وزیر بهداشت: کلاس‌های درس حتما به‌صورت ترکیبی تشکیل می‌شود

وزیر بهداشت با اشاره به «بومی گزینی» به عنوان سیاست اصلی وزارت بهداشت در جذب دانشجو از احتمال بازگشایی دانشگاه‌ها تا اواسط مهرماه به شکل آموزش ترکیبی خبر داد.

وزیر بهداشت: کلاس‌های درس حتما به‌صورت ترکیبی تشکیل می‌شود

نشست دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت و علی نمکی مشاور و دستیار امور ویژه وزیر بهداشت با معاون و مدیران معاونت فرهنگی و دانشجویی این وزارتخانه در سالن شهید احمدرضا احدی برگزار شد.

وزیر بهداشت با بیان این‌که کلاس‌های درس حتماً تشکیل خواهد شد اما تعداد فراگیران نسبت به وضعیت هر دانشگاه‌ها متفاوت است و به صورت ترکیبی خواهد بود، اظهار داشت: در دانشگاه‌های علوم پزشکی، در حوزه دستیاری و تحصیلات تکمیلی مشکلی برای حضور دانشجو وجود ندارد و تنها در حوزه دانشجویان سایر مقاطع باید برنامه ریزی لازم صورت بگیرد.

وی گفت: بر این اساس می‌توان کلاس‌های ترکیبی را به شکل حداقلی آغاز کرد و بسته به شیوع کرونا و میزان واکسیناسیون این میزان را تغییر داد.

عین اللهی به آغاز فعالیت‌های دانشجویی دانشجویان نیز اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های دانشجویی بسته به این که فرد دو دز واکسن را تزریق کرده و کارت واکسیناسیون را نیز دریافت کرده باشد، می‌تواند از سر گرفته شود. یعنی دانشجویانی که کارت واکسن مبنی بر تزریق دو دز را دارند، می‌توانند به اردو بروند و از امکانات رشته‌های ورزشی استفاده کنند.

اجرای محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های هوشمند پس از واکسیناسیون

وزیر بهداشت از اجرای محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های هوشمند پس از واکسیناسیون خبر داد و گفت: این ممنوعیت از این پس هوشمند خواهد بود یعنی افرادی که دو دز واکسن را تزریق کرده‌اند می‌توانند مسافرت بروند و محدودیت شامل حال آنان نخواهد شد.

وی با بیان این‌که باید آمادگی راه اندازی خوابگاه‌های دانشجویی را داشته باشیم، گفت: باید از مجموعه خزر آباد صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت در خصوص فعالیت‌های دانشجویی استفاده لازم را ببریم و پس از واکسیناسیون دانشجویان، این فضا در اختیار برنامه‌های فرهنگی قرار گیرد.

انجام قرنطینه هوشمند پس از واکسیناسیون عمومی مردم

عین‌اللهی از قرنطینه هوشمند نیز پس از واکسیناسیون عمومی مردم خبر داد و افزود: بعد از واکسیناسیون و دریافت کارت واکسن، به سمت قرنطینه هوشمند پیش خواهیم رفت و در این راستا تصمیم گیری‌هایی شده است.

وزیر بهداشت با اشاره به ورود حجم بالایی واکسن جهت انجام واکسیناسیون در کشور، گفت: حجم واکسنی که این هفته وارد کشور شده است در طول مدت شیوع بی‌سابقه بوده است. در حال حاضر تمامی مقدمات ورود ۱۹ میلیون دز واکسن تا آخر این هفته انجام شده است و این تعداد در حال ورود به کشور است. تا انتهای این ماه نیز ۴۰ میلیون دز واکسن وارد کشور می‌شود.

منبع: خبرآنلاین

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 5
  • صادق
    0

    اقا تصمیمات درست بگیرید پاییز خود به خود بیماری فصلی مثل انفولانزا و حساسیت می یاره تداخل با کرونا و پپیک ششم مشکلات بیشتر میکند

  • ترکیبی زدی ؟
    0

    یعنی دبستانها و دبیرستانها مختلط میشن !؟ آخ جووووووووووووووون . من میرم مدرسه ثبت نام کنم . تازه فهمیدم که خوبه خوب درس نخوندم . باید پایه ام رو برگردم قوی کنم

  • م
    0

    پس این 50 میلیون واکسن ایرانی که قرار بود از اخر خرداد ماهدتزریق شود چ شد بلوف بود

  • سل
    0

    من به شخصه قید تحصیل فرزندم تا پایان پاندمی میزنم و هر واکسن بی کیفیتی رو برای فرزندم اجازه تزریق نخواهم داد . شما هر روز و هر دیقه تو رسانه حرف مفت بزن

  • شمیم،آموزگارفرشته های کوچک ابتدایی
    0

    باسلام خدمت همه ی بزرگواران پیام دهنده.آقای محترم شما خیلی زود واز روی احساسات مسولیت تازه به دست اومدتون دارید نظر میدید.ولی ما پدرها و مادرها با خون دل بچه ها مونو بزرگ کردیم واز روی احساس تصمیم نمیگریم.ما عاقلانه تصمیم میگیریم.انشاالله کرونا زودتر در کل جهان تموم بشه.ولی اگه قراره سالها هم طول بکشه ما بشخصه فرزندمونو هیچ موقع راهی مدرسه نمیکنیم.خودم تو خونه تاجایی که بتونم سواد یاد بچه ام میدم،

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها