استاندار هرمزگان:

راه گرهون تا پایان سال جاری بازگشایی خواهد شد

استاندار هرمزگان گفت: راه ارتباطی زیرکوه به پشتکوه هم موسوم به راه گرهون حدود سه و نیم کیلومتر از آن انجام شده و ادامه بازگشایی مسیر تا پایان سال جاری، بازگشایی و بخشی از زیرسازی مسیر انجام خواهد شد.

راه گرهون تا پایان سال جاری بازگشایی خواهد شد

فریدون همتی پس از بازدید از وضعیت راه ‌های مواصلاتی بشاگرد در خصوص این پروژه ‌ها، اظهار کرد: این پروژه‌ها شامل راه سردشت ـ سگرکن ـ آخران و راه زیرکوه گافر به طول کل مسیر 95 کیلومتر است که تاکنون 94 کیلومتر بازگشایی شده و یک کیلومتر هم بعد از روستای دهوست در حال بازگشایی است.

وی ادامه داد: در این مسیر تا پایان سال جاری 15 کیلومتر در برنامه اجرای آسفالت قرار دارد و در این مسیر در محدوده روستای دهوست، پل دوم جگین به طول 100 متر و با 10 دهانه 10 متری در حال اجرا است که تاکنون، 5 فنداسیون آن بتن ریزی شده است و تا پایان آبان ماه تکمیل خواهد شد.

استاندار هرمزگان افزود: راه دوراهی پاهتک - ملکن - درنگ مدو - آخران تا انتهای حوزه استان هرمزگان موسوم به راه پشتکوه گافر، به طول 127 کیلومتر است که قطعه اول به طول 16 کیلومتر بازگشایی شده و دو قطعه هم به طول 76 کیلومتر توسط شرکت در حال اجراست و حدود 73 کیلومتر تاکنون بازگشایی شده و حدود 3 کیلومتر از بازگشایی مسیر باقی مانده است.

همتی تصریح کرد: اجرای زیرسازی 30 کیلومتر از این مسیر در حال انجام است و 14 دستگاه پل تا کنون اجرا شده و تا پایان سال جاری 30 کیلومتر از مسیر آسفالت خواهد شد.

وی گفت: قطعه انتهایی مسیر پشتکوه هم به طول 35 کیلومتر است که مطالعات آن انجام شده و حدود 9 کیلومتر هم توسط فرمانداری و راهداری به صورت مشترک بازگشایی شده و مابقی عملیات هم طبق توافق انجام شده با ارتش، قرار است بازگشایی و زیرسازی شود.

منبع: تسنیم

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها