبع: ایرنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها