منابع هندی:

دهلی نو، میزبان وزرای خارجه ایران و عربستان خواهد بود

منابع آگاه یکشنبه شب به وقت تهران گفتند که دهلی نو در حال آماده شدن برای دیدار وزیران خارجه ایران و عربستان سعودی است.

دهلی نو، میزبان وزرای خارجه ایران و عربستان خواهد بود

به نوشته روزنامه «هندو»، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران قرار بود روز دوشنبه به دهلی نو سفر کند، اما به دلیل مسائل مربوط به برنامه ریزی و اجلاس آینده سازمان همکاری شانگهای ، سفر وی به تعویق افتاد. در همین حال، «فیصل بن فرحان آل سعود» وزیر خارجه سعودی قرار است آخر هفته در دهلی نو حضور داشته باشد.

به نوشته این روزنامه، در حالی که انتظار می‌رود هر دو طرف بر موضوعات دوجانبه تمرکز کنند، اما تحولات در افغانستان یک از جمله مسائل مهم رایزنی بین تهران و ریاض خواهد بود.

به نوشته این منبع خبری، وزیر امور خارجه هند هفته گذشته در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه ایران در مورد وضعیت افغانستان و موضع مشترک آنها در مورد نیاز به یک دولت فراگیر و نماینده در کابل صحبت کرد. وزیر خارجه هند همچنین از کمک ایران در پروازهای تخلیه هند از افغانستان تشکر کرد.

وزیر خارجه عراق نیز چندی قبل از تلاش بغداد برای نزدیک کردن دیدگاه‌ها میان ایران با عربستان خبر داد. وزیر خارجه عراق در خصوص سیاست کنونی عراق گفت که کشورش سیاست تغییر و گذار از مرحله جنگ به مرحله مذاکره و گفت‌وگو را پیش گرفته تا نقش واقعی خود را در نزدیک کردن دیدگاه‌های میان طرف‌های منطقه‌ای مانند ایران و عربستان را بر عهده بگیرد.

این در حالی است که وزیر خارجه سعودی روز یکشنبه در نشست مطبوعاتی با همتای اتریشی خود «الکساندر شالنبرگ» در ریاض بار دیگر ادعاهای همیشگی علیه ایران را تکرار کرد و مدعی شدکه ریاض بر حمایت از تلاشهای بین‌المللی برای جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای ادامه می‌دهد.

منبع: فارس

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها