رئیس علوم پزشکی اراک:

استقبال مردم استان مرکزی از واکسن داخلی "برکت" بسیار مطلوب و چشمگیر بوده است

رئیس علوم پزشکی اراک گفت: استقبال مردم استان مرکزی از واکسن داخلی

استقبال مردم استان مرکزی از واکسن داخلی "برکت" بسیار مطلوب و چشمگیر بوده است

محمد جمالیان عصر امروز در نشست ویدئو کنفرانسی قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا(ع) با حضور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزیر بهداشت با اشاره به نقش‌آفرینی سپاه و بسیج در مقابله با کرونا اظهار داشت: سپاه و بسیج در کنار کادر درمان در خط مقدم مقابله با کرونا است که با تلاش های میدانی و جهادی بسیاری از تهدیدات را به فرصت تبدیل کرده اند و امروز بسیاری از موفقیت ها در امر کنترل و کاهش آسیب های بیماری کرونا مرهون تلاش های سپاه و بسیج است.

وی افزود: در طول شیوع بیماری کرونا فرهنگ نجات بخش دفاع مقدس بار دیگر توسط کادر درمان و بسیجیان احیاء شد که موجب دلگرمی مردم و عبور از بحران های سخت شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: در طول انقلاب اسلامی اجرای بسیج مردمی همواره راهگشا و مشگل آفرین بوده و در طول بیماری کرونا با بسیج مردمی که اتفاق افتاد شاهد فعالیت های خوبی بودیم و امروز برای اجرای واکسیناسیون عمومی جامعه و ریشه کن کردن بیماری باید بسیج مردمی رقم بخورد.

جمالیان بیان کرد: بسیج در بحران ها همواره حضوری میدانی داشته و در کنار مردم نقش آفرینی کرده و در شرایط امروز جامعه مهمترین جهاد فی سبیل الله کمک به کنترل و کاهش بیماری کرونا است که مردم در کنار متولیان باید مشارکت داشته باشند و حفظ عزت و کرامت مردم در مراکز واکسیناسیون اولویت مهم دانشگاه علوم پزشکی است و سعی داریم در صورت اختصاص سهمیه بیشتر واکسن با تعدد مراکز واکسیناسیون صف های واکسن و زمان انتظار را به حداقل ممکن برسانیم.

وی ادامه داد: بیش از بیست و دومین هفته از اجرای طرح شهید سلیمانی می‌گذرد و خوشبختانه این طرح در گام های قبلی موفقیت های خوبی به همراه داشته و در پیک پنجم علاوه بر محورهای گذشته برای کمک به واکسیناسیون بسیجیان نقش آفرینی می‌کنند.

رئیس علوم پزشکی اراک با اشاره به وضعیت شیوع کرونا در استان مرکزی گفت: در این هفته شاهد کاهش شیب فزاینده بیماری کرونا در سطح استان مرکزی هستیم و به سمت نزولی شدن پیش می‌رویم که احتمالا در هفته آینده این کاهش بیشتر ادامه دار باشد ولی برای عبور سریع تر از این شرایط نیازمند مشارکت مردم هستیم تا بتوانیم از موج پنجم کرونا که بسیار هم طولانی شد را بگذرانیم.

وی افزود: طرح شهید سلیمانی در سطح استان مرکزی با همت بسیجیان غیور در حال انجام است و خصوصا در روند واکسیناسیون کمک های بسیار خوبی توسط سپاه و بسیج در حال انجام است و راه اندازی شیفت عصر مرکز واکسیناسیون شهید سلیمانی نشان از عزم راسخ بسیجیان برای تسریع روند واکسیناسیون دارد و البته مرکز مصلی اراک و شهید سالکی اراک نیز در شیفت عصر خدمات ارایه می‌دهند و در طی دو روز گدشته بیش از 35 هزار واکسن تزریق انجام شده است.

جمالیان خاطرنشان کرد: همچنین با افزایش تست های رپید شناسایی بیمار و بیماریابی افزایش پیدا کرده و در بیماریابی به برکت طرح شهید سلیمانی بسیار موفق عمل کرده ایم و البته خوشبختانه در سطح استان مرکزی استقبال بسبار خوبی از واکسن برکت انجام شده و در این هفته واکسیناسیون دانشجویان را آغاز خواهیم کرد و با توجه به سیاست کلی مبنی بر بازگشایی دانشگاه ها علاوه بر رده های سنی واکسن دانشجویان نیز با قوت انجام خواهد شد.

منبع: تسنیم

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها