بارهای ویروسی سرعت عفونت کرونا را تعیین می‌کنند

محققان دانشگاه کارولینای شمالی اعلام کردند که کووید-۱۹ خیلی سریع می‌تواند از فردی به فرد دیگر که در زیر یک سقف زندگی می‌کنند، سرایت کند.

بارهای ویروسی سرعت عفونت کرونا را تعیین می‌کنند

همچنین نتایج این تحقیق برخی اطلاعات ضروری را در مورد چگونگی و چرایی آسیب بیشتر جوامع رنگی پوست نسبت به سایر جمعیت‌ در طول همه‌گیری ارائه کرد.

محققان ۱۰۰ فرد مبتلا به کروناویروس مثبت را در یک منطقه محلی بین آوریل تا اکتبر ۲۰۲۰ ردیابی کردند. این شرکت کنندگان با ۲۰۸ همخانه زندگی می‌کردند.

به غیر از ۷۳ نفر از افرادی که آزمایش آنان در زمان رسیدن محققان مثبت بود، گروه تحقیق، آزمایش‌های PCR را به صورت هفتگی برای همه همخانه‌ها به مدت سه هفته پس از مثبت شدن آزمایش همخانه‌های آنان ارائه کردند. در نهایت، محققان به این نتیجه رسیدند که میزان حمله ثانویه در بین همخانه‌ها ۳۲ درصد است.

جسیکا لین، محقق ارشد این تحقیق، استادیار گروه پزشکی کارولینای شمالی (UNC) و بخش بیماری‌های عفونی دانشکده پزشکی UNC می‌گوید: «ما فکر می‌کنیم این تعداد در واقع بسیار بیشتر از میزان اعلام شده است. گاهی اوقات ما به سراغ خانواده‌ها می‌رفتیم تا افراد را آزمایش کنیم اما چهار یا پنج روز پس از علائم اولیه بیماری، کروناویروس مثبت بودند. در آن زمان بسیاری از اعضاء خانواده قبلا آلوده شده بودند اما از آنجا که این عفونت قبل از رسیدن ما به آنجا رخ داده بود نمی‌توانستیم آن را در داده‌های خود وارد کنیم.»

این تحقیق مدت‌ها قبل از ظهور نوع دلتا کرونا انجام شده است و با در نظر گرفتن این موضوع، محققان فرض می‌کنند که میزان فعلی عفونت در بین همخانه‌ها بسیار بیشتر است.

بارهای ویروسی سرعت عفونت کرونا را تعیین می‌کنند

بارهای ویروسی و سرعت عفونت

اکثر عفونت‌های ثانویه به سرعت اتفاق می‌افتند و در اولین هفته از آزمایش اولیه مثبت کووید-۱۹ رخ می‌دهند. علاوه بر این، چنین مواردی دارای بار ویروسی نازوفارنکس مشابهی هستند که به میزان ویروس منتقل شده در بینی و گلو اشاره دارد.

پروفسور لین اضافه می‌کند: به این معنی که بار ویروسی مورد مهمی است. بار ویروسی بالاتر به این معنی است که احتمال انتقال ثانویه در خانواده وجود دارد و بار ویروسی نیز نشان می‌دهد که چگونه بیمار می‌تواند از ویروس بیمار شود.

محققان میزان تراکم زندگی یا میزان زندگی افراد در یک خانواده معین را در میزان عفونت‌ها بررسی کردند. آنان دریافتند، ۴۴ درصد از شرکت‌کنندگان مورد بررسی اسپانیایی یا غیر سفیدپوست بودند و محققان دریافتند که خانواده‌های اقلیت تمایل بیشتری به زندگی با یکدیگر دارند بنابراین خطر ابتلا به عفونت ثانویه در آنان بیشتر است.

وی خاطرنشان کرد: پیروی از دستورالعمل‌های بهداشت عمومی در برخی شرایط زندگی بسیار دشوار است. اگر چندین نفر و نسل‌های مختلف دارای فضاهای مشترک یا اتاق مشترک باشند، جداسازی یا حتی رعایت فاصله فیزیکی تقریبا غیرممکن می‌شود.

در مجموع، محققان توصیه کردند: افراد باید واکسن کووید-۱۹ را دریافت کنند. هرچه تعداد افراد واکسینه‌شده که زیر یک سقف زندگی می‌کنند بیشتر باشد، احتمال عفونت بیشتر، کمتر است.

پروفسور لین در پایان ابراز کرد: محل زندگی خانواده‌ها واقعا اصلی‌ترین جایی است که اکثر افراد به بیماری مبتلا می‌شوند. ویروس از خانواده و دوستان و آنانی که در کنار آنان احساس امنیت می‌کنیم، انتقال می‌یابد. وقتی واکسن دریافت کنید فقط از خود محافظت نمی‌کنید بلکه از افراد مهم اطرافتان نیز محافظت می‌کنید.

این مطالعه در مجله Clinical Infectious Diseases منتشر شده است.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها