اولین مقام خارجی عرب وارد کابل شد/ دیدار با مقامات اصلی طالبان

طالبان که دوباره در افغانستان به قدرت بازگشته، اعلام کرد: وزیر خارجه قطر امروز، یکشنبه در سفری رسمی وارد کابل شد.

اولین مقام خارجی عرب وارد کابل شد/ دیدار با مقامات اصلی طالبان

طالبان امروز در صفحه رسمی امارت اسلامی در توییتر نوشت: محمد عبدالرحمان آل ثانی،‌ وزیر خارجه قطر با مسؤولان طالبان در کاخ ریاست‌جمهوری در کابل ملاقات کرد.

شبکه الجزیره قطر اعلام کرد: آل ثانی در کابل با ملا محمد حسن آخوند نخست‌وزیر موقت افغانستان، حامد کرزای، رئیس‌جمهوری سابق و عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی آشتی ملی دیدار کرد.

رئیس جمهور پیشین افغانستان و رییس شورای عالی مصالحه‌ی ملی امروز در اقامتگاه خویش با معاون صدر اعظم و وزیر امور خارجه‌ی دولت قطر و هیأت همراه ایشان دیدار کردند.

به گزارش اسپوتنیک، حامد کرزای و عبدالله عبدالله ‎در دیدار با وزیر امور خارجه‌ قطر و هیئت همراه ایشان، از نقش و تلاش‌های دولت قطر برای تأمین صلح و میزبانی از روند مذاکرات تشکر و قدردانی کرده و دو طرف درباره‌ تحولات اخیر افغانستان و ایجاد نظام همه شمول بحث و تبادل نظر کردند.

درعین حال، وزیر امور خارجه‌ قطر از ماندن رئیس جمهور پیشین و رئیس شورای عالی آشتی ملی در کنار مردم تقدیر و تاکید کرد که دولت قطر بدون مداخله در امور داخلی افغانستان به تلاش‌های خود برای تأمین ثبات در افغانستان ادامه می‌دهد و دیدگاه‌های آنان برای قطر مهم می‌باشد.

محمد نعیم وردک سخنگوی گروه طالبان در رشته توییتری اعلام کرده است که محمد بن عبدالرحمان آل ثانی امروز در کابل با محمد حسن آخوند، رئیس دولت طالبان دیدار کرد.

به گفته خبرنگاران او بلندپایه‌ترین مقامی است که از زمان اعلام "دولت موقت" از سوی طالبان در افغانستان، با رئیس دولت و مقام‌های ارشد آن دیدار کرده است.

سخنگوهای طالبان افزود که امیرخان متکی، محمد یعقوب مجاهد و سراج‌الدین حقانی، وزرای خارجه، دفاع و کشور دولت طالبان هم در این دیدار حضور داشته‌اند.

به گفته محمد نعیم وردک، دو طرف درباره "کمک‌های بشردوستانه، آینده توسعه اقتصادی افغانستان" و همین طور تعامل جامعه بین‌الملل با "امارت اسلامی" گفت‌وگو کردند.

قطر مهترین کشور در تحولات اخیر افغانستان طی سال‌های گذشته است. این کشور میزبان مذاکرات بین آمریکا و طالبان بود که منجر به امضا توافق دوحه شد.

پس از آن نیز این کشور میزبان گفت‌وگوهای میان افغانستانی‌ها بود که با آغاز خروج آمریکا از افغانستان و تسلط طالبان بر کابل نیمه تمام ماند.

منبع: ایسنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها