یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس مطرح کرد:

طرح تقاضای رفراندوم برای حذف یارانه های پنهان و آشکار در مجلس

یک عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی از طرح تقاضای برگزاری رفراندوم به منظور حذف یارانه‌های آشکار و پنهان در مجلس شورای اسلامی خبر داد.

طرح تقاضای رفراندوم برای حذف یارانه های پنهان و آشکار در مجلس

ابوالفضل ابوترابی در حاشیه جلسه علنی امروز مجلس با حضور در جمع خبرنگاران، بیان کرد: با توجه به رقم بسیار بالای یارانه نقدی که در سال پرداخت می‌شود، بنده بر اساس اصل ۵۹ قانون اساسی و ماده ۳۶ قانون همه‌پرسی، تقاضای برگزاری رفراندوم به منظور حذف یارانه‌های آشکار و پنهان و پرداخت مستقیم به مردم را تهیه کردم.

وی در ادامه اظهار کرد: یارانه‌های پنهان و آشکار دو برابر بودجه سالیانه کشور بوده و در واقع افراد مرفه جامعه بیست و پنج برابر مستضعفین از یارانه استفاده می‌کنند. این طرح تقاضا در سامانه طرح های مجلس بارگذاری شده است و تاکنون توسط ۲۲ نفر از نمایندگان امضا شده است.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: البته برای مطرح شدن این طرح در صحن علنی مجلس به ۱۰۰ امضا نیاز است و تصویب این تقاضا هم به کسب حداقل دو سوم آرای نمایندگان مجلس نیاز دارد.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 6
  • بینام
    0

    خوبه دیگه، سوراخ دعا را پیدا کردید، میدونید مردم پای صندوق رای نمیان اونوقت خودتون می بُرید و میدوزید بعد میندازید گردن مردم!

  • اشکان
    0

    فقط این موند مجلس تندروها و دولت آن یارانه آشکار و پنهان مردم در این آشفته باز اقتصادی قطع کنید مردم در تورم و گرونی بیشتر قرار بگیرند ننگ بر شما باد به جای این کارها حقوق نجومی خودتون کم کنید نه‌ مردم فشار بیارید

  • سیاوش سلطان
    0

    یارانه های آشکار و پنهان از اول غلط بود و اقتصاد ایران را بیمار کرد و نکته مهم پرداخت مستقیم شاید در فاصله طبقاتی موثر باشد اما رانت بالایی دارد به خصوص که دولت به دلایل پیچیدگی سیاسی و امنیتی توان تنظیم بازار را تا کنون نداشته ، پس بهتر است از تجربه تلخ قبل عبرت گرفت و یارانه ها را به بودجه تولید و اشتغال و کنترل بازار اختصاص داد تا هم تورم کاهش یابد هم رشد اقتصادی افزایش پیدا کند و بیکاری از بین برود ، متاسفانه با حذف بخش خصوصی و کنترل نکردن شرکت های دولتی کار به جایی رسیده که بودجه فقط جنبه مصرفی پیدا کرده و هیچ تاثیری در رشد اقتصادی و کاهش تورم ندارد بلکه باعث منفی شدن این دو فاکتور هم می شوند ، علاوه بر یارانه پرداخت تسهیلات در سقف و موارد غیر ضرور باعث تورم و رانت است فکر اساسی باید برای ترازهای بانک ها و نقش آنها در پول آفرینی بدون پشتوانه توسط بانک مرکزی و گزارش واگذاری تسهیلات تولیدی به صورت ماهانه جهت کنترل روند بکارگیری تسهیلات انجام پذیرد

  • فرشادآزاد
    0

    برگزاری رفراندوم یعنی رجوع به نظرمردم کاری بسیارپسندیده وموید وجود دموکراسی است ضمن تشکرازنمایندگان عزیز استدعادارم موضوعات بسیارحیاتی تر مانند پیوستن به اف ای تی اف سی اف تی واحیامذاکرات برنامه جامع هسته ای که باعث شده اند جریان وشریان حیاتی تعامل تجارت ماباجهان قطع شودراهم به رفراندوم بگذارندالبته ما مغزهای اقتصادی داریم که دردنیا حرف برای گفتن دارندوبی شک اگراجازه به ایشان داده شودکه نظرات خودرابیان واجراکنندکشورازاین بن بست خارج میشود

  • ایرانی باغیرت
    0

    اجرا کنید تا انقلابتون به پایان برسه

  • سید
    0

    رفراندم خوبه ولی نه برای یارانه بلکه برای حکومت شماها که هفت درصد رای دارید. برای ریییس جمهور که بیست درصد. برای مشارکت که کمتر از بیست وهفت درصد. حیا کنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها