دو پیروز و یک تساوی کارنامه ملی پوشان شطرنج ایران در المپیاد آنلاین جهانی

تیم ملی شطرنج ایران در المپیاد جهانی مقابل رومانی به تساوی دست یافت اما توانست ارمنستان و استرالیا را شکست دهد.

دو پیروز و یک تساوی کارنامه ملی پوشان شطرنج ایران در المپیاد آنلاین جهانی

تیم ملی شطرنج ایران که در مسابقات المپیاد جهانی به صورت آنلاین شرکت کرده است در روز اول این رقابت‌ها در سه دور به مصاف تیم های رومانی، ارمنستان و استرالیا رفت.

ایران ۳ - ۳ رومانی

در دور اول این رقابت‌ها پویا ایدنی و محمد امین طباطبایی مقابل حریفشان به پیروزی رسیدند. پرهام مقصودلو و آناهیتا زاهدی فر مقابل رقبایشان شکست خوردند و ساراخادم الشریعه و مبینا علی نسب مقابل حریفشان به تساوی رضایت دادند تا ایران و رومانی در امتیاز ۳ با یکدیگر برابر شوند.

خادم الشریعه که با ریتینگ ۲۳۹۳ در این رقابت‌ها شرکت کرده است مقابل النا کاسما در بازی اول با ریتینگ ۲۱۷۴ متوقف شد. پرهام مقصودلو در دور اول مسابقه از دئاک با ریتینگ ۲۵۵۶ شکست خورد و این درحالی است که مقصودلو با ریتنیگ ۲۵۳۲ در این رقابت ها حضور دارد.

ایران ۴- ۲ ارمنستان

در دور دوم این رقابت‌ها، تیم ملی شطرنج ایران به مصاف ارمنستان رفت. نکته مهم این بازی غیبت لوون آرونیان شطرنج باز مطرح ارمنستانی بود. در پایان این بازی تیم ملی شطرنج ایران موفق مقابل ارمنستان به پیروزی قاطع ۴ بر ۲ دست پیدا کند. پویا ایدنی، ساراخادم الشریعه و محمد امین طباطبایی سه شطرنج بازی بودند که در این قابت به پیروزی رسیدند. علی نسب و زاهدی فر هم مقابل حریفانشان به تساوی دست یافتند، همچنین پرهام مقصودلو بازهم در این رقابت مقابل حریف ارمنستانی خود شکست خورد.

خادم الشریعه در این بازی عملکرد بسیار خوبی را از خود به جای گذاشت و توانست الینا دنیلیان شطرنج باز قدرتمند ارمنستانی را شکست دهد. حریف خادم الشریعه در این بازی، در رقابت های قهرمانی بانوان اروپا ۲۰۲۱ موفق شده بود عنوان قهرمانی آن مسابقات را به نام خود کند.

ایران ۵.۵ - ۰.۵ استرالیا

در دور سوم این رقابت‌ها، تیم ملی شطرنج ایران به مصاف استرالیا رفت. در این دور احسان قائم مقامی به جای مقصودلو به میدان رقابت ها آمد به تساوی رضایت داد. همچنین مطهره اسدی دیگر ملی پوش شطرنج ایران به جای زاهدی فر وارد میدان شد و توانست به پیروزی ارزشمند دست پیدا کند. امین طباطبایی، خادم الشریعه، مبینا علی نسب و پویا ادینی هم به پیروزی دست یافتند تا استرالیا مدعی با نتیجه سنگین ۵.۵ بر ۰.۵ از ایران شکست بخورد.

با توجه به نتایج به دست آمده در پایان روز اول این رقابت ها، تیم ملی شطرنج ایران در گروهش به مقام سومی بسنده کرد. چین با عملکرد خوب توانست صدر نشین این گروه باشد. شطرنج بازان ایران باید فردا به مصاف حریفانی از کشور های مغولستان، اندونزی و چین بروند.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها