حضور ۲۱ مدال آور المپیک توکیو در کشتی قهرمانی جهان/ تانک روس به دنبال پنجمین طلا

اتحادیه جهانی کشتی از حضور ۲۱ مدال آور رقابت های کشتی آزاد و فرنگی المپیک‌توکیو در رقابت های جهانی نروژ خبر داد.

حضور ۲۱ مدال آور المپیک توکیو در کشتی قهرمانی جهان/ تانک روس به دنبال پنجمین طلا

اتحادیه جهانی کشتی در فاصله ۳ هفته تا آغاز رقابت های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ در اسلو پایتخت نروژ، از حضور ۲۱ مدال آور المپیک توکیو در این رقابت ها خبر داد.

بر اساس اعلام اتحادیه جهانی کشتی در کشتی آزاد عبدالرشید سعدالله یف ملقب به تانک روس که در المپیک توکیو برای دومین مرتبه به مدال طلا رسید، اینبار برای کسب پنجمین طلای جهان در نروژ در وزن ۹۷ کیلوگرم به روی تشک می رود تا طرفداران کشتی جهان بار دیگر در انتظار رویارویی حساس او و کایل اسنایدر نایب قهرمان المپیک توکیو از آمریکا باشند.

دیوید تیلور از آمریکا نیز که در فینال المپیک توکیو با شکست حسن یزدانی به مدال طلای وزن ۸۶ کیلوگرم رسید، بار دیگر برای کسب مدال طلای جهان عازم نروژ خواهد شد تا طرفداران کشتی جهان در انتظار یک رویارویی حساس دیگر میان او و حسن یزدانی باشند.

بر اساس لیست اولیه اتحادیه جهانی کشتی در مجموع در کشتی آزاد، ۱۳ مدال آور المپیک توکیو شامل ۲ قهرمان، ۴ نایب قهرمان و ۷ عنوان دار سومی، در رقابت های جهانی نروژ به روی تشک می روند.

در کشتی فرنگی نیز در مجموع ۸ مدال آور المپیک توکیو شامل ۳ قهرمان، یک نایب قهرمان و ۴ عنوان دار سومی در رقابت های جهانی نروژ به میدان می روند.

لوییز آلبرتو سانچژ از کوبا در وزن ۶۳ کیلوگرم، محمدرضا گرایی از ایران در وزن ۶۷ کیلوگرم و موسی اولویف از روسیه در وزن ۹۷ کیلوگرم، ۳ طلایی کشتی فرنگی المپیک توکیو هستند که قرار است در نروژ به میدان بروند.

طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی، کشورها تا ۳ روز مانده به رقابت ها می توانند لیست نفرات خود را در اوزان مورد نظر تغییر دهند.

* اسامی ۲۱ مدال آور المپیک توکیو در رشته آزاد و فرنگی که طبق اعلام اتحادیه جهانی کشتی قرار است در مسابقات جهانی نروژ به میدان بروند به شرح زیر است:
کشتی آزاد:
وزن ۵۷ کیلوگرم: توماس گیلمان( دارنده مدال برنز المپیک توکیو از آمریکا)


وزن ۷۴ کیلوگرم: کایل دیک( دارنده مدال برنز المپیک توکیو از آمریکا)


وزن ۷۹ کیلوگرم: محمد حبیب کادزی محمداف از بلاروس(نایب قهرمان المپیک توکیو در وزن ۷۴ کیلوگرم) - بکزاد عبدالرحمان اف از ازبکستان( دارنده مدال برنز المپیک توکیو در وزن ۷۴ کیلوگرم)

وزن ۸۶ کیلوگرم: دیوید تیلور از آمریکا(قهرمان المپیک توکیو) - حسن یزدانی از ایران(نایب قهرمان المپیک توکیو) - آرتور نایفونوف از روسیه(دارنده مدال برنز المپیک توکیو)

وزن ۹۷ کیلوگرم: عبدالرشید سعدالله یف از روسیه(قهرمان المپیک توکیو) - کایل اسنایدر از آمریکا(نایب قهرمان المپیک توکیو) - آبراهام روآنو از ایتالیا(دارنده مدال برنز المپیک توکیو)

وزن ۱۲۵ کیلوگرم: گنو پتریاشویلی از گرجستان(نایب قهرمان المپیک توکیو) - امیرحسین زارع از ایران و طاها آکگل از ترکیه(دارنده مدال برنز المپیک توکیو)


آمریکا در این وزن نام گویازدوفسکی را برای حضور در مسابقات ارسال کرده و خبری از حضور گیبل دن استیوسن قهرمان المپیک توکیو به چشم نمی خورد.


کشتی فرنگی:
وزن ۶۰ کیلوگرم: سرگئی املین از روسیه(دارنده مدال برنز المپیک توکیو)


وزن ۶۳ کیلوگرم: لوییز آلبرتو سانچز از کوبا(قهرمان المپیک توکیو در وزن ۶۰ کیلوگرم)


وزن ۶۷ کیلوگرم: محمدرضا گرایی از ایران(قهرمان المپیک توکیو)


وزن ۸۲ کیلوگرم:رفیق حسین اف ازآذربایجان(دارنده مدال برنز المپیک توکیو در وزن ۷۷ کیلوگرم)


وزن ۸۷ کیلوگرم: زورابی داتوناشویلی از صربستان(دارنده مدال برنز المپیک توکیو)


وزن ۹۷ کیلوگرم: موسی اولویف از روسیه(قهزمان المپیک توکیو)


وزن ۱۳۰ کیلوگرم: یاکوبی کاجایا از گرجستان(نایب قهرمان المپیک توکیو) - سرگئی سمنوف از روسیه(دارنده مدال برنز المپیک توکیو)

همچنین نفرات مطرحی همچون سلیمان آتلی از ترکیه در ۵۷ و جردن باروز از آمریکا در وزن ۷۹ کیلوگرم کشتی آزاد و در کشتی فرنگی نیز چنگیز لابازنوف در ۷۲، ابویزید مانتسیگوف در ۷۷، داویت چاکوتادزه در ۸۷ هر سه از روسیه ، رستم آساکولوف در ۹۷ از ازبکستان و رضا کایالپ در وزن ۱۳۰ کیلوگرم از ترکیه از دیگر چهره های مطرح حاضر در رقابت های جهانی نروژ هستند.

با توجه به تعویق یکساله المپیک‌ توکیو به دلیل شیوع کرونا، برای نخستین بار قرار است رقابت های قهرمانی جهان در سال المپیک برگزار شود.

رقابت های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۲۱ از ۱۰ تا ۱۸ مهر به میزبانی اسلو پایتخت نروژ برگزار می شود.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • اس
    0

    رشید سعداله یف عشق است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها