معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی:

سامانه ثبت نام واکسیناسیون برای ۳۵ ساله‌ها در کردستان فعال شد

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: هم اکنون هیچ کمبودی در عرضه واکسن کرونا وجود نداشته و سامانه ثبت نام واکسیناسیون برای ۳۵ ساله‌ها در استان نیز فعال شده است.

سامانه ثبت نام واکسیناسیون برای ۳۵ ساله‌ها در کردستان فعال شد

ابراهیم قادری اظهار کرد: افرادی که تست کرونای آنها مثبت شده و واجد شرایط تزریق واکسن هستند، باید واکسیناسیون خود را ۶ هفته بعد از بهبودی انجام دهند.

وی با بیان اینکه این امر شامل افرادی که دارای علائم ظاهری هستند نیز می‌شود و نباید واکسن بزنند، افزود: همچنین فردی که یکی از اعضای خانواده او به مبتلا است، باید تست دهد و در صورت منفی بودن تست، به مراکز واکسیناسیون مراجعه کند.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: افراد با تست مثبت اگر واکسن بزنند، اثر واکسن ضعیف‌تر در سیستم ایمنی بدن عمل می‌کند و آنتی بادی که در اثر ابتلاء به در بدن تولید می‌شود به حداقل می‌رسد.

قادری یادآور شد: وقتی فردی مبتلا به شد، سیستم ایمنی بدن تحریک شده و مشغول ساخت آنتی بادی می‌شود و اگر این بیمار واکسن بزند سیستم ایمنی بدن مختل خواهد شد و واکسن نیز اثر کمتری دارد.

وی با بیان اینکه سامانه ثبت ‌نام تزریق واکسن salamat.gov.ir برای افراد ۳۵ سال به بالا فعال است، بیان کرد: افرادی در پایگاه‌های بهداشت پرونده سلامت دارند می‌توانند از طریق همین سامانه ثبت‌نام و نوبت تزریق واکسن دریافت کنند.

منبع: مهر

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها