اتهام‌زنی انگلیس به ایران درخصوص حمله نیروهای یمنی به عربستان

وزیر خارجه انگلیس در توییتی ایران را به دست داشتن در حملات به عربستان سعودی متهم کرد.

اتهام‌زنی انگلیس به ایران درخصوص حمله نیروهای یمنی به عربستان

دومینیک راب روز یکشنبه در توییتی نوشت: انگلیس حملات با استفاده از موشک‌های بالیستیک پیاپی که دیشب علیه عربستان سعودی رخ داد را محکوم می‌کند. این رفتار بی‌پروای حوثی‌هاست که از سوی ایران تسهیل شده و جان افراد غیرنظامی را به خطر می‌اندازد و مشکلات و موانعی را بر سر راه تلاش‌ها جهت برقراری ثبات منطقه‌ای ایجاد می‌کند.

ادعای وزیر خارجه انگلیس علیه ایران و محکوم کردن پاسخ نیروهای یمنی به تجاوزات عربستان سعودی در حالی است که انگلیس و دیگر کشورهای غربی نه تنها حملات عربستان و همپیمانانش علیه مردم یمن را محکوم نمی‌کنند بلکه همچنان با فروش میلیاردها دلار سلاح به سعودی‌ها، خود در کشتار مردم یمن سهیم هستند.

منبع: ایسنا

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 36
  • محمد
    0

    به انگلیس چه ربطی داره مگه هر کجای دنیا هر اتفاقی می افته قیم اونجا انگلیس کثیفه؟

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      به همان دلیل ربط دارد که ایران در یمن دخالت می‌کند

    • آگاه
      0

      به محمد: به جمهوری اسلامی چه ربطی دارد در یمن چه میگذرد؟ مگه هر کجای دنیا هر اتفاقی می افته قیم اونجا جمهوری اسلامی است؟

    • ساسان
      0

      در پاسخ به این ها که نوشتند به ایران چه ربطی داره: زمانی که عراق با ما در حال جنگ بود. ببینید عربستان چند میلیارد دلار به عراق کمک کرد. و اروپا چه بمبهایی به صدام هدیه کرد آنقدر کثیف که تا شیمیایی هم پیش رفت. البته ما یمن را قوی کردیم و قوی تر هم خواهد شد. همانطور که اربابانتان در عراق و سوریه از ما شکست خوردند شکست در یمن هم نزدیک است. مشکل شما این است که نمی خواهید قبول کنید زور تان به جمهوری اسلامی نمی رسد. از 33 روزه تا کنون کدام نقشه استکبار عملی شده؟ تنها کاری که در توان دارید همین تحریم است روزی که کاملا بر تحریم ها غلبه کنیم پرده ی آخر افول شیطان است . خدا را شکر با این همه هزینه آخرش زیر یمن هم زاییدن.

    • سامی
      0

      به ساسان : ای که بر خلاف اسمت افکارت شبیه ذبیح اله مجاهد وطالبان وحسن نصراله است از توهم بیا بیرون داداش ما از تو وطن پرست تریم اگه امریکا بخواد وتوجیه کنه تو یک هفته با خاک یکسان میشیم در ضمن جنگ تو ی سوریه وعراق به همت برادر (رفیق) پوتین واردوغان حاصل شد ما که هرچی نیرو فرستادیم افقی برگشتن ، چطور مردم سوریه اسد رو نمی خواستن ایران وروسیه وترکیه به زور وبه قیمت ویرانی سوریه نگهش داشتن ویا عراق رو به این روز انداختن ویا باکمک پاکستان وروسیه وایران وقطر طالبان متحجر رو برگردوندن به قدرت واقعا تو مغز امثال تو چی هست ابله جان اونجا بفهم در گمراهی هستی که طالبان جنایتکار وداعش آلان در افغانستان توجیه وتطهیر و قابل دفاع شده

    • ساسان
      0

      به سامی: سعی می کنی حقایقو متوجه نشی. خوب تو یمن اردوغان و پوتین نیستن چرا پیروز نمی شی؟ البته در باره اردوغان اشتباه کردی چون اون شریک دزد و رفیق قافله است. و اما روسیه : بعد از فروپاشی ورشو و نفوذ ناتو به شرق قدرت های نوظهور در مقابل غرب به هم نزدیک تر خواهند شد این قضیه اساسا به جمهوری اسلامی ربط نداره حقیقت اجتناب ناپذیره. روسیه. ایران و چین و.. در حال طی مسیر اتحاد استراتژیک هستند و تقریبا به این باور رسیده اند که راهی جز اتحاد نیست. همچنین برنامه هایی برای دلار .. اما در پایان پاسخ طنز شما در باره قیاس من با ذبیح ا.. اشتباه کردی من ساسان هستم.

    • ساسان
      0

      به سامی: طالبان کار اربابته . ما اگه دخالت می کردیم با می گفتی چرا پول ایران اونجا خرج می کنید. ابله خودتی .

  • مح
    0

    وزیر خارجه انگلیس غلط می کند حرف مفت می زند دست پیش می کشند پس نیفتد مردم شجاع یمن از خودشان دفاع می کنند .حالا اگر تمام یمن بمب باران شود دنیای کفر که شامل انگلیس وشیاطین دیکر لال می شود خاک عالم تو سر شیاطین

    نظرات شما -
    • عباس
      0

      چه کسی به حوثی ها موشک میدهد ولی برای مردمش واکسن نمیخرد دیگه همه مردم فهمیدند اقای که نام مح هستی ایران تو لبنان و غزه و سوریه هم دخالت میکنه بله از خواب بیدار شید چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است

  • حضرت
    0

    یمن یکی از استانهای خود عربستان سعودی است الآن بدست شورشیها افتاده و یمنی‌های شورشی همون سپاه ابرهه هستن که قصد تخریب خانه خدا را داشتن و امیدوارم کمک ایران به سپاه ابرهه صحت نداشته باشه چون در غیر این صورت با عذاب الهی دچار میشود

    نظرات شما -
    • شهرزاد
      0

      چطور با این سواد اندک کامنت می زارید یمن در طول تاریخ یکی از استان های ایران یوده و روزی بار دیگر به وطن باز خواهد گشت. لطفا کمی تاریخ بخوانید و شاهنامه هم بد نیست.

    • ا س
      0

      دیگه نظر نده فشار ائمد به مغزم بس که خدای علم و نظریه هستی

    • محمد رضا مرادی
      0

      به شهرزاد: مدعی سواد و تاریخ وجغرافیا اونوقت در کدام دوره تاریخی یمن جزئی از ایران بوده بفرمایید ماهم یاد بگیریم

    • شهرزاد
      0

      در زمان خسرو انوشیروان کار یمن یک‌سره شد و در رقابت میان ایران و روم، ایران پیروزی یافت. با چیرگی ایران بر جنوب عربستان در سال ۵۹۸-۵۹۷ میلادی یمن نیز به‌وسیلهٔ شاهنشاهان ساسانی به تصرف ایران درآمد و تا ظهور اسلام تابع حکومت ایران بود.

    • شهرزاد
      0

      اگر تاریخ اساطیر را بخوانید به ازدواج پسران فریدون شاه ایران با دختران سروشاه پرداخته و در نهایت در دنیای اساطیر یمن خاک ایران و تابع شاه ایران می شود.

    • ر ی
      0

      چه چرندیاتی بلد هستی . خودت کشف کردی؟

    • به شهرزاد و به حضرت
      0

      شهرزاد! ایول به سوادت. حضرت! چی میزنی تو رگ دادا، مثل اینکه جنسش خیلی کاریه، منم میخوام.

    • مرد میدان
      0

      از تو غار اومدی ؟؟؟؟؟

  • .
    0

    سفیربی خاصیت ومارموز انگلیس رو با یک اردنگی حسابی ،از ایران بندازین بیرون،عمرا اگه بقیه تاپاله هاشون از این ... های اضافه بکنن،

    نظرات شما -
    • م
      0

      نمیتونیم چون ما با انگلستان دوست هستیم

  • وحید
    0

    وزیر خارجه انگلیس خیلی خیلی غلط کرد

  • جنوبی
    0

    ای روباه مکار، عربستان جیبت پر کرده معلومه.، هزاران کودکان و بیگناه زن و بچه دارن تو یمن پر پر میشن آقا تازه دلش برای عربستان میتپه، خدا لعنت کنه باعث بانی این وضع یمن.

  • مهر
    0

    چگونه شده که انگلیس جنایتکار از کشته شدن هزاران مادر و کودک یمنی معترض نشدند بلکه برای تشدید کشتار تامین سلاح یا لااقل حمایت کردند حالا میگویند قرار است جان غیر نظامیان عربستانی مقداری به خطر بیفتد و با انفجار آب در دلشان تکان بخورد اگر خواستی کسی را بشناسی باید او را از دوستانش بشناسی چه حلقه ننگینی در تاریخ دارند این اسرائیل و آمریکا و انگلیس

  • فریدون
    0

    انگلیسی های خبیث بهتر است بدانند قدرت نظامی شان از ما بیشتر نیست. و جزیره شان خیلی با منطقه ما فاصله دارد. دوران اراجیف آنها به پایان رسیده.

    نظرات شما -
    • مفردی
      0

      چی زدی فریدون عزیز؟ قدرت نظامی کی رو با کی مقایسه میکنی داداش؟ حرف حساب بزن ، اونا تولید کننده جنگنده تورنادو هستن ، ما پدافندمون جنگی و مسافری رو تشخیص نمیده ، غرور ملی خوبه اما انصاف و واقع بینی باعث پیشرفت میشه ،ما از لحاظ نیروی انسانی و جوان برتریم ولی در ادوات جنگی هنوز کشتیهای ما سامانه ریسک بالا دارند،به امید روزیکه واقعا از لحاظ فنی پیشرفته باشیم نه با حرف و قول و در قابلمه !!!

  • م
    0

    ما با انگلیس دوستیم دیگه مردم از این جنگای زرگری خسته شدند سودی که انگلیس و فرانسه از ما میبرند هیچکس نمیبره همین دیروز بود که منتخب 18 میلیونی با ماکرون صحبت کرد گفت ما میخوایم با شما دوباره کار و کاسبی راه بیاندازیم و وارد اروپا شیم اول شما!!!! اگه میتوانید خسارت های این تحریم ها و پول تانک زمین قلهک و بگیرید چرا نمیتوانید !! چون ما با انگلستان دوست صمییمی هستیم

  • اصفهان بخت برگشته
    0

    به خدا ما نبودیم،به کی به کی ما نبودیم.استشهاد بیاریم قبوله.عدم سوپیشینه چی.قسم چی بخوریم .غ

  • کوروش
    0

    با این که از جیب مردم ایرانه ولی به تو حرام زاده ربطی نداره

  • مرتضی
    0

    خانم یا آقای سامی نوشتی آمریکا می تونه ایران چکار کنه!! این غلط اضافه است. اگه جرات می کرد ناو هواپیمابرش نمی برد اقیانوس هند. بعد از زدن عین الاسد. اون آمریکای ذهنی توهمی مرد. سپاه ابرقدرت بلامنازع منطقه است.

    نظرات شما -
    • م
      0

      هیتلرم همین و میگفت

  • ص _ ن
    0

    انگلیس . شما خودتان متهم هستید که سلاح در اختیار عربستان متجاوز قرار داده اید . فوضولی ممنوع .

  • دلاور
    0

    داداش مالیدی.......

  • کاووس وشمگیر
    0

    اساسا دخالت کشورهای صاحب قدرت در امور منطقه ای امری بدیهی است چرا که همواره منافع و مضاری برای ورود یا عدم ورود در مسائل به دلیل اثر گذاری های متنوع وجود دارد. ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم و چه سیاست های حکومت فعلی را دوست داشته باشیم و چه نداشته باشبم این حقیقت وجود دازد که نمی توان میدان را برای رقبا باز گذاشت . خوب سوال: دیگرانی که ما را منع می کنند چرا خودشان دخالت می کنند اصلا به سابقه دخالت غربی ها نگاه کنید به داستان نفت و مصدق و آن بلاها و تحریم ها به آفریقا چین خاورمیانه و.. نگاه کنید پر است از دخالت که نه چپاول اروپایی ها .. خوب حالا اعتراض می کنند به ایران این طبیعی است چرا که به هر نحو باید رقیب را از میدان به در کرد. اما شمایی که بر خلاف قدرت کشور خودت کامنت می نویسی چگونه شعوری داری که دخالت انگلیس را در امور داخلی خودت و منطقه ای که ملک آبا و اجدادی ات بوده و با حیله همین انگلیس کثیف تکه تکه شده ؛ می پذیری و به نفع اسنعمار گر رای می دهی؟ من فکر می کنم کسانی از این راه ارتزاق می کنند و به نفع افکار خبیق دشمن مطلب می نویسند. ما چه این حکومت اسلامی باشد چه نباشد از حقوق منطقه ای و قدرت منطقه ای دست نخواهیم کشید چرا که اگر قصور کنیم منافع ما به خطر می افتد همانطور که آنها برای منافعشان تلاش می کنند.

  • سید
    0

    اگر دو تا کلاغ سر کوچه مشاجره کردند بدانید یکی از آنها جاسوس انگلستان است. عارف بزرگوار سید علی آقا قاضی، رحمت الله علیه

    نظرات شما -
    • خدا
      0

      اونم اسکلی بوده مثل تو

  • قلندر واقعی
    0

    انگلیس بهترین کشور دنیاست.دکتر خاتمی از انجا مدرک‌ گرفت و با مدیریت‌۸ ساله خود.کشورا را به پیشرفت ۲۵۰۰ رساند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها