رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان خبر داد:

کاهش مرگ‌ و میر افراد ۶۰ سال به بالای ملایر به‌دلیل واکسیناسیون

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر گفت: آمار مرگ و میر از ۷۰ درصد در پیک آبان ماه به ۲۸ درصد در این پیک رسیده است و متأسفانه در حال حاضر شاهد مرگ و میر افراد ۳۰ تا ۶۰ سال هستیم.

کاهش مرگ‌ و میر افراد ۶۰ سال به بالای ملایر به‌دلیل واکسیناسیون

محسن ترکاشوند اظهار کرد: خوشبختانه ورود حجم مناسبی از واکسن به کشور، سرعت واکسیناسیون را به‌عنوان تنها راه مقابله با بیماری کرونا، بهبود بخشیده است.

ترکاشوند فراهم‌ سازی زیرساخت‌ های لازم برای سرعت‌ بخشی به روند واکسیناسیون گروه‌ های هدف را ضروری دانست و گفت: تا شب گذشته، ۱۱۵ هزار دُز واکسن در شهرستان ملایر تزریق شده است که از این تعداد، ۳۵ هزار نفر هر دو دُز و ۸۰ هزار نفر دُز اول را دریافت کردند.

وی افزود: شهرستان ملایر از نظر تعداد افراد واکسینه شده در استان همدان رتبه نخست را دارد البته افزایش سرعت واکسیناسیون طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حائز اهمیت است.

ترکاشوند با بیان اینکه ۷۰ درصد مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در پیک آبان ماه سال گذشته مربوط به افراد بالای ۶۰ سال بوده است، تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به واکسیناسیون ۸۰ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال در شهرستان ملایر، خوشبختانه آمار مرگ و میر ناشی از کرونا از ۷۰ درصد در پیک آبان ماه به ۲۸ درصد در این پیک رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه مطابق آمار، واکسیناسیون مرگ و میر گروه‌های هدف را در پیک پنجم بطور چشمگیری کاهش داده است، اضافه کرد: متأسفانه در این پیک مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا به رده سنی ۳۰ تا ۶۰ سال یعنی گروه‌های هدفی که واکسیناسیون آنان به‌طور کامل انجام نشده، رسیده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر بیان کرد: با توجه به همه گیری ویروس کرونا در جهان و بُروز جهش‌ های جدید آن، امیدواریم با تسریع در روند واکسیناسیون، در صورت ورود به پیک‌های بعدی ارتفاع قله مرگ و میرها را کاهش دهیم.

ترکاشوند یادآور شد: همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر در راه‌ اندازی مرکز واکسیناسیون خودرویی و این مرکز و نیز همکاری نیروهای سپاه پاسداران و بسیج در بحث نوبت‌ دهی و برقراری نظم در مراکز واکسیناسیون سبب تسریع در روند تزریق واکسن در شهرستان شده است.

وی با بیان اینکه با راه‌ اندازی این مرکز ما توانایی آغاز واکسیناسیون دانشجویان را داریم، گفت: در حال حاضر متولدین ۱۳۶۰ و پایین‌ تر می‌ توانند با در دست داشتن کارت ملی به هر یک از ۱۲ مرکز تزریق واکسیناسیون در سطح شهر مراجعه و واکسن خود را تزریق کنند. واکسیناسیون قشر جوان و فعال دانشجویی نیز با اعلام وزارت بهداشت در همین مرکز آغاز می‌شود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان ملایر خاطرنشان کرد: واکسیناسیون افراد ۶۰ سال به بالا در روستاها برای ما بسیار مهم است و متأسفانه بسیاری از این افراد هنوز برای تزریق واکسن مراجعه نکردند. به طور قطع همکاری و همراهی مردم در تکمیل واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای قطع زنجیره انتقال ضروری است.

راه‌اندازی سه مرکز جامع واکسیناسیون در ملایر به همت بسیج و سپاه

معاون اداری مالی و پشتیبانی سپاه ناحیه ملایر نیز در این مراسم گفت: با افتتاح مرکز جامع واکسیناسیون شهید سلیمانی که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر راه‌اندازی شده است، صفر تا ۱۰۰ واکسیناسیون توسط دانشجویان رشته پرستاری دانشگاه آزاد انجام می‌شود.

رضا پیرحیاتی به مرکز تجمیعی واکسیناسیون واقع در ورزشگاه پوریای ولی ملایر اشاره و اظهار کرد: در این مرکز نیز که با همکاری بسیج و شبکه بهداشت و درمان شهرستان افتتاح شد، روزانه حدود هزار دُز واکسن تزریق می‌شود.

پیرحیاتی افزود: امروز یک مرکز جامع واکسیناسیون دیگر نیز به همت گروه ۴۳ مهندسی امام علی(ع) در ورزشگاه کارگران با هدف تسهیل در روند واکسیناسیون افتتاح و تجهیز شد.

منبع: ایسنا

26

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها