واکنش فرانسه به گزارش جدید آژانس درباره ایران

در حال رایزنی با شرکای خود برای پاسخ دادن به این وضعیت هستیم

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه چهارشنبه شب به وقت تهران در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران تهران را به عدم همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متهم کرد.

در حال رایزنی با شرکای خود برای پاسخ دادن به این وضعیت هستیم

سخنگوی این وزارتخانه درباره گزارش تازه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: «نتیجه‌گیری دو گزارش منتشر شده از سوی مدیرکل آژانس در روز سه شنبه، بار دیگر نشان دهنده عدم همکاری جدی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی و تداوم نگران کننده برنامه هسته‌ای ایران از جمله فعالیتهایی است که هیچگونه توجیه غیرنظامی معتبری در ایران ندارند. ما در حال رایزنی با شرکای خود برای پاسخ دادن به این وضعیت هستیم.»

«رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شامگاه سه شنبه در گزارش خود مدعی شد که فعالیت‌های آژانس در ایران به طور جدی تضعیف شده است.وی در این گزارش مدعی شده است: «من به طور فزاینده‌ای نگران هستم که مسائل مربوط به سایت‌های اعلام نشده، حل نشده باقی بماند و ایران باید آنها را هرچه سریعتر حل کند».

روزنامه آمریکایی «وال‌ استریت ژورنال» نیز خبر داد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز سه‌شنبه در دو گزارش محرمانه اعلام کرده که ایران دسترسی بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به سایت‌های مرتبط هسته‌ای را مسدود کرده و به توسعه فعالیت‌های هسته‌ای خود ادامه می‌دهد.

منبع: فارس

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها