رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری اهواز:

برخورد با دلال‌های میدان میوه و ترباره الغدیر از توان سازمان خارج است/ دستگاه‌ های نظارتی باید ورود کنند

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری اهواز با اشاره به صدور حکم تخلیه برخی غرف در میدان الغدیر، گفت: برخی مسوولان استانی از بیرون شهرداری به ما فشار آوردند حکم در اجرای احکام باقی ماند و اجازه اجرای حکم به ما داده نشد.

برخورد با دلال‌های میدان میوه و ترباره الغدیر از توان سازمان خارج است/ دستگاه‌ های نظارتی باید ورود کنند

بابک ربیعی صبح امروز در اهواز، با اشاره به تخلفات دلال‌های میدان میوه و ترباره الغدیر، اظهار کرد: آن‌ها با زیر پا گذاشتن قوانین، غرفه‌های میدان و فضای جلوی آن‌ها را به افراد غیر واگذار می‌کنند که این واگذاری سبب ابطال مجوز بهره‌برداری آن‌ها می‌شود.

وی افزود: بارها برای برخورد با این تخلفات ورود کردیم اما با ممانعت‌هایی روبرو شدیم که از توان سازمان و شهرداری خارج است دستگاه‌های نظارتی، قوه قضاییه، سازمان صمت و … باید ورود کنند و به شکل اساسی این مشکل را حل کنند.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری اهواز با بیان اینکه دلالان معتقدند این شرایط تاثیری بر روی قیمت میوه ندارد، گفت: زمانی که فضای غرفه‌های میدان را مغایر با قانون واگذار می‌کنند مستاجر چگونه می‌تواند اجاره غرفه خود را تامین کند قطعاً مجبور است قیمت اجاره را بر روی قیمت میوه بکشد.

ربیعی بیان کرد: گاهی می‌بینیم تفاوت قیمتی در فروش میوه وجود ندارد اما عملاً این تفاوت را در کیفیت میوه مشاهده می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه کیفیت میوه در اهواز با خارج از استان تفاوت بسیار زیادی دارد، عنوان کرد: زمانی که میوه درجه سه با قیمت بسیار پایین خریداری می‌شود و به قیمت میوه درجه یک به مردم می‌فروشند عین گرانفروشی نیست؟

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری اهواز، با رد اظهارات رئیس اتحادیه بار فروشان اهواز مبنی بر اینکه قیمت میوه در اهواز با استان‌های دیگر تفاوتی ندارد، گفت: اگر اینطور است، چطور پس از انتقاد ما به وضعیت قیمت میوه در میدان الغدیر سازمان صمت ورود کرد و ۶ غرفه را به دلیل گرانفروشی و مخدوش بودن فاکتور پلمب کرد؟

ربیعی افزود: اکنون حدود بیست پرونده دیگر مربوط به تخلفات غرفه‌های میدان الغدیر در اداره کل تعزیرات استان در حال رسیدگی است و احتمال پلمب آن‌ها نیز وجود دارد.

وی افزود: یکی از عواملی که سبب گرانی و پایین آمدن کیفیت میوه در سطح شهر اهواز شده است این است که غرفه داران غرف خود را واگذار کرده‌اند.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری اهواز بیان کرد: غرفه داران میدان میوه و تره بار از سال ۹۲ تا کنون قراردادی با سازمان نداشتند و سازمان طبق وظایف ذاتی باید اعمال قانون می‌کرد به همین دلیل مجبور شدیم حکم تخلیه غرفه‌ها را از دادگستری بگیریم.

ربیعی افزود: اما از آنجایی که برخی مسوولان استانی از بیرون شهرداری به ما فشار آوردند حکم در اجرای احکام باقی ماند و اجازه اجرای حکم به ما داده نشد.

وی عنوان کرد: آخرین اقدامی که بر طبق قانون انجام دادیم این است که با کار کارشناسی مبلغ اجاره غرف را تعیین و به صاحبان غرف ابلاغ شد و از آن‌ها خواستیم برای عقد قرار داد اقدام کنند.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری اهواز با انتقاد از نحوه برخورد برخی رسانه‌ها با تخلفات میدان الغدیر، گفت: برخی از این رسانه‌ها سعی دارند این ذهنیت را القا کنند که ورود سازمان میادین به تخلفات میدان الغدیر، با هدف رونق گرفتن میدان دیگری است.

ربیعی با طرح این سوال مبنی بر اینکه مگر می‌شود جایی را بی‌قانون و بی‌نظم کنیم تا جای دیگری رونق بگیرد، افزود: هر بار دستگاهی با ورود به قضیه مانع کار ما می‌شود و همین دستگاه‌ها با در اختیار گرفتن برخی رسانه‌ها جوسازی‌هایی را علیه سازمان انجام می‌دهند.

وی گفت: تخلفات عدیده‌ قراردادی در میدان میوه و تره‌بار در حال وقوع است که دلال بازی فقط یکی از این تخلفات است چرا برخی‌ها اجازه نمی‌دهند مردم واقعیت‌ها را بدانند.

منبع: کاوش اخبار

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ژبلا
    0

    لطفا اینقدر جو وحاشیه درست نکنید توی همه ی صنوف کسانی پیدامیشن که گرانفروشی کنند وبرخوردباشون یاشده یانشده،بریددنبال کسانی بگردید که ازاین جوسازیها چیزیا چیزهایی عایدشون میشه،متاسفانه دست هایی پشت پرده برعلیه الغدیراهواز وجوددارد که تقریبا خیلی ها خبردارند ازچه جاهایی نشات گرفته ولی قدرت ونفوذی که دارند کمر الغدیرروخم کرده،به امیدعدالت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها