توصیه ائمه جمعه به دولت رئیسی: دولت باید اعتماد و امید بین مردم را احیا کند/ دولت افراد با برنامه را برای پست‌ های مدیریتی انتخاب کند

لزوم احیاء اعتماد بین مردم و دولت، خروج آمریکا از افغانستان، سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان و تاکید بر مقابله با کرونا از مهمترین مسائلی بود که در تریبون‌های نمازجمعه به آن اشاره شد.

توصیه ائمه جمعه به دولت رئیسی: دولت باید اعتماد و امید بین مردم را احیا کند/ دولت افراد با برنامه را برای پست‌ های مدیریتی انتخاب کند

ائمه جمعه سراسر کشور در خطبه‌های عبادی و سیاسی این هفته خود به مسائلی از جمله اعتماد بین نظام و مردم،وحدت قوای سه گانه، سفر رئیس جمهور به سیستان و بلوچستان، مقابله با کرونا، تحولات افغانستان و خروج آمریکا از این کشورو مشکلات اقتصادی و گرانی... پرداختند.

ارتباط بین مسئولان و مردم باید نزدیک تر از این باشد

آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه رشت در جمع نمازگزاران در مصلی امام خمینی "ره" رشت اظهار داشت: مسئولان در تمامی سطوح باید در میان مردم باشند و مشکلاتشان را از نزدیک بررسی نمایند.

به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه اقتدار نظام اسلامی به مردم است، اضافه کرد: نظام اسلامی اگر در عمل و اجرا مردم را نداشته باشد ادامه حیات برای او سخت خواهد شد.

خطیب جمعه رشت بیان داشت: اینکه نظام اسلامی بیش از ۴۰ سال کامیاب بوده و با شاخص های خوب در دنیا درخشیده به خاطر این بود که مردمی وارسته و بزرگ را در تمامی میادین داشت.

آیت الله فلاحتی در ادامه سخنانش با بیان اینکه ظرفیت کشور طی سالهای گذشته نادیده گرفته شد، اظهار داشت: نه اینکه کاری انجام نشد ، کشور و نظام اسلامی پیش می رود و بخش های مختلف در کشور مایه سربلندی کشور و دنیا است اما بیش از این می توانستیم رشد و پیشرفت کنیم.

آیت الله فلاحتی با اشاره به ایجاد دیوار بی اعتمادی بین مردم و دولت افزود: این دیوار بی اعتمادی را دشمنان، ضدانقلاب ، منافقان و سلطنت طلبان می خواستند و خارج از میل و خواست مردم بوده است.

توصیه ائمه جمعه به دولت رئیسی:دولت باید اعتماد و امید بین مردم را احیا کند/ دولت افراد با برنامه را برای پست‌های مدیریتی انتخاب کند

امام جمعه رشت بر نظارت های سختگیرانه در تمامی بخش ها به خصوص اقتصادی تاکید کرد و گفت: با توجه به وحدت رویه بین قوای سه گانه کشور شرایطی مناسب فراهم شده است و لذا لازم است اقداماتی که به مردم وعده داده شده، اجرایی شود.

امام جمعه رشت در بخش دیگری از سخنانش با بیان دو خیانت بزرگ آمریکایی ها شامل جنگ افروزی و فقر اندازی گفت: آنان که آمریکا را کعبه اعمال می دانند، دلسوز مردم نیستند یا خود فرخته یا خودباخته هستند.

همراهی مستمر مسوولان با بخش درمان برای مبارزه با کرونا ضروری است

حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های این هفته نماز جمعه بروجرد افزود : پرستاران و پزشکان مراکز درمانی و بیمارستان های این شهرستان نهایت تلاش خود را به کار گرفته اند اما اکنون جنگ با کرونا است و همه باید برای درمان بیماران تلاش کنیم.

وی اظهار داشت: انتظار می رود دیگر پزشکان و پرستاران برای خدمت به بیماران کرونایی در مقابل بیمارستان ها صف بکشند و همانند دوران جنگ تحمیلی، صادقانه در این عرصه حضور یافته و به مدد همشهریان خود بیایند.

وی از مسوولان بروجرد خواست باوجود زحمات شبانه روزی در راستای خدمت به بیماران کرونایی و افزایش تجهیزات و تخت بیمارستانی، نسبت به سهولت تهیه داروهای بیماران و تسریع در کار تزریق واکسن تلاش مضاعفی داشته باشند.

خطیب جمعه بروجرد گفت: داشگاه های آزاد و آیت الله بروجردی، ارتش،سپاه و تیپ ۲۴بعثت، شهرداری، فرمانداری و برخی ادارات دیگر تلاش های زیادی برای تسریع در خدمت به بیماران کرونایی دارند اما باید همه مسوولان در این زمینه تلاش مضاعف داشته باشند.

حجت الاسلام حسینی افزود: در مقابل خدمات ارایه شده از سوی مسوولان، مردم نیز وظیفه دارند با رعایت جدی پروتکل ها و استفاده از ماسک، بخش درمان و مسوولان را یاری کنند و به افرادی که پروتکل ها را رعایت نمی کنند تذکر شفاهی داده شود.

وی همچنین سفر اخیر رییس جمهوری به سیستان و بلوچستان را ناشی از روحیه انقلابی، مردمی و خدمات صادقانه رییسی عنوان کرد.

اعتماد عمومی مهمترین سرمایه نظام است

حجت الاسلام و المسلمین کاظم فتاح دماوندی در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر دماوند با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با دولت سیزدهم، اظهار داشت: برای نخستین بار مقام معظم رهبری از تعبیر آسیب دیدن اعتماد عمومی سخن گفتند و دولت را موظف به ترمیم این آسیب کردند.

وی با بیان اینکه اعتماد عمومی مهمترین سرمایه نظام مردم سالاری دینی است و فرآیند حفظ ترمیم و تقویت آن وظیفه همه مسئولان است، افزود: رسیدگی به معیشت مردم و تامین مایحتاج اولیه مردم کمترین توقع از دولت است.

خطیب جمعه دماوند خاطرنشان کرد: گلایه ما از گرانی اجناس در بازار شهرستان دماوند و لزوم تشدید نظارت با استقبال مردم مواجه شد و بعد از انعکاس رسانه ای انتقاد از بی انصافی برخی فروشندگان، اتاق اصناف و مسئولان مربوطه نظارت را تشدید کردند؛ تعدادی از متخلفان و گران فروشان دماوند جریمه شدند و تذکر گرفتند که باید از مسئولان تشکر کنیم.

حجت الاسلام فتاح دماوندی بیان داشت: مردم از مسئولان، نظارت بر بازار و بازرسی کنترل قیمت بصورت دائمی و روزانه در طول سال را توقع دارند.

امام جمعه دماوند تاکید کرد: البته کسبه مومن و با انصاف در شهرستان دماوند فراوانند و از خوش انصافی فروشندگان با تقوا که به سود کم قناعت می کنند، تقدیر می کنیم؛ فروشندگانی که با کسب روزی حلال و شرعی برای خانواده خود روزی می برند، بزرگترین عبادت را انجام می دهند.

وی در ادامه با اشاره به خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان و فرار اشغالگران از این کشور مسلمان، گفت: آمریکایی ها در طول ۲۰سال حضور ظالمانه خود در افغانستان برغم وعده های فریبنده هیچ کاری برای پیشرفت آن کشور انجام ندادند.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب تاکید کردند که ما طرفدار ملت افغانستانیم و دولت ها می آیند و می روند.

مشکلات کشور با مدیریت جهادی قابل حل است

حجت‌الاسلام محمد حیدری‌زاد ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه اظهار کرد: مدیران و مسئولان باید امانت‌دار باشند زیرا این مسئولیت از طرف خداوند متعال به آنان سپرده شده است.

وی اشاره به اهمیت مدیریت جهادی در شرایط کنونی جامعه گفت: رهبر معظم انقلاب بارها به اهمیت مدیریت جهادی اشاره کرده اند اما متأسفانه آن طور که باید و شاید این امر محقق نشده است.

حجت الاسلام حیدری زاد در ادامه به تشریح ویژگی‌های مدیر جهادی پرداخت و ادامه داد: با توجه به شروع به کار دولت جدید، امیدواریم مسئولین امانتدار و صادق باشند و با همه توان و مردم مداری در خدمت مردم باشند.

خطیب موقت نماز جمعه ارومیه در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه با ایجاد ظرفیت‌های جدید در جامعه بسیاری از مشکلات مردم حل می‌شود گفت: یکی از این عوامل توجه به اهمیت و به کار گیری مدیریت جهادی است.

وی در ادامه به سخنان رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای دولت جدید اشاره و تصریح کرد: معظم له همیشه حقایق و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد را به مسئولین تذکر می‌دهند از این رو تمامی مسئولان باید همتشان این باشد که مدیریت کشور را با یک تحول اساسی در دست بگیرند.

وی با بیان اینکه وقتی مسئولی به فردی سپرده می‌شود باید بداند که او امین خدا، مردم، ولایت و رهبری است، افزود: افرادی که ولایت خدا را قبول نکرده و توکل بر خدا نکنند مانند کسانی هستند که سست‌ترین پناهگاه را دارند.

حجت‌الاسلام حیدری زاد بیان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند هرکجا به جوانان اعتماد کردیم و امکانات در اختیارشان قرار دادیم موفق شدیم بنابراین وضعیت جدید با مدیریت جهادی و اعتماد به جوانان قابل حل است.

وی با اشاره به اینکه در کنار مردم بودن مهمترین ویژگی دولت جدید است، گفت: بنابراین رویه‌ای که این دولت به کار گرفته است بهترین رویه بوده و مسئولان مسئولان و مدیران باید این روش را الگوی خود قرار دهند.

حجت الاسلام حیدری زاد در ادامه مطالبه مهم رهبر معظم انقلاب از مسئولان را مردمی بودن، شبیه مردم زندگی کردن، و اهتمام به عدالت ورزی فساد ستیزی عنوان کرد و گفت: مردم از مسئولین انتظار دارند مطالبات آنان شنیده شود بنابراین اعتماد بین مردم و دولت باید تقویت شود.

کشتار و غارت اموال نتیجه حضور آمریکا در افغانستان است

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه‌های نمازجمعه با گرامیداشت شهادت حضرت امام سجاد (ع) و شرایط خفقان آور و سختی که حضور داشت، اظهار داشت: امام سجاد (ع) داغ و مصیبت کربلا را هرگز فراموش نمی‌کرد و همواره در این مصیبت نالان بوده است.

وی همچنین به واقعه جمعه سیاه ۱۷ شهریور اشاره و اضافه کرد: اگر خون شهیدان این واقعه و شهامت آنان نبود، امروز این عظمت و پیروزی را شاهد نبودیم.

وی همچنین سالروز شهادت رئیسعلی دلواری و مبارزه با استعمار انگلیس را گرامی داشت و گفت: مردم نباید جنایت‌های این رژیم‌های استعمارگر را فراموش کنند و نباید تصور کرد که با رفتن به سمت انگلیس و آمریکا رشد می‌کنیم و خواب رشد کردن در کنار آنان تعبیر نمی‌شود.

آیت الله محمدی لائینی به حضور ۲۰ ساله آمریکا و کشتار انسان‌های بیگناه، گسترش مواد مخدر، غارت اموال و غیره اشاره کرد و گفت: آمریکا ۲۰ سال در منطقه حضور دارد و باید بدانیم در کنار شیطان نمی‌توان به رشد رسید و باید شیطان را از سرزمین خود بیرون کنیم.

توصیه ائمه جمعه به دولت رئیسی:دولت باید اعتماد و امید بین مردم را احیا کند/ دولت افراد با برنامه را برای پست‌های مدیریتی انتخاب کند

امام جمعه ساری کم استفاده کردن و کار زیاد را از جمله ویژگی‌های دولت مردمی و جهادی یاد کرد و گفت: برداشت کم و بازدهی زیاد از مصادیق زهد به شمار می‌رود، بنابراین دولت باید مردمی باشد و هر مصوبه و طرحی نیز پیوست عدالت داشته باشد.

وی عدالت ورزی را لازمه مشروعیت بخشی دولت بیان کرد و گفت: اگر دولت عدالت محور باشد باید از انسان‌های عادل و فسادستیز بهره گیرد.

وی با اظهار اینکه دولت باید اعتماد و امید بین مردم را احیا کند، تصریح کرد: اعتماد و امید مردم لطمه و آسیب خورده و دولتمردان باید امید را دوباره احیا کنند و قول و فعل مسئولان باید یکی باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با تاکید براینکه مسئولان باید وعده‌ها را عملی کنند، افزود: اگر وعده و عمل یکی باشد امید و اعتماد مردم باز خواهد گشت.

وی با اظهار اینکه تعارض منافع عمومی و عمومی باید رفع شود، ادامه داد: اشخاصی در جامعه فزون خواه هستند و باید منافع عامه مردم را درنظر گرفت.

امام جمعه ساری با اشاره به عملیات فرار آمریکا از افغانستان گفت: آمریکا دوستان و نوکران و افرادی که پادویی آنها را می‌کردند، جا گذاشتند و آثار سو این شیطان بزرگ دهها سال دیگر در افغانستان و منطقه باقی خواهد ماند.

نماینده ولی فقیه در استان از دولت خواست تا مدیران جهادی، مردمی، عادل، دردآشنا به مسائل استان را در سمت استاندار و مدیران کل به کارگیری کند.

دولت افراد با برنامه را برای پست‌های مدیریتی انتخاب کند

حجت الاسلام و المسلمین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه های نماز جمعه این هفته خرم آباد به دیدار رهبری با رییس جمهوری و هیات دولت اشاره کرد و افزود: یکی از توصیه‌های مقام معظم رهبری در این دیدار اهمیت اعتماد مردم نسبت به دولت بود که اشاره کردند اعتماد مردم بزرگترین سرمایه دولت است و البته این اعتماد کمی آسیب دیده است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در این دیدار ادامه داد: حرف و عمل و مسوولان باید یکی باشد تا مردم به آنها اعتماد کنند.

وی همچنین به مشکلات لرستان اشاره کرد و گفت: امروز با توجه به شرایط اقتصادی و فرهنگی در این استان، اعتماد مردم نسبت به مسوولان آسیب دیده و انتظار ما از دولتمردان این است که مدیران با برنامه برای لرستان انتخاب شوند.

خطیب جمعه خرم آباد افزود: یکی از راه های بازسازی اعتماد مردم نسبت به مسوولان این است که رییس جمهوری، وزرا و معاونان آنها در قبال همه ملت مسوول باشند و کارهایی انجام دهند که عموم مردم از آنها نفع ببرند.

حجت الاسلام و المسلمین شاهرخی تصریح کرد: عمل به وعده های داده شده، زندگی ساده و به دور از تجمل گرایی کارگزاران اسلامی، تحول در ساختار اداری کشور و استان باعث بازسازی اعتماد مردم نسبت به مسوولان می شود.

وی اظهار داشت: ایجاد تحول در ساختار اداری لرستان علاوه بر رفع مشکلات، ایجاد آسایش و رفاه، باید باعث گسترش فرهنگ دینی و ارتقای رشد این فرهنگ در استان شود.

وی همچنین با اشاره به شرایط قرمز شیوع کرونا در استان اضافه کرد: این ویروس روزانه موجب مرگ عده بسیاری از هموطنان می شود که تنها با رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله های اجتماعی، دوری از تجمعات غیر ضرور می توان به مقابله با آن پرداخت.

امام جمعه خرم آباد در ادامه به سالروز شهادت جمع زیادی از هموطنانمان در ۱۷ شهریور ۵۷ اشاره کرد و گفت: ملت مقاوم و شجاع ایران در آن روزهای سخت و دشوار چون سدی آهنین مقابل رژیم تا دندان مسلح طاغوت ایستادند و جمع زیادی از آنها به شهادت رسید که شهادت آنها فصل جدیدی از مبارزات با طاغوت را گشود.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: شهادت این جمع باعث شد مجاهدت ایرانیان در ۲۲ بهمن ماه سال ۵۷ با رهبری امام راحل و جانفشانی ملت مبارز ایران اسلامی به ثمر بنشیند.

وی همچنین اضافه کرد: خروج آمریکا از افغانستان پس از ۲۰ سال اشغال و کشتار مردم باید برای افرادی که به آن ( آمریکا) دل بسته اند درس عبرت باشد تا بدانند هیچ منفعتی برای کشورهای دیگر نداشته است.

به گفته خطیب جمعه خرم آباد این روزها معاملات غرب شکست خورده است و به دنبال صلح بلندمدت با فلسطینی ها هستند.

دولت با عمل کردن به وعده‌هایش اعتماد مردم را جلب کند

ماموستا فایق رستمی در خطبه‌های نماز جمعه سنندج اظهار داشت: در شرایط موجود، مشکلات اقتصادی و گرانی از ویروس کرونا خطرناکتر است و انتظار داریم دولت و مسوولان، با عمل کردن به وعده‌های خود، مبنی بر تلاش برای رفع مشکلات اقتصادی، امید را به جامعه برگرداند.

وی با بیان اینکه مشکلات معیشتی زندگی را برای اقشار ضعیف جامعه دشوار کرده است، اضافه کرد: طبق فرموده رهبری، فلسفه وجود مسوولان، خدمت به مردم است، لذا دستور رهبر معظم انقلاب فصل‌الخطاب بوده و دولت سیزدهم باید با تمام توان برای خدمت‌گزاری به ملت قدم بردارد.

توصیه ائمه جمعه به دولت رئیسی:دولت باید اعتماد و امید بین مردم را احیا کند/ دولت افراد با برنامه را برای پست‌های مدیریتی انتخاب کند

امام جمعه سنندج بر لزوم جدیت دولت برای تلاش در جهت توسعه علمی و اقتصادی و رونق در بخش‌های مختلف تاکید کرد و افزود: شایسته‌سالاری و ارزش مسوولان به خدمت‌گزاری است نه پشت میز نشینی، که این مهم رضایت خداوند و مردم را بدنبال دارد.

ماموستا رستمی به آغاز سفرهای رییس‌جمهوری به استان‌ها اشاره کرد و گفت: حضور رییس جمهور در استان‌های خوزستان و سیستان و بلوچستان و دیدار بدون واسطه با اقشار حاشیه‌نشین، نشان از غمخواری و توجه وی به مردم دارد.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها ضمن تسلیت جان باختن ۱۶ نفر در حادثه رانندگی روز گذشته روستای پالنگان، اظهار داشت: امیدواریم دیگر شاهد چنین اتفاقات ناگواری در استان نباشیم، ضمن اینکه کمک‌های امدادی نیروهای اورژانس، پلیس و دیگر دستگاه‌های امدادی قابل تقدیر است.

خطیب جمعه سنندج خواستار توجه به دعا و راز و نیاز با خداوند شد و ادامه داد: پیامبران با وجود عصمت و ارتباط نزدیک با پروردگار، همواره دست به دعا بودند، پس ما نیز ضمن عمل به دستورات الهی و قرآن، از دعا و طلب کمک از خداوند، غافل نباشیم.

منبع: خبرآنلاین

38

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ذوب در ولایت
    0

    به نظر میرسد خطبه ها شبیه انشاء شده که از اطاق فکر تهران به ائمه جمعه ارسال می شود تا آنها بتوانند در زمان دولت قبل خطبه ی بودن توهین و تخریب روحانی وجود نداشت حالا همه ی خطبه ها در حال بت سازی از آقای رئیسی می باشد و تعریف و تمجید از رئیسی در حالی که گرانی بیداد می کند و گوشت گاو از 140هزارتومان شد 180هزار تومان لبنیات و همه چه گرون شده ولی نه در رسانه ملی ونه هیچ جای دیگر و نه علم الهدا از گرانی دیگه حرف نمی زنند

  • بصیر
    0

    خطبه های نماز جمعه را میتوان درباز خوانی اخبار رسانه .یا نصایح ومطالبه گری منفعلانه.ودر محکوم کردن لفظی افراد و گروهی خلاصه کرد.مثلا دیوار بی اعتمادی بین ملت ونظام را که ناشی از عملکرد ضعیف بوجود امده .را به خواست دشمن ضد انقلاب. سلطنت طلب ارجاع دهند.که اینهم بزرگترین ضعف داخلی هست.که ملت از نظام خدمات بگیرند ولی خواست دشمن را تامین کنند.انهم ملت بصیر وخدا جو.اگر هر فردی ضعف واشتباه خود را بپذیرد وجبران کند.یا متخلیفن در تمام سطوح را باز وخواست نمایند.ملت بصیر نمک نشناس نیست.وعده داده شده انجام شود ملت خواهند دید.نیازی به نمایش وگفتن نیست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها