«آن‌ها و موهایشان»؛ عکاسی از خرده فرهنگ موفرفری‌ها

نمایشگاه عکس «آن‌ها و موهایشان» حاصل دو سال عکاسی از خرده فرهنگ متعلق به موفرفری‌ها است که در آن نمایندگانی از دهه‌های گوناگون جامعه‌ ایرانی وجود دارد به همین مناسبت نمایشگاه عکسی امروز (۱۹ شهریورماه) افتتاح می‌شود.

«آن‌ها و موهایشان»؛ عکاسی از خرده فرهنگ موفرفری‌ها

«آن‌ها» کسانی هستند که نزدیک به ۱۵ درصد مردم جهان را تشکیل می‌دهند. وجه تمایز «آن‌ها» موهای فرفری‌شان است. یک ویژگی که نه برای آن می‌توان وجه‌ی مثبتی درنظر گرفت و نه وجه‌ای منفی؛ چرا که در وهله اول امری است ژنتیکی و در مرحله بعد امری است که می‌تواند کاملاً اکتسابی باشد.

شاید بتوان ادعا کرد که اگر گسترش شبکه‌های اجتماعی گوناگون در سطح جهان وجود نداشت، چرا که آن‌ها از طریق همین شبکه‌های اجتماعی همدیگر را پیدا کردند، آشنا شدند.«آن‌ها» اگرچه یک روز خاص برای خود در نظر گرفته‌اند اما وجوه انسانی، تربیتی، اجتماعی و موقعیتی دیگرشان باعث شده تا در طول سال نیز در فرصت‌های گوناگون کنار هم جمع شوند.

جمع‌های «آن‌ها» اگرچه می‌توانسته بهانه‌های گوناگونی داشته باشد اما ماحصل جامعه‌ای شده است که با توجه به برخی جلوگیری‌ها و موانع برای دوستی و برگزاری‌های دورهمی شکلی زیرزمینی با یک ویژگی ساده - که فرفری بودن موی سر است - تبدیل به یک خرده فرهنگ شده است.

«آن‌ها و موهایشان» ماحصل دوسال عکاسی از خرده فرهنگی است که در آن نمایندگانی از دهه‌های گوناگون جامعه‌ ایرانی وجود دارد.

نمایشگاه عکس موفرفری ها در روز جمعه مورخ ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۳۰ در گالری شلمان واقع در خیابان میرداماد، رودبار غربی(جنوبی) کوچه کاووسی، پلاک ۲۷، طبقه اول افتتاح می شود.

منبع: ایرنا

18

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها