عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خبر داد

تعیین تکلیف کسانی که سربازی را خریدند، ولی تسویه نکردند

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از اعلام وصول طرح تعیین تکلیف مشمولان غایب خدمت وظیفه عمومی خبر داد.

تعیین تکلیف کسانی که سربازی را خریدند، ولی تسویه نکردند

در سه سال گذشته طرح خرید سربازی متوقف شده است. اما تا پیش از این افراد می توانستند بعد از هشت سال غیبت از سربازی ، اقدام به پرداخت جریمه ریالی سربازی کنند و به نوعی سربازی را بخرند. اما برخی افراد که سربازی را خریدند، هنوز مبلغ خود را تسویه نکرده اند.

«محمد رشیدی»‌ در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تعیین تکلیف مشمولان غایب خدمت وظیفه عمومی را به صورت عادی اعلام وصول می‌شود.

‌امیر «غلامرضا رحیمی‌پور» رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح پنجم مردادماه امسال به مشمولانی که اقدام به درخواست معافیت از سربازی با پرداخت قسطی جریمه ریالی در سال ۱۳۹۷ کرده و تاکنون بدهی خود را تسویه نکرده‌اند، هشدار داد که اگر نسبت به تسویه بدهی خود اقدام نکنند، باید سربازی بروند.

وی با بیان اینکه در سال آخر اجرای این طرح امکان پرداخت اقساطی جرائم برای مشمولان غایب فراهم شده بود، گفت: تعدادی از مشمولان که بخشی از اقساط را در سال ۹۷ و بخشی دیگر از آن را در سال ۹۹ پرداخت کرده بودند، باید هرچه سریعتر نسبت به تسویه بدهی و تکمیل پرونده خود اقدام کنند تا بتوانند کارت معافیت از سربازی را دریافت کنند در غیر اینصورت این افراد به عنوان مشمول غایب محسوب شده و باید به سربازی اعزام شوند.

منبع: رکنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رئیسی
    0

    پس تکلیف ۴میلیون مشمول غایب چی مجلسی که از ستادکل پیروی کند یعنی پشم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها