طالبان: هیچ کس حق تظاهرات ندارد/ افراد ما تجربه برخورد با تظاهرات را ندارند

سخنگوی طالبان گفته است که افراد آنها تجربه برخورد با تظاهرات را ندارند و از این رو هیچ کس تا زمان تشریح قانون حق تظاهرات ندارد.

طالبان: هیچ کس حق تظاهرات ندارد/ افراد ما تجربه برخورد با تظاهرات را ندارند

خبرگزاری رها نوشت: ذبیح الله مجاهد که به سمت معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ نیز از سوی این گروه معرفی شده می گوید افراد آنها تجربه برخورد با تظاهرات را ندارند و از این تا زمان تشریح قانون، هیچ کس حق تظاهرات ندارد.

کابل و بسیاری از نقاط افغانستان به دنبال اعلام فراخوان عمومی از سوی احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت ملی شاهد تظاهرات گسترده مردمی بوده است که در بعضی نقاط این تظاهرات با خشونت و تیراندازی افراد طالبان مواجه شده است.

روز گذشته در جریان تیراندازی افراد طالبان به جمعیت دست کم ۲ تن جان باخته و شماری دیگر زخمی شدند.

ذبیح الله مجاهد همچنین پیش تر اعلام کرده بود تا زمانی که دولت جدید معرفی نشده و بر سر کار نیامده است تمامی افراد داخل افغانستان ممنوع الخروج هستند.

طالبان روز گذشته (۱۶ سنبله) دولت جدید را معرفی کرد که در آن ملا محمد حسن آخوند به عنوان رئیس دولت معرفی شده است. ملا محمد حسن آخوند در لیست تحریم های سازمان ملل متحد قرار دارد.

منبع: انتخاب

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 3
  • علی
    0

    بله اینها تخصصی در موردتظاهرات واعتراضات مسالمت آمیز ندارن و فقط کشتن بلد هستند

  • فرهاد امید با دوستم علی اصغر ج
    0

    دوستان ببینید ما حزب هیچ جایی نیستیم ما دوتا یه گوشی داریم و شراکتی نظر میدهیم ما آنموقع عاشق احمدی نژاد بودیم و از هاله نور هم به ما ماسیده اما دیگه او رفتنی شد حالا ما عاشق رییسی هستیم آره جونم ما حزب باد هستیم حزب باد باش پادشاهی کن حالا ساندیس هم دادند چه بهتر اما حزب چپ و راست مستقل و میانه دلواپس و دلخوش باشی باختی مثل ما زرنگ باشید و هر حزبی آمد بهش بچسب همیشه خوش باش حزب فقط حزب باد

  • ناشناس
    0

    بیاین پیش برادران ما بیاموزید اما به پا هم بزنید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها