مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان:

کشت کلزا در چهارمحال و بختیاری آغاز شد/ خرید تضمینی از کشاورزان

مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری از آغاز کشت کلزا در استان خبر داد و گفت: این دانه روغنی با قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری می‌ شود.

کشت کلزا در چهارمحال و بختیاری آغاز شد/ خرید تضمینی از کشاورزان

محسن مهدوی اظهار کرد: به دلیل مصرف بالای روغن در کشور کشت دانه‌های روغنی از سوی وزارت جهاد کشاورزی تاکید شده است.

وی با اشاره به طرح افزایش کشت دانه‌ های روغنی، عنوان کرد: کلزا مهم‌ ترین دانه روغنی است که کشت آن به کشاورزان چهارمحال و بختیاری توصیه می‌ شود.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری به ویژگی‌ های دانه روغنی کلزا اشاره کرد و افزود: تنوع ارقام، پاییزه بودن کشت و تناوب کشت کلزا با گندم از جمله ویژگی‌ هایی است که موجب می‌ شود کشاورزان به کشت این دانه روغنی اقدام کنند.

مهدوی با بیان اینکه کشت کلزا از ۲۰ شهریور ماه آغاز می‌شود، عنوان کرد: در مناطق گرمسیری استان زمین کشت تا یک هفته قابل تمدید است.

وی با اشاره به قیمت تضمینی کلزا، اظهار کرد: تاریخ و عمق کاشت، تراکم و مبارزه با آفات و بیماری‌ ها مهم‌ ترین نکاتی است که باید در کشت این دانه روغنی کشاورزان به آن توجه کنند.

مدیر زراعت جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برنامه کشت این دانه روغنی در استان هزار و ۳۰۰ هکتار است، تصریح کرد: پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش، توزیع بذر با قیمت دولتی و تحویل انواع کود از جمله حمایت‌ های جهاد کشاورزی است.

مهدوی قیمت خرید تضمینی هر کیلو گرم کلزا را ۱۵ هزار تومان اعلام کرد و ادامه داد: سال گذشته در ۷۹۰ هکتار از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری کلزا کشت شد.

منبع: مهر

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها