افزایش سرقت در ایستگاه‌های اتوبوس / «از پیچ و مهره گاردریل گرفته تا تابلو به سرقت می‌رود»

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی درباره افزایش سرقت دستگاه‌های کارت خوان در ایستگاه‌های بی. آر. تی اظهار کرد: سرقت در ایستگاه‌های اتوبوس اخیرا شایع شده است.

افزایش سرقت در ایستگاه‌های اتوبوس / «از پیچ و مهره گاردریل گرفته تا تابلو به سرقت می‌رود»

محمود ترفع، درباره جزئیات ورود ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقلی تهران گفت: اورهال اتوبوس‌های بخش خصوصی از محل تبصره ۱۸ قانون بودجه دولت و بازسازی و اورهال اتوبوس‌های شرکت واحد را در دستور کار قرار داریم که از ردیف بودجه‌های شهرداری و ظرفیت تبصره ۱۸ بودجه دولت برای آن‌ها استفاده می‌کنیم.

او ادامه داد: برای بازسازی اتوبوس‌های مجموعه شرکت واحد از تعمیرگاه‌های خود شرکت استفاده کردیم و مناقصه نیز برگزار کرده‌ایم و امیدواریم شرکتی برای بازسازی این اتوبوس برنده شود و قولی که در بازسازی اتوبوس‌ها داده‌ایم قطعا سعی می‌کنیم تحقق پیدا کند.

ترفع افزود: برای خرید اتوبوس نیز قول خرید ۲۰۰ دستگاه شامل خودروهای ون سامانه جانبازان و معلولین و اتوبوس تک کابین را تا پایان مهرماه داده‌ایم که تحقق پیدا خواهد کرد.

او در پاسخ به اینکه با توجه به ورود ۵۰۰ دستگاه اتوبوس نو و اورهال شده به سیستم، شرکت واحد از نیروی راننده کافی برخوردار است یا خیر گفت: در اسفندماه سال گذشته ۸۵۰ نفر بازنشسته شدند و همچنین ۷۵۰ نفر نیز در اسفند ماه سال ۹۸ بازنشسته شدند. در سال جاری نیز پیش بینی بازنشستگی حداقل حدود ۷۰۰ نفر را داریم در نتیجه با کمبود نیروی انسانی روبرو هستیم.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی افزود: در حال رایزنی برای اخذ مجوزهای لازم جهت جذب نیرو از طریق زیرمجموعه‌های شهرداری مانند هادیان شهر هستیم. از طرفی مکاتبه‌ای با مجموعه‌های شهرداری داشتیم که اگر کسی گواهینامه رانندگی پایه یک دارد در صورت امکان از این ظرفیت نیز در شرکت واحد اتوبوسرانی برای جبران کمبود نیروی انسانی استفاده کنیم.

او در پاسخ به این سوال که آیا تا پایان سال به غیر از این تعداد اتوبوس، اتوبوس جدیدی به ناوگان حمل و نقلی تهران اضافه خواهد شد، گفت: این تعداد وعده ما برای بازگشایی مدارس و مراکز آموزشی بود و تا پایان سال حداقل یک قرارداد دیگر برای خرید اتوبوس خواهیم داشت که احتمالا حدود ۲۰۰ اتوبوس را شامل می‌شود.

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی در واکنش به اینکه براساس اعلام سامانه ۱۸۸۸ بیشترین شکایت مردم تهران در مرداد ماه مربوط به دیر رسیدن اتوبوس‌های بخش خصوصی بوده است گفت: عمده دلیل این تاخیرها به خاطر توقف فعالیت ۸۰۰ دستگاه اتوبوس است که مخازن گاز آن‌ها منقضی شده و اجازه فعالیت ندارند. با رایزنی که با وزات صمت، موسسه ملی استاندارد، کارخانه‌های تولید کننده مخازن گاز و شرکت‌های خودروساز داشتیم به جمع‌بندی خوبی رسیدیم.

او ادامه داد: منابع مالی آن نیز در اختیار ما قرار گرفته است و طی دیروز و امروز یک دستگاه اتوبوس و مخازن گاز به صورت پایلوت تحویل کارخانه داده‌ایم تا نصب آزمایشی انجام و تاییدیه‌های آن اخذ شود و ۸۰۰ دستگاه اتوبوس گازسوز با سرعت به چرخه برگردند. با این تعداد اتوبوس تاخیرهایی که اکنون در ایستگاه‌ها وجود دارد جبران می‌شود.

ترفع گفت: حدود ۲۰۰ دستگاه اتوبوس به تدریج و تا پایان مهر به چرخه باز می‌گردند.

ترفع درباره واکسیناسیون پرسنل شرکت واحد اتوبوسرانی گفت: واکسیناسیون دز اول پرسنل به طور کامل انجام شده است و بخشی از رانندگان تاکسی و پرسنل مناطق شهرداری نیز در سایت واکسیناسیون شرکت واحد واکسینه شده اند. در مرحله بعدی خانواده پرسنل شرکت واحد واکسینه خواهند شد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی در پاسخ به سوال دیگری درباره افزایش سرقت دستگاه‌های کارت خوان در ایستگاه‌های بی. آر. تی اظهار کرد: سرقت در ایستگاه‌های اتوبوس اخیرا شایع شده است و متاسفانه هرچیزی که به دست برسد از پیچ و مهره گاردریل گرفته تا تابلو و در داخل اتوبوس، پشت سری صندلی‌ها و قطعات فلزی درون اتوبوس به سرقت می‌رود.

او تاکید کرد: ما همه تلاش خود را می‌کنیم و گشت‌های نظارتی ما مشغول به فعالیت هستند اما ما نمی‌توانیم جلوی این پدیده را بگیریم.

منبع: ایلنا

25

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • مهدی
    0

    اینهم از برکات است!!!

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها