رئیس سازمان صمت استان:

۷۰۰ کیلو طلا از خراسان جنوبی استحصال می شود

رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی گفت: پیش بینی می شود با فعالیت معدن طلای استان تا پایان سال ۷۰۰ کیلو گرم طلا استحصال داشته باشیم.

۷۰۰ کیلو طلا از خراسان جنوبی استحصال می شود

عباس جرجانی جمعه شب در شورای اداری خراسان جنوبی که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه معدن خراسان جنوبی ۱۳ هزار نفر و در حوزه تجارت این استان ۸۷ هزار نفر فعالیت دارند.

وی با اشاره به فعالیت معدن طلا در این استان، افزود: پیش بینی می‌شود ۷۰۰ کیلو طلا تا پایان سال در استان استحصال شود.

جرجانی همچنین با تاکید بر احداث واحد فرآوری شیشه در نهبندان بیان داشت: سیلس در نهبندان با عیار ۹۹ درصد وجود دارد که برای استفاده از این ظرفیت و پتانسیل خواستار احداث واحد فرآوری شیشه در نهبندان هستیم.

وی با اشاره به پرداخت بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی در استان، ادامه داد: با پیگیری‌های انجام شده ۱۱ پروژه بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی برای ایجاد فرصت اشتغال برای یک‌هزار و ۵۰۰ نفر در حال اجرا شدن است.

جرجانی تایر، کنسانتره، مس، کک، مواد شوینده، کاشی و سرامیک و خوراک دام را از جمله محصولات تولیدی این استان برشمرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: ۴۸ ماده معدنی شناخته شده در این استان وجود دارد که در این زمینه منیزیت، خاک‌های صنعتی، کک، سنگ‌های تزئینی، فلورین، پتاس، سرب و روی بی‌نظیری در این استان وجود دارد.

جرجانی با بیان اینکه کوله‌بری در استان خراسان جنوبی وجود ندارد، افزود: برای همه مرزنشینان کارت پیله‌وری صادر شده و صادرات بدون واردات اجرا می‌شود.

رئیس سازمان صمت خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۵۰ هزار بافنده در استان خراسان جنوبی نیز ادامه داد: در زمینه فرش ۲ برند جهانی از استان خراسان جنوبی ثبت شده است.

وی با اشاره به اجرای طرح‌های ریسندگی و بافندگی در طبس و بشرویه گفت: متأسفانه هنوز اصلاحیه لازم برای اجرای این طرح‌ها در استان صادر نشده و درخواست داریم تا هرچه سریع‌تر مشکلات این طرح برطرف شود.

جرجانی با تاکید بر اینکه ۳۰ درصد از صادرات کشور در خراسان جنوبی رخ می‌دهد و زیرساخت‌های کافی برای رونق تجارت در این استان وجود ندارد، خواستار توجه ویژه به مرز و بازارچه‌های مرزی شد.

جرجانی با بیان اینکه در دولت‌های مختلف خواستار تعلق مشوق ‌های خاص برای خراسان جنوبی شده‌ایم، افزود: این استان مستثنی از دیگر استان‌ها نیست و خواهشمندیم تا مشوق خاصی برای جذب سرمایه‌گذار در نظر گرفته شود.

به گفته جرجانی واحدهای تولیدی استان برای تأمین گاز دچار مشکل هستند که در این راستا خواستار تأمین زیرساخت‌های لازم به ویژه برای واحدهای معدنی استان هستیم.

منبع: مهر

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها