رئیس گروه طرح‌ های آبرسانی آب منطقه‌ ای گلستان خبر داد:

پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی طرح آبرسانی به بندر ترکمن و گمیشان

رئیس گروه طرح‌ های آبرسانی شرکت آب منطقه‌ ای گلستان گفت: طرح آبرسانی به شهر های بندر ترکمن و گمیشان یکی از ۶ طرح آبرسانی است که شرکت آب منطقه‌ ای استان در حال انجام آن است.

پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی طرح آبرسانی به بندر ترکمن و گمیشان

محمدرضا حسینی اظهار کرد: انجام این طرح که تا پایان برنامه سوم توسعه در قالب طرح آبرسانی به شهرهای گرگان و آق‌قلا، بندر ترکمن، گمیشان و گنبد در دست مطالعه و اجرا بود، از ابتدای برنامه چهارم توسعه به‌ صورت مستقل و از سال ۸۴ به‌عنوان آبرسانی به شهر بندر ترکمن و گمیشان در حال اجرا است.

وی افزود: هدف این طرح، تأمین آب شرب شهرهای بندر ترکمن و گمیشان برای افق سال ۱۴۱۳ برای جمعیتی بالغ‌ بر ۱۸۰ هزار نفر است.

حسینی خاطرنشان کرد: سیمای طرح شامل حفر و تجهیز تعدادی چاه، احداث ۴۰ هزار مترمکعب مخزن جمع‌آوری و ذخیره و ۷۷ کیلومتر خطوط جمع‌ آوری و انتقال است که تا کنون پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی داشته است.

رئیس گروه طرح‌های آبرسانی شرکت آب منطقه‌ای گلستان بیان کرد: همچنین تاکنون ۲۷ هزار مترمکعب مخزن، ۷۶ کیلومتر خطوط جمع‌ آوری و انتقال، اجرا و تحویل شده است و در حال حاضر تکمیل ۷ هزار مترمکعب مخزن و شروع عملیات اجرایی یک مخزن ۵ هزار مترمکعبی دیگر همراه با تجهیز، برق‌ رسانی و سایر جزئیات نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد.

به دلیل اینکه در شمال استان و در شهرستان‌های ترکمن و گمیشان سفره‌ های آب زیرزمینی سفره‌ های فقیری هستند و فاقد کمیت مدیریت کیفیت لازم برای سرب هستند، حفر بخشی از چاه‌ های آبرسانی به مجتمع آبرسانی به گمیشان و بندر ترکمن از چاه‌های جنوب استان انجام می‌ شود که این موضوع در تمام استان به دلیل غنای سفره‌های آب زیرزمینی جنوب استان در طرح‌ های آبرسانی انجام می‌ گیرد.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها