اضافه وزن ناشی از همه گیری، عامل افزایش خطر دیابت نوع ۲

بررسی انجام شده در انگلیس نشان می دهد: افزایش وزن افراد در دوران همه گیری بیماری کووید-۱۹ خطر ابتلا به دیابت نوع دو را افزایش می دهد.

اضافه وزن ناشی از همه گیری، عامل افزایش خطر دیابت نوع ۲

نتایج بررسی انجام شده در انگلیس حاکی از آن است: افزایش وزن در دوران همه گیری کووید-۱۹ و اعمال محدودیتهای تردد به این مفهوم است که افراد در معرض بیشتر خطر ابتلا به دیابت نوع دو هستند.

این بررسی نشان داد: افراد کمتر از ۴۰ سال که در دوران همه گیری در برنامه پیشگیری از دیابت نظام ملی سلامت انگلیس ثبت نام کرده اند، بالاترین میزان تفاوت وزنی را داشته اند که به طور میانگین نزدیک به چهار کیلوگرم بیش از افرادی بوده که پیش از این ثبت نام کرده بودند.

برآوردهای نظام ملی سلامت انگلیس حاکی از آن است افزایش وزن به میزان یک کیلوگرم می تواند خطر ابتلا به دیابت را حدود هشت درصد افزایش دهد.

به گفته متخصصان انگلیسی، همه گیری کووید-۱۹ تمامی زندگی افراد را تحت تاثیر قرار داده و آسیبهایی را به ذهن و جسم انسان وارد کرده است و بسیاری از افراد در دوران اعمال محدودیتها دچار اضافه وزن شده اند.

به گزارش هندوستان تایمز، محققان تاکید کردند: افزایش وزن به مفهوم افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع دو است که با بسیاری از انواع رایج سرطان، نابینایی، نقص عضو، حمله قلبی و سکته مغزی مرتبط است.

منبع: ایسنا

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها