واکسن «اسپایکوژن» از مهرماه به بازار می‌رسد

محقق اصلی طرح مطالعاتی واکسن ایرانی- استرالیایی

واکسن «اسپایکوژن» از مهرماه به بازار می‌رسد

دکتر پیام طبرسی روز شنبه افزود: این کار منوط به تایید و اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو است که با توجه به شرایط موجود به نظر می رسد تایید خواهد شد.

این متخصص بیماری های عفونی، ظرفیت ماهانه مجموعه شرکت داروسازی سینوژن برای تولید این واکسن را سه میلیون دز اعلام کرد.

اسپایکوژن حدود ۷۷ درصد ایمنی ایجاد کرد

محقق اصلی طرح مطالعاتی واکسن ایرانی- استرالیایی "اسپایکوژن"، میزان ایمنی اسپایکوژن را ۷۷ درصد عنوان کرد و گفت: تزریق دز دوم داوطلبان مرحله سوم کارآزمایی بالینی این واکسن به احتمال زیاد اواخر شهریور به پایان می رسد.

طبرسی افزود: حدود ۲ هفته بعد از تزریق واکسن به تمام داوطلبان مرحله سوم، می توان اثربخشی آن را به طور دقیق تر اعلام کرد.

وی با اشاره به اینکه چند هفته ای است که وارد فاز سوم تست انسانی این واکسن شده ایم، بیان داشت: تزریق دز اول واکسن به ۱۶ هزار و ۸۰۰ داوطلب این مرحله انجام شد و تا چند روز پیش، بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ داوطلب هم دز دوم را دریافت کردند.

طبرسی تعداد داوطلبان مرحله دوم تست انسانی واکسن کرونا اسپاکوژن را ۴۰۰ نفر اعلام کرد و گفت: فاز دوم این واکسن مشترک ایرانی و استرالیایی به پایان رسیده است.

واکسن اسپایکوژن تولید مشترک ایران و استرالیا دارای فناوری ساخت پروتئین نوترکیب است و در صورت موفق بودن مراحل کارآزمایی بالینی این واکسن در ایران تولید خواهد شد.

فاز پیش‌بالینی و فاز اول کارآزمایی بالینی واکسن "اسپایکوژن" در استرالیا انجام شد و پس از آنکه مورد تایید وزارت بهداشت این کشور قرار گرفت، وزارت بهداشت ایران هم آن را پذیرفت و فاز دوم تست انسانی انجام شد و مرحله سوم آن در ایران در حال انجام است.

منبع: ایرنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • علی
    0

    بر پدرشون نه صلوات همش یاد گرفتن از این ماها میاد میاد میگن خدا خودشون و همه دست اندر کاران لعنت کنه با این واکسنشون

  • علی
    0

    تا اون موقع همه چینی زدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها