مرکل: پیش راندن پناهجویان به مرزهای اتحادیه اروپا غیرقابل قبول است

صدراعظم آلمان در آخرین سفرش به لهستان، بلاروس را بابت حملات ترکیبی علیه همسایگانش در اتحادیه اروپا مورد عتاب قرار داد.

مرکل: پیش راندن پناهجویان به مرزهای اتحادیه اروپا غیرقابل قبول است

به گزارش شبکه خبری دویچه وله، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان با نخست وزیر لهستان در سفرش به این کشور دیدار کرد اما با آندژی دودا، رئیس جمهوری لهستان دیداری نداشت.

مرکل همچنین از دولت بلاروس خواست تا کمک‌های بشردوستانه برای مهاجران گیر افتاده در مرز این کشور با لهستان را ارائه دهد.

وی در آخرین سفر رسمی‌اش به لهستان به عنوان صدراعظم آلمان گفت: کاملا غیرقابل قبول است که مینسک به صورت غیرقانونی مهاجران را به مرز اتحادیه اروپا می‌کشاند.

وی همچنین از همتایان لهستانی و اتحادیه اروپایی خود که می‌گویند بلاروس دست به "حملات ترکیبی" می‌زند، حمایت کرد؛ لهستان، لیتوانی و لتونی دولت مینسک را به تلاش برای بی ثبات کردن این کشورها با منتقل کردن مهاجران از عراق، افغانستان و سوریه و سپس رها کردن و کشاندن آنها در مرزهای مشترک اتحادیه اروپا با بلاروس متهم می‌کنند.

مرکل همچنین سعی کرد تا در این دیدار از نگرانی‌ها درباره خط لوله گازی نورد استریم ۲ هم بکاهد چون اپراتور گازپروم روسی روز جمعه اعلام کرد که این خط لوله تکمیل شده است.

دولت ورشو نگران است که این خط لوله باعث وابستگی بیشتر اروپا به گاز روسیه شود و مسکو از آن به عنوان اهرم فشار استفاده کند.

صدراعظم آلمان همچنین بر گفتگو به منظور حل مناقشات بین کمیسیون اروپا و لهستان بر سر اصلاحات این کشور در سیستم قضایی نیز تاکید کرد و افزود: سیاست چیزی فراتر از دادگاه است.

اصلاحات سیستم قضایی لهستان باعث بروز مناقشاتی دامنه دار بین بروکسل و ورشو شده به طوریکه منتقدان می‌گویند، دولت محافظه کار لهستان به دنبال تضعیف استقلال این سیستم است.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها