«بمب ساعتی کووید طولانی» در انتظار معلمان انگلیس است

گروه‌های فعال، خواهان تغییر قوانین محل کار برای حفظ مربیان مجرب شدند و اعلام کردند که انگلیس به‌دلیل آثار ناتوان‌کننده طولانی‌مدت کووید در معرض از دست دادن صدها معلم باتجربه است.

«بمب ساعتی کووید طولانی» در انتظار معلمان انگلیس است

به گزارش نشنال نیوز، حرفه معلمی دومین حرفه‌ با بیشترین میزان آسیب از همه‌گیری کرونا است، ده‌ها هزار نفر از علائم مرتبط با کووید -۱۹ رنج می‌برند که بیش از ۱۲ هفته طول می‌کشد و حتی می‌تواند بیش از یک سال ادامه یابد. محققان می‌گویند: بازگشت میلیون‌ها دانش‌آموز به مدرسه در این هفته و فشار برای بازگشت به تدریس حضوری، برخی از معلمان را مجبور می‌کند که بین حرفه و سلامت خود تصمیم‌گیری کنند.

فعالان اظهار کردند: قوانینی که برای کمک به بازگشت طولانی‌مدت بیماران به سر کار طراحی شده، برای معلمانی که امکان کار در خانه را ندارند، مناسب نیست.

گروه پشتیبانی کووید طولانی، گروه حامی تغییر سیستم مزایای بریتانیا و قوانین محل کار اظهار کرد: معلمان دستمزد کمتری نسبت به کارکنان مراقبت‌های بهداشتی، شغلی که در ایالات‌متحده از شرایط طولانی‌مدت شیوع کرونا بیشترین آسیب را دیده است، دریافت می‌کنند.

کرستی استنلی، یکی از اعضای گروه پشتیبانی کووید طولانی می‌گوید: می‌دانیم که برخی از افرادی که به سر کار بازگشته‌اند، تمام عصر و آخر هفته در حال خوابیدن هستند که قابل تحمل نخواهدبود. به‌طور کلی کارفرمایان افراد را به‌صورت تمام وقت می‌خواهند یا کلا نمی‌خواهند. هیچ‌گونه انعطافی برای حفظ معلمان ارزشمندی که سال‌ها تدریس کرده‌اند و حمایت از آنان برای کار نیمه وقت وجود ندارد.

یکی از معلمان که گروهی در فیس‌بوک ایجاد کرده بود و حدود ۵۰۰ همکارش به آن ملحق شده‌اند، به نشریه نشنال گفت: بعد از یک شیفت کاری به‌دلیل خستگی ۱۸ ساعت در رختخواب می‌ماند. این زن با نام مستعار کوداما آلند اظهار کرد: مدیریت مدرسه روند حذف وی را آغاز کرده، زیرا بازگشت به محل کار پس از ابتلا به ویروس در مارس سال گذشته دشوار بوده است.

وی ادامه داد: ما در تلاش هستیم تا شغل خود را حفظ کنیم، اما افرادی نیستیم که با این مورد مبارزه کنیم، ما تلاش می‌کنیم تا برای خود یک فنجان چای درست کنیم چه برسد به این‌که قانون را بیاموزیم. این معلم فقط به‌دلیل ساعات محدود تدریس دانش‌آموزان بزرگتر و به خاطر این که اجازه داشته برخی کلاس‌ها را به‌صورت آنلاین تدریس کند، توانسته شغل پاره وقت خود را حفظ کند. برای معلمان دبستان که تمام روز را در کلاس درس با بچه‌های کوچکتر می‌گذرانند، این موارد سخت‌تر است.

این گروه و برخی اتحادیه‌ها خواستار طبقه‌بندی این وضعیت با عنوان عدم قابلیت هستند، تا از معلمان بیشتر حمایت شود و به وسیله قانون کارفرمایان را مجبور کنند به گزینه‌های کاری جایگزین برای معلمانی که در حال حاضر برای کار تمام وقت تلاش می‌کنند، فکر کنند.

«بمب ساعتی کووید طولانی» در انتظار معلمان انگلیس است

بازگشت به مدرسه در انگلستان

کووید طولانی می‌تواند باعث تنگی نفس، خستگی و آسیب اندام‌ها شود و باعث می‌شود معلمان نتوانند وظایف خود را به‌درستی انجام دهند. اتحادیه‌ها همچنین خواستار پرداخت غرامت مالی برای معلمانی هستند که در مدارس به کووید -۱۹ مبتلا شده‌اند.

اتحادیه‌ها درباره تاثیرات احتمالی بازگشت ۱۰.۳ میلیون دانش‌آموز به مدارس در این هفته در بریتانیا ابراز نگرانی کردند. کودکان بزرگترین بخش جمعیت واکسینه‌نشده را تشکیل می‌دهند.

پاتریک روچ، رئیس اتحادیه معلمان انگلیس، کووید طولانی‌مدت را در میان معلمان به‌عنوان یک «بمب ساعتی» بالقوه توصیف کرد. هنوز مشخص نیست که چرا برخی افراد به این اندازه تحت تاثیر قرار می‌گیرند و آمارها نشان می‌دهد یک دهم افرادی که تست کووید -۱۹ مثبت می‌شوند، مشکلات طولانی‌مدت را تجربه می‌کنند.

آژانس آمار انگلستان این هفته خبر داد که ۳۸۰ هزار نفر گزارش کرده‌اند، علائم کووید -۱۹ را بیش از یک سال تجربه کرده‌اند. در این گزارش آمده است که حدود یک میلیون نفر در بریتانیا طی دوره چهار هفته‌ای این نظرسنجی، علائم کووید طولانی را تجربه کردند.

دو سوم افراد گفتند که فعالیت‌های روزانه آنان تحت تاثیر قرار گرفته است در حالی که حدود یک پنجم ابراز کردند: فعالیت‌های آنان بسیار محدود شده است. بیشتر مبتلایان زنان ۳۵ تا ۶۹ ساله بودند. شایع‌ترین علامت گزارش شده خستگی و به‌دنبال آن تنگی نفس، درد عضلانی و مشکل در تمرکز است.

تعدادی از تحقیقات در حال بررسی علل کووید طولانی‌مدت هستند و این‌که چرا برخی از افراد بیشتر از دیگران مبتلا می‌شوند که بررسی قومیت، سن و جنسیت را شامل می‌شود.

دیوید استرین، رئیس کلینیک کووید طولانی در دانشکده پزشکی دانشگاه اکستر، انگلستان می‌گوید: اهمیت درک این‌که چرا برخی افراد اغلب پس از عفونت‌های جزئی اولیه با علائم پایدار روبرو می‌شوند را نمی‌توان نادیده گرفت.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها