رییس کمیته دارو و تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

۹۰درصد اقلام پزشکی در خراسان رضوی تامین شد

رییس کمیته دارو و تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۸۰ تا ۹۰ درصد اقلام پرمصرف پزشکی و دارویی در خراسان رضوی تامین شده است.

۹۰درصد اقلام پزشکی در خراسان رضوی تامین شد

محمدرضا صابری اظهارداشت: بر اساس داده‌ های دریافتی و به‌ روز شده 20 قلم پرمصرف شناسایی شده و با پیگیری‌ های صورت گرفته 80 تا 90 درصد این موارد تامین شده است.

وی افزود: ماموریت‌های محوله در 5 محور تامین و مدیریت دارو با پیش بینی 2 ماهه برای بیمارستان‌ ها و داروخانه‌ ها، تامین ملزومات بیمارستانی تا 2 ماه، تامین و مدیریت تجهیزات برای بخش‌های کوویدی موجود و توسعه و تامین اکسیژن بیمارستان‌هایی کرونایی و پیش‌بینی موج ششم بوده است.

رییس کمیته دارو و تجهیزات پزشکی ستاد اجرایی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: در بحث اقلام دارویی و تجهیزات پزشکی بیمارستانی طبق داده‌های دریافتی و به‌ روز شده 20 قلم پرمصرف شناسایی شده و با پیگیری‌های صورت گرفته 80 تا 90 درصد این موارد تامین شده است.

صابری خاطرنشان کرد: میانگین مصرف یک تا دو هفته داروهای کرونایی بیمارستانی برآورد شده تا داروی جدید قبل از اتمام داروی موجود در اختیار انبار بیمارستان‌ها قرار بگیرد و خللی در این خصوص ایجاد نشود.

وی ادامه داد: در بحث تامین تجمیعی اقلام مورد نیاز به‌ خصوص ملزومات پزشکی در تلاش هستیم تا با تخصیص اعتبار ویژه به‌ صورت سرجمع خرید یک جا را داشته باشیم تا محصول مورد نیاز بی‌ وقفه در اختیار انبار بیمارستان‌ ها قرار بگیرد.

رئیس کمیته دارو و تجهیزات پزشکی ستاد اجرایی مبارزه با کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: 8 دستگاه اکسیژن‌ساز جدید در بیمارستان‌های امام رضا(ع)، قائم(عج)، شهید هاشمی‌ نژاد، شریعتی و کاشمر نصب شده و در کنار آن ورود تانکرهای اکسیژن جدید را هم خواهیم داشت تا اکسیژن مورد نیاز در شرایط بحرانی وجود داشته باشد، زیرا این مهم یک ضرورت قطعی در امر خدمت‌ رسانی به‌ موقع برای بیمار کرونایی است.

منبع: تسنیم

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها