رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان:

روند بستری و مرگ و میر کرونا در ۳ شهرستان کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: روند بستری و‌ مرگ و میر کرونایی‌ها در شهرستان ‌های کهگیلویه، چرام و مارگون نگران کننده است.

روند بستری و مرگ و میر کرونا در ۳ شهرستان کهگیلویه و بویراحمد نگران کننده است

پرویز یزدان‌پناه اظهار داشت: در 24 ساعت گذشته یک نفر به دلیل ابتلا به کرونا فوت کرد و در مجموع تعداد قربانیان این بیماری به 907 نفر رسید.

وی افزود: هم اکنون 425 بیمار در بیمارستان‌های استان بستری بوده که 220 نفر از این بیماران مبتلای قطعی و 40 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

یزدان ‌پناه ادامه داد: از مجموع مبتلایان به کووید 19 در کهگیلویه و بویراحمد 65917 نفر بهبود یافته گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: از 980 نمونه پی سی آر دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج و دهدشت حدود ٣٤ درصد موارد مثبت بودند که بیشترین موارد مثبت در شهرستان‌های کهگیلویه، بویراحمد و چرام بوده است.

یزدان ‌پناه بیان کرد: همچنین از 440 نمونه رپید تست 15 درصد موارد مثبت و عمدتا در شهرستان ‌های کهگیلویه، بویراحمد و دنا هستند و بیشترین درصد موارد مثبت در شهرستان‌های کهگیلویه، چرام و مارگون وجود دارد که در هفته‌های آینده روند موارد بستری و مرگ و میر در این شهرستان‌ها نگران کننده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: برای کنترل بیماری کرونای نوع دلتا باید میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی مردم تا حدود 90 درصد افزایش یابد.

وی تصریح کرد: مردم باید با جدیت بیشتری برای جلوگیری از شیوع بیماری تلاش کنند و ضمن استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و عدم حضور در تجمعات، سعی کنند در اولین فرصت ممکن واکسن‌های خود را تزریق کنند تا شاهد کاهش مرگ و میر و شدت بیماری در استان باشیم.

منبع: تسنیم

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها