مدیرعامل شرکت آب منطقه ای:

۴۰۰حلقه چاه لرستان به کنتور هوشمند مجهز می شوند

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای لرستان گفت: همچنین بیش از ۴۰۰ حلقه چاه در دستور کار قرار داشته و در آینده به کنتور هوشمند مجهز خواهند شد.

۴۰۰حلقه چاه لرستان به کنتور هوشمند مجهز می شوند

داریوش حسن نژاد گفت: چاه هایی که باید پر شوند، شناسایی شده که پیش بینی می شود تا پایان امسال ۱۹۰حلقه چاه پر شود.

حسن نژاد اظهار داشت: یک هزار و ۳۵۲حلقه چاه غیرمجاز در استان وجود دارد که از این تعداد، ۳۳۶ حلقه فرم یک، ۳۱۰ حلقه فرم ۵ و ۷۰۶حلقه چاه غیرمجاز نیز در سیستم ثبت شده اند.

وی افزود: ۷ هزار و ۶۱۰ حلقه چاه مجاز در استان وجود دارد که از این تعداد، ۵ هزار و ۷۶۰ حلقه مربوط به بخش کشاورزی استان، هزار و ۴۵۳ حلقه بخش صنعت و ۳۹۷ حلقه مربوط به بخش آب شرب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای با بیان اینکه تامین آب به عهده شرکت آب منطقه ای و توزیع آب شرب بر عهده ی شرکت آبفا است و آب مصرفی از منابع زیرزمینی، سطحی و مخازن سدها تامین می شود اظهار داشت: توزیع آب در بخش کشاورزی از طریق جهاد کشاورزی، در بخش صنعت از طریق اداره کل صمت در بخش فضای سبز از طریق شهرداری ها و در بخش آب شرب از طریق آبفا صورت می گیرد.

حسن نژاد عنوان کرد: سازمان جهاد کشاورزی بر اساس مجوزهای صادر شده از طرف شرکت آب منطقه ای و میزان آب موجود در مخازن سدها ، الگوی کشت را تعریف می کند.

وی با بیان اینکه از همان اوایل وقوع پدیده خشکسالی، شورای حفاظت آب را با هدف مدیریت منابع آب در خشکسالی تشکیل دادیم که به دنبال آن در تمام شهرستانها با همکاری فرمانداری، دادگستری و... کشت محصولات آبدوست کاهش یافت، افزود: کاهش کشت محصولات آب دوست در سراسر کشور صورت گرفته است و در لرستان نیز از راه های مختلف اطلاع رسانی از جمله نصب بنر، مصاحبه با صداوسیما، شبکه های اجتماعی و جلسات متعدد با نمایندگان بهره برداران و کشاورزان و تعاونی های آب بران، وقوع پدیده خشکسالی و عدم امکان تامین آب به دهیاری ها، بخشداری ها، چاه داران و... ابلاغ شد.

حسن نژاد با اشاره به دستورالعمل محدودیت کشت برنج در استانهای غیر ساحلی و مجوز کاشت برنج فقط در دو استان شمالی، کسب ارزش افزوده بیشتر را یکی از دلایل عمده کشت برنج توسط کشاورزان عنوان کرد و اظهار داشت: علی رغم اینکه کشت محصولات آب دوست در استان محدود شد ولی برخی از کشاورزان، برنج کاری کردند.

وی ادامه داد: برای کنترل سیلاب و کمک به کشاورزان پایین دست و تامین حق آبی زیست محیطی، دریچه دو سد مروک و ایوشان را با دبی کنترل شده باز کردیم .

حسن نژاد اضافه کرد: تعدادی از چاه های غیرمجاز صنعتی، گردشگری و بومگردی را قطع برق، تعدادی را پلمب و تخصیص آب تعدادی را هم تا زمانی که تکلیف صنعت مربوطه مشخص شود، به حالت تعلیق در آورده ایم. لیست این تعداد چاه هم به سازمان صمت ،اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری اعلام شده است.

منبع: خبرآنلاین

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها