معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهرستان خبر داد:

مشاهده نخستین مورد بیماری «ناگ» در کاشان

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: اولین مورد بیماری ناگ (شبه وبا) در کاشان طی روزهای گذشته شناسایی شد.

مشاهده نخستین مورد بیماری «ناگ» در کاشان

مهدی دلاوری اظهار داشت: به دنبال مراجعه یک خانم ۳۵ ساله با علائم بیماری اسهال نسبت به نمونه گیری از وی اقدام و احتمال شبه وبا برای وی داده شد.

وی با بیان اینکه نمونه برای تأیید نهایی به آزمایشگاه مرجع کشوری ارسال شد که در آنجا هم بیماری مورد تأیید قرار گرفت، تاکید کرد: خوشبختانه با بررسی اطرافیان و خویشاوندان این شخص مورد دیگری از بیماری مشاهده نشد.

بیماری وبا بومی شهرستان‌ های کاشان و آران و بیدگل

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به اینکه بیماری‌ های منتقله از آب و غذا یکی از شایع‌ ترین بیماری‌ های عفونی واگیردار هستند که در صورت غافل شدن از آنها می‌ تواند جوامع بشری را با چالش مواجه سازد، گفت: شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل از مناطقی است که بیماری وبا در آن بومی است و سیستم بهداشتی درمانی در هر زمان باید هوشیار بوده و نسبت به رصد این بیماری اقدام کند.

وی، با بیان اینکه آزمایش وبا در کاشان به شکل رایگان انجام می‌ شود، ابراز داشت: شناسایی به موقع این بیماری از نظر اپیدمیولوژیک و هوشیار بودن سیستم بهداشتی درمانی بسیار اهمیت دارد زیرا منجر به آگاه سازی جامعه در مراجعه به موقع بیماران به پزشک و جلوگیری از انتشار بیماری در جامعه می‌شود.

دلاوری تاکید کرد: در زمانی که همه جامعه و پرسنل بهداشتی درمانی درگیر بیماری هستند، از سایر بیماری‌ های واگیر نباید غافل شد و بر این اساس به تمامی شهروندان توصیه می‌ شود که در صورت داشتن علائمی مانند اسهال و استفراغ به پزشک مراجعه و برای جلوگیری از انتشار بیماری نکات بهداشتی را رعایت کنند.

منبع: مهر

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها