گوشی‌های شیائومی چرا قفل شد؟

گزارش‌هایی در فضای آنلاین منتشر شده که از افزایش موارد قفل شدن گوشیهای برند رِدمی (Redmi) و می (Mi) شیائومی در کشورها و سرزمینهایی که هدف تحریمهای آمریکا قرار دارند، حکایت دارد.

گوشی‌های شیائومی چرا قفل شد؟

صاحبان گوشیهای شیائومی و ردمی در گروههای سایت ردیت و XDA Developers به سایرین درباره افزایش موارد قفل شدن گوشیهای این شرکت چینی هشدار داده اند. اگرچه سیاست صادرات شیائومی، فروش تلفنهای هوشمند به کشورها و سرزمینهای تحت تحریم را ممنوع کرده اما پیش از این خریدن یک گوشی شیائومی در یک منطقه و بردن آن به منطقه دیگری آسان بود. در واقع همین موضوع به تبدیل شدن شیائومی به یکی از محبوبترین شرکتهای سازنده تلفن هوشمند جهان کمک کرد. با این حال این شرکت هنوز به بازار سودآور آمریکا رخنه نکرده است.

احتمالا برنامه های توسعه شیائومی برای بازار آمریکا به جریان افتاده و روشن است که برای موفق شدن در این کشور، شیائومی باید به دقت مقررات آمریکایی را دنبال کند. این به معنای آن است که شیائومی رسمابدون اجازه دولت آمریکا در کشورها و سرزمینهای تحت تحریم واشنگتن شامل کریمه، کوبا، ایران، کره شمالی، سودان و سوریه گوشی نخواهد فروخت. فهرست این کشورها در شرایط و مفاد فروش شیائومی آمده و در بند "صادرات" تاکید شده که خریدار نمی تواند محصولی که از فروشنده خریداری کرده را به کشور یا سرزمین یا هر بخشی صادر کند که تحت قوانین کنترل صادرات ممنوع است.

بر اساس گزارش نوت بوک چک، متاسفانه برای طرفداران گوشیهای می و رِدمی در سوریه و به خصوص کوبا که شیائومی محبوبیت زیادی دارد، گزارشهای فراوانی درباره قفل شدن گوشی برای کاربران منتشر شده است. در گوشیهای قفل شده پیامی مشاهده می شود با این مضمون که دستگاه به دلیل محدودیتهای تحریم بین المللی قفل شده است. گفته شده گوشیهای شیائومی و رِدمی که برای نخستین بار در مقصد ممنوعه استفاده شده اند، قفل شده اند بنابراین فعال سازی و استفاده در کشوری که هدف ممنوعیت قرار ندارد می تواند به جلوگیری از مشکل قفل شدن گوشی کمک کند. استفاده از ROM سفارشی هم می تواند راهکاری برای طرفداران گوشیهای شیائومی باشد.

گوشی‌های شیائومی چرا قفل شد؟

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • کاربر
    0

    تحریمها کاغذ پاره ای بیش نیست آنقدر تحریم کنند تا تحریم دانشان ...

  • ای خدا!!
    0

    این هم از کشور دوست و برادر ،کمونیستی چین،بد بختها غربی ها که هرچه باشه دین دارند،مثل چینی ها آدم خوار نیستند(جنین انسان ،مثل بره تو دلی برای ما)و واقعا میخورند!!!روسیه هم که قبلا جواب (با نامردی تمام)پس داده،،حالا هی بگید مرگ بر رژیم کودک کش اسرائیل و آمریکا!!!

  • محمود
    0

    اين هم از پیمان 25 ساله!! چرا هنوز باور نداریم چین و روسیه با کارت ایران فقط بازی می کنند!

  • حسین
    0

    اگر چنین اتفاقی در ایران بیفته یعنی قرارداد راهبردی ۲۵ ساله ،با چین مثل روابط و قراردادهای راهبردی با روسیه بوده بنابراین تعجب نخواهیم کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها