آماده‌باش نیروی هوایی تایوان برای مقابله با هواپیماهای چینی

نیروی هوایی تایوان با اعلام اینکه چین ۱۹ فروند هواپیما شامل بمب‌افکن های قادر به حمله بمب هسته‌ای را به سمت منطقه شناسایی دفاع هوایی تایوان اعزام کرده، ادوات خود را برای مقابله با این اقدامات آماده کرده است.

آماده‌باش نیروی هوایی تایوان برای مقابله با هواپیماهای چینی

به گزارش خبرگزاری رویترز، تایوان که مورد ادعای چین قرار دارد بیش از یک سال است که از اجرای مکرر ماموریتهای نیروی هوایی چین در نزدیکی خود و عمدتا در بخش جنوب غربی منطقه دفاع هوایی‌اش در نزدیکی جزایر پراتاس شکایت کرده است.

وزارت دفاع تایوان اعلام داشت، ماموریت اخیر چین شامل ۱۰ فروند جنگنده J-۱۶ و چهار فروند جنگنده Su-۳۰ و همچنین چهار بمب افکن H-۶ با قابلیت حمل تسلیحات هسته‌ای و یک فروند هواپیمای ضدزیردریایی بود.

این وزارتخانه عنوان کرد، هواپیماهای رزمی تایوان به منظور دور کردن هواپیماهای چینی با هشدار اعزام شدند و سامانه‌های موشکی نیز به منظور رصد آنها فعال شدند.

بر اساس یک نقشه ارائه شده از سوی وزارت دفاع تایوان، هواپیماهای چینی در منطقه‌ای نزدیکتر به ساحل چین تا ساحل تایوان در حوالی شمال شرق پراتاس پرواز کردند.

اظهار نظری از سوی چین در خصوص این گزارش مطرح نشده است.

آخرین مورد از یک چنین اقدامی با ابعاد گسترده مربوط به ۱۵ ژوئن است که شامل ۲۸ فروند هواپیمای نیروی هوایی چین بوده و بزرگترین تعدی گزارش شده از سوی تایوان تاکنون بوده است.

چین معمولا یک چنین ماموریتهایی را به منظور ابراز نارضایتی خود از یک اقدام تایوان یا ابراز حمایت بین‌المللی و به ویژه آمریکا از تایوان اجرا می‌کند.

هنوز مشخص نشده که چه اتفاقی این بار چین را تحریک به فرستادن هواپیماهایش کرده است هر چند اواخر ماه گذشته میلادی یک کشتی جنگی آمریکایی و یک قایق گارد ساحلی این کشور از تنگه تایوان عبور کردند.

چین این فعالیتهای خود را برای محافظت از حاکمیت کشور و برخورد با "تبانی" بیان تایپه و واشنگتن لازم می‌داند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها