محمدعلی افشانی به دیدار مهدی کروبی رفت/ درخواست شهردار سابق تهران از رئیسی در خصوص حصر

 شهردار سابق تهران در رابطه با ملاقاتش با مهدی کروبی نوشت: اگر حصر سال‌ها قبل پایان می‌یافت و امکان ارتباط مستقیم اشخاص بیشتری با دیدگاه‌های متفاوت با محصورین وجود داشت از برخی خسارتهای پیش‌آمده جلوگیری می‌شد.

محمدعلی افشانی به دیدار مهدی کروبی رفت/ درخواست شهردار سابق تهران از رئیسی در خصوص حصر

محمدعلی افشانی از ملاقات با حجت الاسلام مهدی کروبی نوشت: بعد از قریب ۱۱ سال توفیق دیدار شیخ اصلاحات جناب آقای کروبی حاصل و ایشان را ملاقات کردم با همان صمیمیت و مرام همیشگی، روحیه مصمم و امیدوار مشابه سال‌های قبل از حصر البته نگران از شرایط عمومی مردم، محدودیت‌ها، گرانی، تورم، اشتغال جوانان، خشکسالی و مهم‌تر از همه کاهش اعتماد عمومی.

در این ملاقات که حاج خانم کروبی نیز حضور داشتند پس از تحلیل و بازخوانی تاریخی رویدادها و علل اصلی شرایط پیش آمده بیشتر روی این موضوع تاکید شد که مصلحت عمومی کشور چیست و چه باید کرد تا وضعیت بهبود یابد و مردم از زیست بهتر و آسایش و آزادی عمل بیشتر بهره‌مند شوند خصوصا برای بازسازی اعتماد عمومی مردم چه اقداماتی ضروری است.

در مورد چرایی وضعیت اصلاح‌طلبان و تاثیر عوامل درونی و برونی در بروز وضعیت فعلی اصلاح‌طلبان بحث و تبادل نظر شد. علاوه بر بیان صریح علل این شرایط، همچون گذشته معتقد بودند هر کس داعیه فعالیت سیاسی و اجتماعی دارد بهتر است با شناسنامه مشخص فعالیت کند و پاسخگوی تصمیمات خود باشد و از هر فعالیتی که مانع تقویت، توسعه و گسترش احزاب شود پرهیز گردد. در رابطه با فرآیند انتخابات ریاست‌جمهوری و نتایج آن و عملکرد اصلاح‌طلبان کمی صحبت شد.

برداشت من از دو ساعت ملاقات و طرح برخی مسائل این است که اگر حصر سال‌ها قبل پایان می‌یافت و امکان ارتباط مستقیم اشخاص بیشتری با دیدگاه‌های متفاوت با محصورین وجود داشت از برخی خسارات پیش‌آمده جلوگیری می‌شد.

پیشنهاد می‌کنم رییس محترم جمهور که رییس شورای عالی امنیت ملی هستند و نیز رییس محترم قوه قضاییه که از اجرای عدالت می‌گویند و بنا دارند اقداماتی در راستای تقویت وحدت، انسجام ملی و بهبود اعتماد عمومی داشته باشند، یکی از مهم‌ترین این اقدامات که رفع حصر و به مصلحت نظام و کشور است و تحقق این امر با توجه به اینکه آقایان کروبی، موسوی و سرکار خانم رهنورد نیرو‌های باسابقه انقلاب هستند، در چند سال اخیر حاصل شود. امتحان کنید پشیمان نمی‌شوید و اطمینان داشته باشید ملک و ملت و نظام از این اقدام خیر و ضروری سود خواهند برد.

منبع: روزنامه اعتماد

66

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 26
  • علی
    0

    این گرگ پیر باید درحصر باشد چه خیانتها که نکرد

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      ادب چیز خوبیست

  • ناشناس
    0

    کسی که مجازات اعدام برایش کم است برای او درخواست رفع حصر می کنید پس اون خون جوانان که ریخته شد این همه خسارت مالی جوانی رو باصدباراعدام اینها نمیشه جبران کرد اتفاقا دقیقن وقت محاکمه این خبیسه

    نظرات شما -
    • کاربر ناشناس
      0

      خبیس شما وامثال شماست که خون مردم رامکیدین

  • حجت الاسلام پناهیان
    0

    به حمدالله نشانه های رأفت اسلامی از در و دیوار مملکت پیداست

  • لزگی اذری
    0

    بوس سرت اقا کروبی

  • هوشنگ
    0

    آقای افشانی خیلی غلط می کنه برای کروبی درخواست رفع حصر می کنه آیا بخاطر لجاجت این آدم و اطرافیان کثیفش خون جوانان این ملت ریخته شد و خسارتهای به کشور زده شد ،جوابگو هستش .

  • مظلوم نما
    0

    آقای افشانی دارید جوک تعریف می کنید ؟؟؟؟....... ....جناح همفکر شما که همه تون سرتون در کاسه فتنه 88 غرق است یک شهرداری تهران را نتونستید اداره کنید و چندین شهردار شدید و اومدید و یک کار نتونستید بکنید الان دلسوز کروبی شدید تا این ناکارامدی ها را لاپوشی کنید ؟؟؟ فقط به این مردم رحم کنید .... این موسوی و کروبی و خاتمی به درد ملت اگر میخوردند در زمان حکومت شان دردی از الام این ملت را درمان می کردند ..... بس کنید مظلوم نمایی رو ..

  • محمد
    0

    کروبی و موسوی باید از نظام متشکر باشند که اعدامشان نکردندو در کنار خانواده شان هستند. بهتر است این آقایان توبه کنند از اعمال گذشته شان و در پیشگاه خدا و ملت طلب عفو و بخشش کنند. ظاهرا که اثری از پشیمانی در این آقایان دیده نمیشود.

  • پ.ح
    0

    حصر این چند نفر که اصلا جرم اختلاس و فساد ندارند به خاطر ترس دیگران است که مبادا بخواهند سربلند کنند و باعث افشاگری شوند و خدای ناکرده موجب ......!!!؟؟شوند وگرنه اینها دیگر نای صحبت کردن و مصاحبه با دیگران ندارن

  • موسی
    0

    روحانی درست کرد خدا عاقبت ش خیر کنه تو هم استان دار فارس بودی هم شهردار تهران خوب درست کردی

  • بازداشت غیر قانونی ممنوع است طبق قانون اساسی خودتون
    0

    بعد از رفع حصر مردم باید جشن بگیرند که این بی گناهان بعد از 12 سال زندان ازاد شدند و منت سر ملت بزارند؟؟؟.اوف بر شما اوف

  • مریم
    0

    نابود شد ولش کنید

  • امیرحمزه
    0

    خبر فوری،که چی!!؟؟،هرباربه بهانه ای نام اورا زنده وسرپایش نگه می داری!؟

  • علی
    0

    باید توبه کنند واز ملت بابت فتنه۸۸ عذرخواهی کنند در غیر اینصورت هیچ! مگر خونه خاله هست به این کشک وماسته!!؟ کشوررا به آشوب کشاندند حالا به این راحتی ولش!!!! کروبی بدبخت و ساده لو گول اطرافیانش راخورد وگرنه او این کاره نبود !! بیچاره ۵۰۰۰۰۰ رأی بیشتر نداشت آنقدر درگوشش خواندند که باورش شد رأی آورد و رییس جمهوره !!!!!!

  • ملی وملت
    0

    مردک دغل لجوج بی سواد یک دنده جواب مرده ها وشهدای در فتنه ٨٨راچه کسب باید بدهد . داستان طبقه چندم بنیاد شهیدچی بود. از آن تاریخ داندان مصنوعی گذاشت

  • بهزادی
    0

    به خاطر این دو نفر سران فتنه ( موسوی و کروبی ) چه خونهای بی گناهی که زمین ریخته نشد و چه خسارتهایی که به مملکت وارد نشد . حتی به خاطر اینها ، آمریکای جنایتکار و اسرائیل خبیث ، وقیح تر و جری تر هم شدند.

  • مجید
    0

    افشانی توخود خیانتکاری وازجنس همانهایی چکاره ای که وساطت منافقان راکنی باید درحصربمانندتا سقط شوند

  • ناشناس
    0

    عبرت تاریخ این که هرکسی در دوران قدرت خود همراهی مردم نکرد مردم نیز از او یاد نخواهند کرد آقای کروبی مروج حکم حکومتی بودند

  • قلندر واقعی
    0

    قلندرا مرد نکونام نمیرد هرگز.مرده ان است که نبردنش از یادش.اینو تازه سرودم در وصف ان سفر کرده. خدا بیامرزتت

  • رستم
    0

    چرا حصر اینها باید شکسته بشه یادتون رفته فتنه ۸۸ رو چرا اون خونها بیگناه ریخته شد مگر رهبر اعلام نکردن که ای اقایان بیایند واعلام برایت از فتنه گران بکنند چرا دوری خودشان رو اعلام نکردن حالا چندین سال هم گذشته هنوز ندامت خود رو اعلام نکردن ضربه های اصلی رو این فتنه گران بهنظام زدن حالا دلشون برای مردم میسوزه دلشون به حال خودشون بسوزه که اخر عمری اسیر وبنده نفس و شیطان رجیم شدن

  • ............
    0

    فتنه گر مجازاتش بیش از اینهاست حصر یک رافت است برای اینها پس سکوت که اگر قرار باشد در دادگاه صالحی جنایاتشان بررسی شود حکم جز حصر است

  • قلندر واقعی
    0

    وقتی به گفته سرلشکر مرحوم فیروزآبادی که گفت موسوی احمدی نژاد را خیلی بهتر از ما می شناخت و ما دیر فهمیدم .آیا این گفته سرلشکر فیروزآبادی که بیش از بیست سال رییس ستاد کل نیروهای مسلح بوده نباید تلنگری برای مسئولان نظام باشد با غرور کاذب که نمیشود مرغ یک پا دارد پاک دست ترین رییس دولت زمان امام خمینی کسی نیست جز میر حسین موسوی که اگر دنیا پرست بود الان در حصر نبود و بهترین پست را هم میداشت میر حسین موسوی حداقل بیست میلیونی طرفدار دارد بهتر نیست با دلجویی از ایشان و عذرخواهی بابت ۱۱سال حصر وحدت و شیرینی و بذر امید کاشته شود وای به حال ما که سفت مقام و منصب قدرت را چسبیدیم و مرگ بغل گوشمان است اگر در دنیا به دنبال حق الناس دیگران نباشیم در آخرت چه جوابی داریم ؟!!!!

    نظرات شما -
    • خدا
      0

      کمتر شعر بباف مزدور.مردم ۴۲ سال شمارو به زور تحمل‌کردن

  • سید محسن موسوی راوی
    0

    کسیکه باید حصر و به خاطر کشته شدگان ۸۸ به دار آویخته شود کسی نیست جز احمدی نژاد هاله نور که نکبت او ۳٠٠سال کشور را به عقب برگشت داد مموتی یهودی نژاد با یارانش سرتاپا اختلاسش آنجلینا جولی و بولیوی ونزوئلا دکل نفتی خاوری و بابک زنجانی و هزار جنایت دیگر او با تقلب رییس‌جمهور شد گر چه شاید خودش نمی دانست اما من چون با بگیر ببند مخالفم کافیه مقصران جملگی از موسوی عذرخواهی کنند و به دستبوسیش بروند شاید جناب میر حسین موسوی آنها را ببخشد البته احمدی نژاد اشاراتی به نیروهای امنیتی خود سر کرد که باعث آنهمه خسارات مالی و جانی شدند

  • ر
    0

    کروبی در زمان ریاستش، ۳۰۰ میلیون رشوه گرفت، میرحسین موسوی در دانشگاه آزاد به خانواده خودش مدرک تحصیلی داد و آنها را رئیس و مدیر کرد. آیا اینها فساد نیست؟ آیا اینها کارگزار اسلامی بودند؟ این بازاری صفتان بدسیرت که اموالشان آلوده به حرام است، چرا بیانیه می‌دهند و اراذل و اوباش را به جنگ محرومان و مستضعفان و آزادیخواهان میفرستند؟ لعنت خدا بر اموی صفتان، که خود را برتر از دیگران می‌دانند و غارتگری از بیت المال را پیشه خود ساخته اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها