رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خبر داد:

افتتاح ۶ پروژه آبخیزداری و بیابان زدایی در مهرستان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهرستان سیستان وبلوچستان گفت: ۶ پروژه در حوزه آبخیزداری و بیابان زدایی با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی کلنگ زنی و افتتاح شد.

افتتاح ۶ پروژه آبخیزداری و بیابان زدایی در مهرستان

عبدالواحد جمشیدزاده اظهارکرد: ۵ پروژه شامل احداث سازه های خاکی تراکمی و سنگی ملات در حوزه مطالعاتی کوشان با حجم عملیات ۳۴ هزار و۱۰۰ متر مکعب کلنگ زنی که زمینه استحصال ۵۵۰ هزار متر مکعب آب در پشت سازه ها فراهم می گردد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهرستان بیان داشت : همچنین یک پروژه به مساحت ۱۷۰۰ هکتار در قالب مدیریت هرز آب ها در منطقه گوری و گدامدر که زمینه استحصال ۳۵۰ هزار متر مکعب آب و همچنین با هدف کنترل روان آب ها ، توسعه و تقویت پوشش گیاهی مقابله با بیابانی شدن اراضی افتتاح شد.

وی گفت: یکی از زیربخش های منابع طبیعی کشور که چهارچوب اصلی استقرار و حیات را برای همه موجودات زنده اعم از انسان ، گیاه و جانور فراهم می سازد مقوله آبخیزداری است.

جمشیدزاده تصریح کرد: آبخیزداری به شهادت همه آبخیز نشینان(روستاییان، عشایر، دامداران، کشاورزان، بهره برداران و کارشناسان) نقش مهمی در مهار سیلاب ها، کاهش ریزگردها و پایداری طبیعت ایفاد می نماید.

این مسئول ادامه داد: حفاظت آب و خاک جلوگیری از فرسایش و استفاده بهینه از روان آبها، کنترل سیل و رسوب، تقویت و توسعه پوشش گیاهی، ایجاد اشتغال، احیاء چشمه ها چاه ها و قنوات از مهمترین اهداف مد نظر اداره منابع طبیعی شهرستان از اجرای پروژه های آبخیزداری است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهرستان بیان کرد: تعداد ۱۶ روستا با حدود 4000 نفر جمعیت از مزایای این پروژه ها بهره مند خواهند شد.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها